Blar i Master's theses in Primary Teacher Education på utgivelsesdato
Viser treff 1-20 av 31
-
"Det er bare en bok med masse bokstaver" : En kvalitativ undersøkelse om gutters forhold til lesing
(Master thesis, 2017)In this master thesis I have examined three boys with a good relationship with reading and three boys with a bad relationship with reading, and studied factors that can contribute to either a good or a bad relationship ... -
"Når jeg leser ei veldig god bok faller jeg liksom inn" : Ei kvalitativ undersøking om elevars estetiske oppleving av skjønnlitteratur og film
(Master thesis, 2017)Denne masteroppgåva handlar om pedagogisk bruk av multimodale tekstar, og korleis elevar kan få estetiske opplevingar av, og interesse for, slike tekstar. Undersøkinga gjekk ut på å finne ut korleis elevar på 6. og 7. ... -
Andrespråksdidaktisk praksis og læreroppfatninger om andrespråksinnlæring
(Master thesis, 2018)This thesis is written within the field of Norwegian as a second language. The main focus is on the teacher as a factor in second language acquisition. The thesis question is as follows: What characterizes teachers’ ... -
Digitale læringsressurser i norskfaget for første-og andrespråkselever
(Master thesis, 2018)Through the Knowledge Promise and the new curricula, schools have gained a greater demand for the use of digital learning resources and a greater range of resources have been produced for teaching. In addition, large ... -
Førlesing og høyttenking : En undersøkelse av hvordan leseforståelsen påvirkes av undervisning i lesestrategier
(Master thesis, 2018)Som grunnleggende ferdighet, viser lesing seg å fortsatt være en av de viktigste sidene ved opplæringa i grunnskolen. Likevel har lesebegrepet fått et litt annet innhold enn tidligere. Dette skjedde i kjølvannet av den ... -
Forberedelse til skriftlig eksamen i norsk : En kvalitativ studie som undersøker hvordan forberedelsesmateriellet for eksamen i norsk kan fungere i elevenes førskrivefase
(Master thesis, 2018)Every year, approximately one third of the country's 10th graders is drawn to a written exam in Norwegian. The exam is centralized and serves as a final assessment in primary school. The purpose of this Master's thesis is ... -
”Vi er jo alle leselærere” : Hvordan er Kunnskapsløftets syn på lesing integrert i lærernes refleksjon rundt eget arbeid med lesing på ungdomstrinnet?
(Master thesis, 2018)The autumn of 2006, a new curriculum, "Kunnskapsløftet", was published, and as a result the fundamental abilities were engraved. It was emphasized that basic abilities should be integrated, and act as a supportive element ... -
Valgfrie språkformer i nynorsk rettskriving : En undersøkelse av grunnskoleelevers kunnskaper og bruk av valgfrie språkformer i nynorsk rettskriving, samt lærerens påvirkning på elevenes innsikt og formvalg
(Master thesis, 2018)In this master thesis, pupils with Nynorsk as their secondary native language is examined on their knowlede about and choice of language forms in the Nynorsk orthography. The teacher’s influence of the pupils are also ... -
«Jeg skjønner at dere ikke liker det» : En komparativ undersøkelse av holdninger og praksis blant norsklærere i sidemålsopplæringen
(Master thesis, 2019)Title: “I understand that you don’t like it” –A comparative survey/studyabout/concerningteachers’attitudes and teaching practice in the second-choice form of written Norwegian.In thisthesisI will look at the teaching ... -
Folkeeventyr og elevers eksistensielle søken : En studie av folkeeventyrenes bidrag til barns eksistensielle søken i et flerkulturelt klasserom
(Master thesis, 2019)The research question for this master thesis is: “How can working with fairy tales in a multicultural classroom contribute to children ́s existential quest, and how is this expressed through a group of teachers ́ reflections?". ... -
Profesjonsfaglig digital kompetanse blant norsklærere : En kvalitativ studie som undersøker hvordan norsklærere på mellomtrinnet tilrettelegger for en norskfaglig digital didaktikk som et resultat av deres profesjonsfaglige digitale kompetanse
(Master thesis, 2019)The purpose of this thesis wasto investigate primary school teachers (grades 5-7) and their professional digital competence in the Norwegian subject. The research was based on the question: How do teachers arrange for a ... -
Den skjøre balansen mellom frihet og tvang : En undersøkelse av litteraturundervisningen og lærernes og elevenes opplevelse av den
(Master thesis, 2019)This studyfocuses on how the Norwegian teachers can structure the literature didactics in a way that creates understandingand interest in reading fiction,among junior high school students. The background for this thesis ... -
Estetiske læreprosesser i litteraturundervisning : En analyse av hvordan et utvalg av barneskolens lærebøker legger til rette for estetiske læreprosesser i møte med skjønnlitteratur
(Master thesis, 2019)This thesis examines how a selection of textbooks at the primary level facilitates aesthetic learning processes for the pupils in the meeting withfiction, and what implications this can have for the teaching of literature. ... -
«Sover mamma der hun er nå?» : En studie av hvordan barns sorg framstilles i et utvalg norske, moderne bildebøker
(Master thesis, 2019)In this master`s thesis I analyze the two modern, norwegian picture books Annas Himmel (2013) by Stian Hole and Eg kan ikkje sove no (2008) by Stein Erik Lunde and Øyvind Torseter. In this thesis I study how childrens grief ... -
Høytlesning av skjønnlitteratur - for glede, nytte eller danning? : En kvalitativ undersøkelse av fire læreres bruk av høytlesning i klasserommet
(Master thesis, 2019)Konfidensiell til / confidential until 01.07.2024 -
Karakteristiske trekk i elevtekstar som svarer på oppgåver som inviterer til argumentering
(Master thesis, 2020)Most children in elementary school writes texts multiple times a year. A lot of them are good at writing stories, but many finds it harder to writetexts where they have to use rhetoric and reason and debate to the reader. ... -
Fritt valg? : En undersøkelse av lærerens bruk av eksempeltekster i norskundervisningen på mellom- og ungdomstrinnet
(Master thesis, 2020)This study investigates the use of sample texts in Norwegian at upper primary and lower secondary school. Sample texts are all texts that are being used in the classroom. The study is built on two different surveys, one ... -
Bildeboka som døråpner til samtale. Hvordan kan bildebøker med kontroversiell tematikk anvendes i samtaler i klasserommet?
(Master thesis, 2021)In this master’s thesis,I want to explore how the picture book can function as a door opener to conversations. I will to take a closer look at picture books with controversial topics, and how they can be used in conversations ...