Master's theses in Primary Teacher Education
Recent Submissions
-
Bildeboka som døråpner til samtale. Hvordan kan bildebøker med kontroversiell tematikk anvendes i samtaler i klasserommet?
(Master thesis, 2021)In this master’s thesis,I want to explore how the picture book can function as a door opener to conversations. I will to take a closer look at picture books with controversial topics, and how they can be used in conversations ... -
Kan alle ha glede av samme bok? Hvordan kan analyse av tre forskjellige verk bidra til forståelse av all-alder-litteratur-begrepet?
(Master thesis, 2021)The purpose of this master's thesis is to investigate how crossover fiction is understood through analyzes of three literary works. Therefore, the research question isas follows: How can we analyze three different works ... -
Hvordan legger to norsklæreverk på førstetrinn til rette for dybdelæring?
(Master thesis, 2021) -
Estetisk lesing og lesestrategier- Et bidrag for økt estetisk lesing på småtrinnet
(Master thesis, 2021) -
Snipp, snapp,snute,er eventyret ute? Eventyrets posisjon i skolen fra L97 til i dag
(Master thesis, 2021)When writing this Master’s thesis my goal was to findout how the position of the fairytale in the school system was, and how the teachers were using fairytales in their teaching. I looked at the past three teaching plans ... -
Forholdet mellom lesing og skriving i den første lese-og skriveopplæringen
(Master thesis, 2021) -
Tilrettelegging for den første lese-og skriveopplæringen
(Master thesis, 2021)The purpose of this master’s thesis is to shed light on different ways teachers can facilitate the first reading and writing training. The study looks at different work methods and strategies that teachers can use to ensure ... -
Identitetsutvikling i fantasylitteratur for barn og unge : Hvordan det fantastiske belyser hovedpersonens identitet og utvikling i Tonje Tornes’ Hulder og Forbannet
(Master thesis, 2021)This thesis is a contribution to the literature scientific exploration of how peoples identity development can be formed within the fantasy genre. It puts a focus on how a main characters development can be mirrored in ... -
Karakteristiske trekk i elevtekstar som svarer på oppgåver som inviterer til argumentering
(Master thesis, 2020)Most children in elementary school writes texts multiple times a year. A lot of them are good at writing stories, but many finds it harder to writetexts where they have to use rhetoric and reason and debate to the reader. ... -
Fritt valg? : En undersøkelse av lærerens bruk av eksempeltekster i norskundervisningen på mellom- og ungdomstrinnet
(Master thesis, 2020)This study investigates the use of sample texts in Norwegian at upper primary and lower secondary school. Sample texts are all texts that are being used in the classroom. The study is built on two different surveys, one ... -
«Sover mamma der hun er nå?» : En studie av hvordan barns sorg framstilles i et utvalg norske, moderne bildebøker
(Master thesis, 2019)In this master`s thesis I analyze the two modern, norwegian picture books Annas Himmel (2013) by Stian Hole and Eg kan ikkje sove no (2008) by Stein Erik Lunde and Øyvind Torseter. In this thesis I study how childrens grief ... -
«Jeg skjønner at dere ikke liker det» : En komparativ undersøkelse av holdninger og praksis blant norsklærere i sidemålsopplæringen
(Master thesis, 2019)Title: “I understand that you don’t like it” –A comparative survey/studyabout/concerningteachers’attitudes and teaching practice in the second-choice form of written Norwegian.In thisthesisI will look at the teaching ... -
Folkeeventyr og elevers eksistensielle søken : En studie av folkeeventyrenes bidrag til barns eksistensielle søken i et flerkulturelt klasserom
(Master thesis, 2019)The research question for this master thesis is: “How can working with fairy tales in a multicultural classroom contribute to children ́s existential quest, and how is this expressed through a group of teachers ́ reflections?". ... -
Estetiske læreprosesser i litteraturundervisning : En analyse av hvordan et utvalg av barneskolens lærebøker legger til rette for estetiske læreprosesser i møte med skjønnlitteratur
(Master thesis, 2019)This thesis examines how a selection of textbooks at the primary level facilitates aesthetic learning processes for the pupils in the meeting withfiction, and what implications this can have for the teaching of literature. ... -
Høytlesning av skjønnlitteratur - for glede, nytte eller danning? : En kvalitativ undersøkelse av fire læreres bruk av høytlesning i klasserommet
(Master thesis, 2019)Konfidensiell til / confidential until 01.07.2024