Blar i Master's theses in Social Communication på utgivelsesdato
Viser treff 41-60 av 173
-
Nye medier, nye muligheter en 2-case studie av borgermedvirkning gjennom sosiale medier i kommunale planleggingsprosesser.
(Master thesis, 2014)Dagens mediebilde er i endring. Endret mediebruk hos befolkningen skaper for kommunene en utfordring med å finne nye måter å nå ut til befolkningen på. I oppgaven fokuserer jeg på de kommunikative utfordringer som kommuner ... -
Journalistikkens fiende – eller bare en god nabo? En studie av likheter og forskjeller mellom reklametekster og redaksjonelt innhold i fem norske nettaviser.
(Master thesis, 2015)I denne studien har jeg sett på krysningspunktet mellom reklame og journalistikk. Målet har vært å finne ut av hvilke likheter og forskjeller det er på nyhetsimiterende annonser, tradisjonelle annonser og journalistiske ... -
En alternativ tidslinje Norads nettressurs Gjenfødt.no analysert fra et mediesensitivt, multimodalt og retorisk perspektiv
(Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven startet med en interesse for hvordan retorisk kommunikasjon arter seg i det moderne samfunnet. Teknologien gir uante muligheter for hvordan vi kan produsere og distribuere tekster. Mottakerne møter ... -
Samfunnsansvar i TINE En undersøkelse av virksomhetens forståelse og kommunikasjon av En undersøkelse av virksomhetens forståelse og kommunikasjon av emnet.
(Master thesis, 2015)(Konfidensiell til/confidential until 01.01.2021) -
To medieselskapers flørt med pressen En kritisk diskursanalyse av FINN og TV 2s identitet, makt og legitimitet uttrykt gjennom pressemeldinger
(Master thesis, 2015)Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke det interessante spenningsfeltet mellom PR- og kommunikasjonsaktører ved å se på pressemeldingen som et kommunikasjonsverktøy mellom de to aktørene. Det undersøkes ved å ... -
FRA PUSH TIL PULL Fenomenet innholdsmarkedsføring studert gjennom to case-studier.
(Master thesis, 2015) -
Stedsprofilering – Voksent verktøy, men forskning i tenårene.
(Master thesis, 2015)I denne studien undersøkes det hva som kjennetegner oppfattet stedsattraktivitet, fokus og perspektiv i det strategiske utgangspunktet for stedsprofilerende arbeid. Oppgaven tar for seg stedsprofilerende arbeid i tre ... -
Trolling eller seriøs debatt En innholdsanalyse av nettavisenes kommentarfelt med blikk på deres demokratiske verdi
(Master thesis, 2015)Denne oppgaven er en innholdsanalyse av kommentarfeltene hos tre norske nettaviser. Målet med analysen er å supplere og videreføre undersøkelsene Marte Winsvold gjorde i artikkelen Deliberation, Competition, or Practice?: ... -
˗ Ingen barn fortjener å ha det slik En sosialsemiotisk multimodal analyse av utstillingen Hvis klær kunne fortelle 2
(Master thesis, 2015)I denne oppgaven gjøres en analyse av vandreutstillingen Hvis klær kunne fortelle 2, som ReddeSmå står bak. Utstillingen består av autentiske historier om barn som er utsatt for vold, overgrep og omsorgssvikt, og klesplagg ... -
Kampen om kulturbegrepet En diskursanalyse av Kulturaksen i Kristiansand
(Master thesis, 2015)Denne oppgaven handler om ulike oppfatninger av kulturbegrepet i forbindelse med Kristiansand Kommunes oppfølging av Kulturaksen. Kulturaksen er en kulturbasert klyngestrategi for et byområde som ligger i hjertet av ... -
”Uforglemmelige øyeblikk skapes i naturen” En retorisk studie av Turistforeningens kommunikasjon i sosiale medier
(Master thesis, 2015)I denne oppgaven undersøkes Turistforeningens (DNT) kommunikative praksiser på Facebook og Instagram i et retorisk perspektiv. Spørsmålene som søkes å besvares er følgende: Hva slags retoriske strategier preger ... -
Klikk og journalistikk En komparativ analyse av tekstlige virkemidler på norske delenettsteder og nettaviser
(Master thesis, 2015)Norske medier strever for å holde på leserne og generere inntekter i et digitalt marked som stadig utvikler seg. Ettersom papiravisenes opplag reduseres, og annonseinntektene faller, tvinges mediehusene til å produsere ... -
Kommunikasjon i en pasientorganisasjon Om Psoriasis- og eksemforbundets kommunikasjonspraksis, i lys av ekspertenes vurderinger og medlemmenes forventninger
(Master thesis, 2015)Temaet for denne oppgaven er knyttet til kommunikasjon i en pasientorganisasjon, nærmere bestemt i Psoriasis- og eksemforbundet. Den studerer hvordan Psoriasis- og eksemforbundets kommunikasjonspraksis samsvarer med ... -
Velkommen til Norge : en studie av Refugees Welcome to Norway og Refugees Welcome to Vest-Agders kommunikasjon i sosiale medier
(Master thesis, 2016)I denne oppgaven undersøkes Refugees Welcome to Norway og Refugees Welcome to Vest- Agders kommunikative praksiser på Facebook med et fokus på retorisk og tematisk innhold. Spørsmålet som søkes å besvares er følgende: ... -
Samfunnsansvar, veldedighet og omdømme : en studie av samfunnsansvar som veldedighet i Capgemini Norge
(Master thesis, 2016)I denne studien undersøkes det hva bedriftens samfunnsansvar er, og hvorfor Capgemini Norge engasjerer seg i bedriftens samfunnsansvar. Som teoretisk rammeverk har jeg benyttet meg av sentral litteratur på fagområdene ... -
Kommunikasjonsstrategiske utfordringer innen non-profitt sektoren : stiftelsen Arkivet som case
(Master thesis, 2016)Denne avhandlingen belyser non-profitt organisasjoners kommunikasjon, sett i sammenheng med strategisk bruk av sosiale medier. Videre er Stiftelsen Arkivet brukt som case. Sosiale medier er et aktuelt område for hvordan ... -
Strategisk kommunikasjon i sosiale medier : en studie av NSBs dialogiske kommunikasjon på Facebook
(Master thesis, 2016)I denne oppgaven undersøkes det hvordan virksomheter kan bruke sosiale medier i sitt arbeid med strategisk kommunikasjon. For å finne ut av dette vil jeg se på hvordan NSB bruker dialogisk kommunikasjon på Facebook for ... -
Volkswagen i fritt fall : en retorisk analyse av Volkswagens respons på utslippsskandalen i 2015
(Master thesis, 2016)Denne oppgaven har som mål å analysere den umiddelbare responsen Volkswagen-gruppen offentliggjorde 20. sept. 2015, like etter det ble avslørt hvordan enkelte av deres dieselbiler hadde et juksesystem som manipulerte ... -
Bruk av Facebook blant karenfolk : et kvalitativt studie av sosiale medier i en flyktningleir
(Master thesis, 2016)The purpose of this paper is to illustrate the use of Facebook among a young group of students at a Bible school in a refugee camp called Mae La Refugee Camp. The students are Karen people, an ethnic minority who mainly live ... -
Banknæringens digitale hamskifte : en kvalitativ studie om DNBs digitalisering i møtet med eldre kunder
(Master thesis, 2016)The purpose of this thesis is to better understand the digitization of the banking sector in Norway and how it affects the relationship between the bank and older customers. One of the reasons being that there are ...