Blar i Master's theses in Social Communication på utgivelsesdato
Viser treff 61-80 av 173
-
Hvorfor kan vi ikke bare slutte med olje? : en retorisk analyse av Statoils kommunikasjon av miljøansvar
(Master thesis, 2016)I denne masteroppgaven ser jeg nærmere på hvordan Statoil kommuniserer miljøansvar, og hvilke retoriske strategier Statoil tar i bruk i en utvalgt reklameserie. Oppgaven tar for seg hvordan Statoil tar i bruk de tre ... -
En direktelinje til fansen : en retorisk studie av norske artisters kommunikasjon i sosiale medier ved promotering av nytt materiale
(Master thesis, 2016)Denne oppgaven undersøker hvordan norske popartister promoterer nytt materiale ved hjelp av sosiale medier. Studien sammenligner to debutanters praksiser med praksisene til to etablerte artister. Problemstillingen som ... -
Intern kommunikasjon i Glencore Nikkelverk
(Master thesis, 2016)Denne masteroppgaven omhandler intern kommunikasjon i Glencore Nikkelverk i Kristiansand. Fokuset er rettet mot interne kommunikasjonsmedier og mediebruk i avdelingene Nikkelelektrolysen og Kontrollrommet. Undersøkelsen ... -
Det enkle er ofte det beste? : en undersøkelse av en reklameplakat for Rema 1000 i Sarpsborg sentrum
(Master thesis, 2016)Reklameplakater er et vanlig syn i norske byer, og en integrert del av de fleste reklamekampanjer. I denne studien undersøkes reklameplakaten som medium. Med utgangspunkt i problemstillingen har det blitt gjennomført ... -
Helsekommunikasjon som skreddersøm : en analyse av samvalgsverktøy og av helsepersonells holdninger til bruk av samvalgsverktøy
(Master thesis, 2016)Pasientinvolvering er et hett tema i dagens helse-Norge. Pasientene er mer aktive, krever mer informasjon og mer bestemmelsesrett enn tidligere. Denne oppgaven retter fokus mot hvordan helsepersonell opplever denne ... -
Kampen om kommunikasjonsprofesjonen : en analyse av den ’sørlandske’ kommunikasjonsbransjen, basert på et kartleggende studie og intervjuer med sentrale aktører fra regionen
(Master thesis, 2016)Målsettingen ved denne oppgaven er å undersøke hvilke hovedlinjer preger utviklingen og profesjonaliseringen av kommunikasjonsbransjen på Sørlandet de siste ti årene? Med dette studiet ønsker jeg å tilføre kunnskap på ... -
Konstruksjonen av EØS i norske nettaviser
(Master thesis, 2016)Det europeiske økonomiske samarbeidsområde (EØS) er Norges tilknytning til EU. Avtalen som sikrer Norge deltakelse i EUs indre marked har vært og er fortsatt et debattert tema hvor det hersker motsetningsfylte meninger ... -
Fra lenker til likes : Facebook – pådriver av engasjement eller verktøy for allerede engasjerte brukere?
(Master thesis, 2016)I denne studien undersøkes profilbildeendring som form for symbolsk aktivisme og engasjement med utgangspunkt i applikasjonen som Facebook lanserte etter angrepet på Paris 13.november 2015. Applikasjonen endret brukernes ... -
Å tilrettelegge for fremtiden : en kritisk diskursanalyse av norske avisers fremstilling av delingsøkonomi
(Master thesis, 2016)De senere år har antall selskaper innen delingsøkonomien vokst kraftig, og enkelte er blant de mest profitable i verden. Likevel var pressedekningen av delingsøkonomien i stor grad fraværende i norsk aviser – inntil den ... -
- Ingen er så gode at de ikke kan bli bedre : En multimodal og retorisk analyse av pelsdyrbonde.no
(Master thesis, 2017)I denne oppgaven analyserer jeg nettsiden pelsdyrbonde.no, som Norges Pelsdyralslag – medlemsorganisasjonen for norske pelsdyroppdrettere står bak. Pelsdyrbonde.no er en liten informasjonsnettside med klare strategiske ... -
Wicked Formidling : Senderorienterte formidlingsutfordringer i forebygging av radikalisering og voldelig ekstremisme - Hvilke formidlingsutfordringer står organisasjoner som Plattform ovenfor?
(Master thesis, 2017)Formålet med denne oppgaven er å gi svar på hvilke formidlingsutfordringer organisasjoner som Plattform står ovenfor. Plattform er en av flere aktører i arbeidet med å forebygge radikalisering og voldelig ekstremisme på ... -
Kampen om oppmerksomheten : En analyse av samspillet mellom de humanitære organisasjonene Leger uten grenser og Flyktninghjelpen, og mediehusene VG og Aftenposten
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven tar sikte på å undersøke hvordan samspillet mellom to humanitære organisasjoner og to mediehus fungerer. Aktørene som er undersøkt er Flyktninghjelpen, Leger uten grenser, VG og Aftenposten. Det er tidligere ... -
Med innsiden ut : En studie av hvordan DNT sin identitet kommer til uttrykk i deres årsrapporter
(Master thesis, 2017)For en organisasjon er identiteten en viktig grunnmur. Den samler medlemmer og ansatte, er en essensiell del av deres kommunikasjon og nøkkelen til å forstå organisasjonen. Denne oppgaven har identitet som tema, og oppgavens ... -
Vest-Agder + Aust-Agder = …det er komplisert : En analyse av navnedebatten som ble skapt i sammenslåingen av Agder-fylkene
(Master thesis, 2017)As of 01.01.2020, there will (most likely) be a slight rearrangement in the Norwegian counties. The two current counties Aust-Agder and Vest-Agder will be combined as one new county. This thesis project discusses the ... -
Mellom fiksjon og virkelighet : En tekstanalyse av NRK-serien Skam i lys av teori om transmedialitet
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven presenterer en tekstanalyse av NRK-serien Skam. Den populære dramaserien har skapt engasjement utenom det vanlige, og hylles for å være både aktuell og viktig. Skam forsøker å treffe den norske 16-åringen, ... -
Når flukten blir digital : Filmen Your phone is now a refugee's phone analysert fra et medieteknisk, narratologisk og retorisk perspektiv
(Master thesis, 2017)Historier har blitt fortalt siden tidenes morgen, men i dagens samfunn fortelles historier på en mer sammensatt og uttrykksfull måte. Tenk bare på alle de historiene vi møter på internett. Historier som er muliggjort av ... -
Fremtidens forbilder eller levende utstillingsdukker? : En kritisk diskursanalyse av innholdsmarkedsføring i videoblogger
(Master thesis, 2017)Denne masteroppgaven er en kritisk diskursanalyse av brukergenerert markedsføringsinnhold på nettstedet YouTube. En form for digital reklamepraksis som blir stadig mer anvendt, og er blitt mye omdiskutert i norske nyhetsmedier. ... -
Engasjerende journalistikk : Hvordan nettbasert journalistikk kan engasjere den moderne nettbruker med fokus på nyhetskriterier og nyhetsverdi
(Master thesis, 2017)I denne oppgaven har jeg valgt å ta utgangspunkt i moderne mediebruk knyttet til hvilke nyhetskriterier som dominerer nettbasert journalistikk og hvordan deling på sosiale medier kan påvirke vurderingen av artiklers ... -
Visuell identitet : En sosialsemiotisk analyse av hvordan utdanningsinstitusjoners identitet kommer til uttrykk gjennom institusjonenes logo og nettside
(Master thesis, 2017)Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan identitet kan analyseres som sosialsemiotikk og hvordan identitet kan uttrykkes gjennom semiotiske ressurser. Ved å studere et utvalg tekster knyttet til utdanningsinstitusjoner ... -
Hvordan kan medieverktøy designes for å utvikle miljøansvar hos barn?
(Master thesis, 2017)Konfidensiell til / confidential until 01-07-2022