• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master's theses in Mathematics Education på utgivelsesdato 
  •   Hjem
  • Faculty of Engineering and Science
  • Department of Mathematical Sciences
  • Master's theses in Mathematics Education
  • Blar i Master's theses in Mathematics Education på utgivelsesdato
  •   Hjem
  • Faculty of Engineering and Science
  • Department of Mathematical Sciences
  • Master's theses in Mathematics Education
  • Blar i Master's theses in Mathematics Education på utgivelsesdato
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master's theses in Mathematics Education på utgivelsesdato

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 158

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Nasjonal prøve i 1MX våren 2005 : et lærerperspektiv 

      Falk, Eirik (Master thesis, 2006)
      Oppgaven dreier seg om den nasjonale prøven i matematikk 1MX som ble gjennomført den 15. april 2005. Fokus er rettet mot de oppgavene i prøvesettet som hadde til hensikt å måle elevens kompetanse innenfor representasjoner, ...
    • Utforskende aktiviteter som utgangspunkt for addisjon og subtraksjon i en andre klasse : en kasusstudie 

      Simensen, Anita Movik (Master thesis, 2006)
      Denne masteroppgaven beskriver den matematiske skolehverdagen til elevene i en 2. klasse. Det legges vekt på elevenes bruk av skrift, muntlig språk og gestikulering under deres arbeid med matematiske oppgaver. En god del ...
    • Innsikt i elevar si utvikling i matematikk gjennom eit skuleår : skriftlege testar 

      Tonheim, Odd Helge M. (Master thesis, 2006)
      LCM-prosjektet er eit fleirårig prosjekt i regi av Høgskulen i Agder. Prosjektet har støtte frå Noregs Forskingsråd innan KUL-programmet (Kunnskap, utdanning og læring). LCM står for Learning Communities in Mathematics, ...
    • IKT som læringsverktøy i matematikk : en studie av lærer- og elevrollen ved bruk av TI Interactive (og andre programmer) i 4 matematikklasser i videregående skole 

      Rossevatn, Odd Erik (Master thesis, 2006)
      Temaet for masteroppgaven er en studie i hvordan bruk av IKT påvirker og forandrer læringsmiljøet i matematikk. Jeg har undersøkt anvendelsen av CAS-programmene TI Interactive (og Derive) i fire klasser på to videregående ...
    • Multimedia for læring av tallsystemer : utvikling av programvare for læring av og om tallsystemer 

      Idland, Terje (Master thesis, 2006)
      Oppgaven har en teoretisk forankring innenfor Piagets konstruktivisme, Vygotskys sosialkonstruktivisme, Dienes teori for læring av posisjonssystemet og Mayer & Morenos teori for læring med multimedia. Primært har jeg ...
    • Elevers kunnskaper i tall og algebra : hva har de med seg fra 9. og 11. trinn? 

      Espeland, Hildegunn (Master thesis, 2006)
      Arbeidet er en del av et flerårig forskningsprosjekt finansiert av Norges forskningsråd innenfor KUL-programmet (Kunnskap, utdanning og læring). Formålet er å skape og studere læringsfellesskap i matematikk - Learning ...
    • Leonardo da Vinci : en studie av renessansens universalgenis matematikk 

      Løkkeberg, Petter (Master thesis, 2007)
      I første del av oppgaven skisserer jeg hvilken plass matematikkens historie har hatt og har i skolehverdagen. At den i dag har en mer sentral plass enn tidligere virker klart, og jeg redegjør for hvilke tanker som ligger ...
    • "Descartes' parabola" and the traditional parabola : a reconstruction of a historical method with the help of the "mathematica" program 

      Vigneswaran, Theivendram (Master thesis, 2007)
      This study concentrates on Descartes’ geometry, especially the Descartes’ parabola and traditional parabola. Who is Descartes? René Descartes (1596-1650) was a 17th century French philosopher, mathematician and a man of ...
    • Elevers strategier for å løse multiplikasjon i 5. trinn. Lesson study for lærere : en case studie 

      Engeland, Trine (Master thesis, 2007)
      Denne oppgaven handler om multiplikasjon ved 5. trinn i barneskolen. Jeg vil undersøke forskjellige løsningsstrategier og feil som dukker opp i forbindelse med innføringen av en standard algoritme i multiplikasjon. I ...
    • Integral og integrasjon 

      Markussen, Roger (Master thesis, 2007)
      Integrasjon og derivasjon er to viktige begreper som blir behandlet i den videreg˚aende skolen. Nesten uten unntak blir derivasjon introdusert før integrasjon. Sannsynligvis fordi man tenker seg at derivasjon er lettest. ...
    • Achivement of 9th and 11th grade students in algebra and numbers : research based on data from the KUL - LCM project 

      Log, Emilia Lambeva (Master thesis, 2007)
      The project Learning Communities in Mathematics (LCM) is a project established by the Agder University College (HiA) in 2004 and supported by the Research Council of Norway. The aims of the project include to design and ...
    • Begreper i sannsynlighet og statistikk på første trinn i videregående skole : en studie av elevers respons på oppgaver om utvalgte begreper 

      Aga, Lars (Master thesis, 2008)
      Denne masteroppgaven handler om begrepsforståelsen i emnet statistikk og sannsynlighet til elever i den videregående skolen. Det er valgt ut noen begreper som elevene er blitt testet i. Dette er gjort ved hjelp av en ...
    • Nivådelt undervisningsopplegg i grunnkurs i matematikk for økonomistudenter : en undersøkelse 

      Eilertsen, Lars Jøran (Master thesis, 2008)
      Målet med denne masteroppgaven var å undersøke et nivådelt undervisningsopplegg i grunnkurs matematikk for økonomistudenter. Nivådelingen var basert på studentenes egne oppfatninger av hvor gode matematikk kunnskaper de ...
    • En undersøkelse av problemene sykepleierstudenter møter i medikamentregning 

      Omland, Leif Johannes (Master thesis, 2008)
      Tittelen på denne masteroppgaven er en undersøkelse av problemene sykepleierstudenter møter i medikamentregning. Jeg har i arbeidet mitt fulgt undervisningen i medikamentregningskurset ved Universitetet i Agders avdelinger ...
    • Interactive Whiteboard og Geometri : en studie av en lærers begynnende bruk av interactive whiteboard i undervisningen av geometri i faget RI ved en videregående skole 

      Revheim, Magne (Master thesis, 2008)
      Temaet for denne masteroppgaven er bruken av Interactive Whiteboard i undervisningen av geometri i faget R1 ved en videregående skole. I denne sammenheng har jeg sett nærmere på en lærers begynnende bruk av denne teknologien ...
    • Matematisk modellering med moderne teknologi i videregående skole 

      Trondal, Jostein Solheim (Master thesis, 2008)
      Denne oppgaven forsøker å svare på problemstillingen «Hvordan kan matematisk modellering formidles i videregående skole med hjelp av moderne teknologi?» To utfordringer lærere har i forbindelse med dette er at ...
    • Minoritetsspråklige elever og matematikk : en komparativ studie av skriftlige tester på 9. og 11. trinn 

      Tesaker, Ellen Marie (Master thesis, 2008)
      Oppgaven er en del av KUL -prosjektet Learning Communities in Mathematics (LCM). Åtte skoler og et team av didaktikere fra, den gang, Høgskolen i Agder har arbeidet sammen for å utvikle læring og undervisning i matematikk. ...
    • Analyse av testresultater fra KUL-LCM prosjektet i 4. og 7.klasse med vekt på fjerde trinn 

      Bjørkås, Liv Jorunn (Master thesis, 2009)
      Prosjektet Læringsfellesskap i matematikk (LCM) foregikk i perioden fra januar 2004 til desember 2007. Norges forskningsråd gav støtte til prosjektet under programmet Kunnskap, Utdanning og Læring (KUL). LCM-prosjektet ...
    • Affektive sider knyttet til matematikklæring 

      Bekkeseth, Vivi-Ann Pedersen (Master thesis, 2009)
      Denne masteroppgaven handler om yrkesskoleelevers affektive sider knyttet til matematikkfaget. Jeg har fulgt en Vg1-klasse på yrkesfaglig studieretning, rørleggerutdanningen, over noen uker. Jeg har prøvd å se på hva som ...
    • Lærerstudenters forståelse av areal og omkrets : en dialogisk tilnærming til problemløsning i smågrupper 

      Vik, Eivind Haukebøe (Master thesis, 2009)
      Denne masteroppgaven har tittelen Lærerstudenters forståelse av areal og omkrets. I arbeidet med oppgaven har jeg prøvd å identifisere forståelsen til et utvalg av lærerstudenter ved en lærerhøyskole i Nord-Norge. Pro ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit