• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master's theses in Primary Teacher Education på tittel 
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Nordic and Media Studies
  • Master's theses in Primary Teacher Education
  • Blar i Master's theses in Primary Teacher Education på tittel
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Nordic and Media Studies
  • Master's theses in Primary Teacher Education
  • Blar i Master's theses in Primary Teacher Education på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master's theses in Primary Teacher Education på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 20-31 av 31

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • "Når jeg leser ei veldig god bok faller jeg liksom inn" : Ei kvalitativ undersøking om elevars estetiske oppleving av skjønnlitteratur og film 

      Loddengaard, Åsne Fossli (Master thesis, 2017)
      Denne masteroppgåva handlar om pedagogisk bruk av multimodale tekstar, og korleis elevar kan få estetiske opplevingar av, og interesse for, slike tekstar. Undersøkinga gjekk ut på å finne ut korleis elevar på 6. og 7. ...
    • Neimenn,detta va juogoskLi jillt!. En kvalitativ studie av vegårsheidialektas utvikling, med fokus på enkelte språklige variabler 

      Smeland, Oliv (Master thesis, 2021)
    • Profesjonsfaglig digital kompetanse blant norsklærere : En kvalitativ studie som undersøker hvordan norsklærere på mellomtrinnet tilrettelegger for en norskfaglig digital didaktikk som et resultat av deres profesjonsfaglige digitale kompetanse 

      Jortveit, Grete (Master thesis, 2019)
      The purpose of this thesis wasto investigate primary school teachers (grades 5-7) and their professional digital competence in the Norwegian subject. The research was based on the question: How do teachers arrange for a ...
    • Skjønnlitteratur som potensiell inngang til empatisk utvikling. En diskusjon av potensialet for empatiutvikling gjennom lesing av skjønnlitteratur i norskfaget, i lys av fagfornyelsen 2020. 

      Petersen, Anniken Eier (Master thesis, 2021)
    • Skolen som hjemmested og gjemmested. En analyse av Maria Kjos Fonns samtidsrealistiske ungdomsroman Kinderwhore, med fokus på traumer og litteraturdidaktisk arbeid på ungdomstrinnet. 

      Småge, Ingrid Grande (Master thesis, 2021)
    • Snipp, snapp,snute,er eventyret ute? Eventyrets posisjon i skolen fra L97 til i dag 

      Gretland, Silje Alice (Master thesis, 2021)
      When writing this Master’s thesis my goal was to findout how the position of the fairytale in the school system was, and how the teachers were using fairytales in their teaching. I looked at the past three teaching plans ...
    • «Sover mamma der hun er nå?» : En studie av hvordan barns sorg framstilles i et utvalg norske, moderne bildebøker 

      Grønås, Gina (Master thesis, 2019)
      In this master`s thesis I analyze the two modern, norwegian picture books Annas Himmel (2013) by Stian Hole and Eg kan ikkje sove no (2008) by Stein Erik Lunde and Øyvind Torseter. In this thesis I study how childrens grief ...
    • Tilrettelegging for den første lese-og skriveopplæringen 

      Bjorheim, Hanne (Master thesis, 2021)
      The purpose of this master’s thesis is to shed light on different ways teachers can facilitate the first reading and writing training. The study looks at different work methods and strategies that teachers can use to ensure ...
    • Utdanning for en bærekraftig fremtid. En komparativ analyse av hvordan det tverrfaglige temaet bærekraftig utvikling har blitt integrert i læreplanene og praktisk realisert i lærebøker for samfunnsfag, naturfag og norsk 

      Myskja, Solveig (Master thesis, 2021)
    • Valgfrie språkformer i nynorsk rettskriving : En undersøkelse av grunnskoleelevers kunnskaper og bruk av valgfrie språkformer i nynorsk rettskriving, samt lærerens påvirkning på elevenes innsikt og formvalg 

      Bakken, Serine (Master thesis, 2018)
      In this master thesis, pupils with Nynorsk as their secondary native language is examined on their knowlede about and choice of language forms in the Nynorsk orthography. The teacher’s influence of the pupils are also ...
    • ”Vi er jo alle leselærere” : Hvordan er Kunnskapsløftets syn på lesing integrert i lærernes refleksjon rundt eget arbeid med lesing på ungdomstrinnet? 

      Marcussen, Hanne Nuland (Master thesis, 2018)
      The autumn of 2006, a new curriculum, "Kunnskapsløftet", was published, and as a result the fundamental abilities were engraved. It was emphasized that basic abilities should be integrated, and act as a supportive element ...
    • Å lese for å lære : En undersøkelse av hvordan elever i ungdomsskolen og videregående skole leser fagtekster og benytter lesestrategier for å lære 

      Erlandsen, Linn Kristin (Master thesis, 2016)

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit