• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master's theses in Primary Teacher Education på tittel 
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Nordic and Media Studies
  • Master's theses in Primary Teacher Education
  • Blar i Master's theses in Primary Teacher Education på tittel
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Nordic and Media Studies
  • Master's theses in Primary Teacher Education
  • Blar i Master's theses in Primary Teacher Education på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master's theses in Primary Teacher Education på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 9-28 av 31

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Folkeeventyr og elevers eksistensielle søken : En studie av folkeeventyrenes bidrag til barns eksistensielle søken i et flerkulturelt klasserom 

      Valle, Cathrine (Master thesis, 2019)
      The research question for this master thesis is: “How can working with fairy tales in a multicultural classroom contribute to children ́s existential quest, and how is this expressed through a group of teachers ́ reflections?". ...
    • Forberedelse til skriftlig eksamen i norsk : En kvalitativ studie som undersøker hvordan forberedelsesmateriellet for eksamen i norsk kan fungere i elevenes førskrivefase 

      Dolva, Karoline Bjørnstad (Master thesis, 2018)
      Every year, approximately one third of the country's 10th graders is drawn to a written exam in Norwegian. The exam is centralized and serves as a final assessment in primary school. The purpose of this Master's thesis is ...
    • Forholdet mellom lesing og skriving i den første lese-og skriveopplæringen 

      Ekra, Emilie Hovstad (Master thesis, 2021)
    • Fritt valg? : En undersøkelse av lærerens bruk av eksempeltekster i norskundervisningen på mellom- og ungdomstrinnet 

      Fredriksen, Åseline (Master thesis, 2020)
      This study investigates the use of sample texts in Norwegian at upper primary and lower secondary school. Sample texts are all texts that are being used in the classroom. The study is built on two different surveys, one ...
    • Førlesing og høyttenking : En undersøkelse av hvordan leseforståelsen påvirkes av undervisning i lesestrategier 

      Omdal, Erlend (Master thesis, 2018)
      Som grunnleggende ferdighet, viser lesing seg å fortsatt være en av de viktigste sidene ved opplæringa i grunnskolen. Likevel har lesebegrepet fått et litt annet innhold enn tidligere. Dette skjedde i kjølvannet av den ...
    • Hvordan legger to norsklæreverk på førstetrinn til rette for dybdelæring? 

      Utsogn, Runar (Master thesis, 2021)
    • Høytlesning av skjønnlitteratur - for glede, nytte eller danning? : En kvalitativ undersøkelse av fire læreres bruk av høytlesning i klasserommet 

      Maudal, Siv (Master thesis, 2019)
      Konfidensiell til / confidential until 01.07.2024
    • Identitetsutvikling i fantasylitteratur for barn og unge : Hvordan det fantastiske belyser hovedpersonens identitet og utvikling i Tonje Tornes’ Hulder og Forbannet 

      Lundevold, Reidun Johanne (Master thesis, 2021)
      This thesis is a contribution to the literature scientific exploration of how peoples identity development can be formed within the fantasy genre. It puts a focus on how a main characters development can be mirrored in ...
    • «Jeg skjønner at dere ikke liker det» : En komparativ undersøkelse av holdninger og praksis blant norsklærere i sidemålsopplæringen 

      Tveito, Anne Ingesdotter (Master thesis, 2019)
      Title: “I understand that you don’t like it” –A comparative survey/studyabout/concerningteachers’attitudes and teaching practice in the second-choice form of written Norwegian.In thisthesisI will look at the teaching ...
    • Kan alle ha glede av samme bok? Hvordan kan analyse av tre forskjellige verk bidra til forståelse av all-alder-litteratur-begrepet? 

      Holme, Jenny Strømnes (Master thesis, 2021)
      The purpose of this master's thesis is to investigate how crossover fiction is understood through analyzes of three literary works. Therefore, the research question isas follows: How can we analyze three different works ...
    • Karakteristiske trekk i elevtekstar som svarer på oppgåver som inviterer til argumentering 

      Tveiten, Regine (Master thesis, 2020)
      Most children in elementary school writes texts multiple times a year. A lot of them are good at writing stories, but many finds it harder to writetexts where they have to use rhetoric and reason and debate to the reader. ...
    • "Når jeg leser ei veldig god bok faller jeg liksom inn" : Ei kvalitativ undersøking om elevars estetiske oppleving av skjønnlitteratur og film 

      Loddengaard, Åsne Fossli (Master thesis, 2017)
      Denne masteroppgåva handlar om pedagogisk bruk av multimodale tekstar, og korleis elevar kan få estetiske opplevingar av, og interesse for, slike tekstar. Undersøkinga gjekk ut på å finne ut korleis elevar på 6. og 7. ...
    • Neimenn,detta va juogoskLi jillt!. En kvalitativ studie av vegårsheidialektas utvikling, med fokus på enkelte språklige variabler 

      Smeland, Oliv (Master thesis, 2021)
    • Profesjonsfaglig digital kompetanse blant norsklærere : En kvalitativ studie som undersøker hvordan norsklærere på mellomtrinnet tilrettelegger for en norskfaglig digital didaktikk som et resultat av deres profesjonsfaglige digitale kompetanse 

      Jortveit, Grete (Master thesis, 2019)
      The purpose of this thesis wasto investigate primary school teachers (grades 5-7) and their professional digital competence in the Norwegian subject. The research was based on the question: How do teachers arrange for a ...
    • Skjønnlitteratur som potensiell inngang til empatisk utvikling. En diskusjon av potensialet for empatiutvikling gjennom lesing av skjønnlitteratur i norskfaget, i lys av fagfornyelsen 2020. 

      Petersen, Anniken Eier (Master thesis, 2021)
    • Skolen som hjemmested og gjemmested. En analyse av Maria Kjos Fonns samtidsrealistiske ungdomsroman Kinderwhore, med fokus på traumer og litteraturdidaktisk arbeid på ungdomstrinnet. 

      Småge, Ingrid Grande (Master thesis, 2021)
    • Snipp, snapp,snute,er eventyret ute? Eventyrets posisjon i skolen fra L97 til i dag 

      Gretland, Silje Alice (Master thesis, 2021)
      When writing this Master’s thesis my goal was to findout how the position of the fairytale in the school system was, and how the teachers were using fairytales in their teaching. I looked at the past three teaching plans ...
    • «Sover mamma der hun er nå?» : En studie av hvordan barns sorg framstilles i et utvalg norske, moderne bildebøker 

      Grønås, Gina (Master thesis, 2019)
      In this master`s thesis I analyze the two modern, norwegian picture books Annas Himmel (2013) by Stian Hole and Eg kan ikkje sove no (2008) by Stein Erik Lunde and Øyvind Torseter. In this thesis I study how childrens grief ...
    • Tilrettelegging for den første lese-og skriveopplæringen 

      Bjorheim, Hanne (Master thesis, 2021)
      The purpose of this master’s thesis is to shed light on different ways teachers can facilitate the first reading and writing training. The study looks at different work methods and strategies that teachers can use to ensure ...
    • Utdanning for en bærekraftig fremtid. En komparativ analyse av hvordan det tverrfaglige temaet bærekraftig utvikling har blitt integrert i læreplanene og praktisk realisert i lærebøker for samfunnsfag, naturfag og norsk 

      Myskja, Solveig (Master thesis, 2021)

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit