Blar i Master's theses in Business Administration (2014-) på emneord "VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213"
Viser treff 1-20 av 26
-
A study of the PIMS Cost Management Module
(Master thesis, 2015)Working with cost management in complex projects in today’s society is a comprehensive task. The need for supporting tools is therefore increasing, where specific tools like Project Management Information Systems (PMIS) ... -
An ethical perspective on problems multinational companies in the apparel industry face, when outsourcing their production to developing countries with inadquate institutions
(Master thesis, 2014)This thesis addresses the ethical problems multinational companies in the apparel industry face, when outsourcing their production to developing countries with inadequate institutions. I will use ... -
Analysing the implementation of a material requirements planning (MRP) system into an engineer-to-order (ETO) company ; the case of National Oilwell Varco Norway (NOVN)
(Master thesis, 2014)A material requirements planning (MRP) system is a computer-based planning and control system whose main objectives are to provide the right part at the right time, and to meet the schedules for completed products. The ... -
Brand Identity and Country of Origin Effect Brand Identity of Ararat Armenian Brandies. COO effect on wine from Armenia
(Master thesis, 2015)The thesis has two main purposes. First, it provides an understanding on the brand identity theory, the process of its creation and communication. Particularly it discusses the implementation of the brand identity theory ... -
Effect of Entrepreneurship Education on Students’ Entrepreneurial Intentions Educators' Perspectives at Universities in Norway and Russia
(Master thesis, 2015)Øyvind Gustavsen (2013) explains that entrepreneurs, as creators of the employment places, are the most important drivers of economy development. Just in the period 2002-2007 in Norway, 248,000 new job places were developed ... -
Effekten av ulike reklamebudskap på konsumentens merkeholdning og kjøpsintensjoner
(Master thesis, 2015)(Konfidensiell til/confidential until 01.07.2020) -
Effekter av aksessprisregulering i grossistmarkedet for LLUB (marked 4) Empirisk studie
(Master thesis, 2015)Temaet for oppgaven er om de antatte aksessreguleringer som vedtas av Nkom, har de ønskede effektene i sluttbrukermarkedet. Vi ser da på effekten av sluttbrukerpriser og bredbåndsutbredelse målt i omsatt kvantum. Dette ... -
Export Barriers and its Impact on Export Competitiveness of Leather Footwear Manufacturing Firms in Ethiopia
(Master thesis, 2015)Purpose: the purpose of this research was to identify the export barriers that affect the export competitiveness of the Ethiopian leather footwear-manufacturing firms, with a special emphasis on the SMEs. SMEs occupy a ... -
Factors Influencing Social Media Marketing In Different Culture Context.
(Master thesis, 2014)Social media has gained precedence in today‟s business environment, and consumers themselves are more receptive to this marketing media. This study aims to identify the factors affecting users‟ attitudes towards social ... -
Hva påvirker etterspørselen etter fotballbilletter for IK Start?
(Master thesis, 2015)Vi har i denne utredningen foretatt en empirisk analyse av hva som påvirker etterspørselen etter stadionfotball for IK Start. Analysen ble gjennomført ved regresjonsanalyse i dataprogrammet STATA. I analysen har vi brukt ... -
Hvilke metoder bør tas i bruk for å redusere usikkerheten i kalkulasjonen av prosjekter for Kruse Smith? Kan en utviklet modell basert på teori og casestudie redusere usikkerheten?
(Master thesis, 2015)Kruse Smith har i lengre tid hatt som ønske å se på hvordan usikkerhet i kalkulasjonen kunne forbedres, både gjennom systematisk identifisering av risikoforhold og ikke minst beregning av påslag for usikkerhet gjennom ... -
Incentiver som fører til målkongruens i Offentlig-Privat Samarbeid
(Master thesis, 2015)Dette er en eksplorativ studie med utgangspunkt i problemstillingen; hvilke incentiver fører til målkongruens i OPS? Tilhørende forskningsspørsmål omhandler eksplisitte incentiver, implisitte incentiver og interaksjonen ... -
Kommunikasjonsstrategi for en liten sparebank: Valle Sparebank case
(Master thesis, 2015)Temaet for denne masteroppgaven er kommunikasjonsstrategier for en liten sparebank med fokus på relasjoner, lojalitet, tilfredshet, kommunikasjonskanaler og sosiale medier. For å undersøke dette ble det utført et casestudie ... -
Leanorientert effektivisering av prosessen for materialhåndtering hos Aker Solutions Egersund
(Master thesis, 2015)(Konfidensiell til/confidential until 01.07.2020) -
Mål og strategi for samfunnsansvar Tilfellet Falconbridge/Xstrata/Glencore i Kristiansand
(Master thesis, 2015)Oppgavens hensikt er å øke vår faglige forståelse og gi innsikt i bedrifters mål og strategi for samfunnsansvar. Verden står ovenfor store miljøforandringer, og jordens bæreevne ble overskredet for flere tiår siden. Dette ... -
Norske bedrifter i Kina En studie av kulturutfordringer i allianseforhold mellom norske og kinesiske foretak.
(Master thesis, 2015)I denne utredningen har jeg undersøkt norske bedrifters forståelse av og deltakelse i kinesisk forretningskultur. Videre har jeg undersøkt hvordan dette har påvirket samarbeidsforholdet mellom norske og kinesiske foretak ... -
Private Equity and Venture Capital in Rwanda A study of the Essential Factors a Company in Rwanda Must Have in Order to Receive Private Equity and Venture Capital Financing
(Master thesis, 2015)The aim of this study is to identify factors investors deem to be important when investing in private equity and venture capital in Rwanda. In order to answer that question, a secondary objective is developed. That is ... -
Strategisk analyse av Bortelid hytte- og fritidsområde «Hvordan best gå frem for å utvide sesongen hos en typisk vinterdestinasjon?»
(Master thesis, 2015)Innenfor sesongbasert turisme har man 1000 kr spørsmålet; Hvordan tjener man penger i lavsesongen? Bortelid i Åseral kommune er en typisk vinterdestinasjon med tilhørende hytteområdet. Bortelid Utmarkslags kjernevirksomhet ...