• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • School of Business and Law
  • Department of Economics and Finance
  • Master's theses in Business Administration (2014-)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • School of Business and Law
  • Department of Economics and Finance
  • Master's theses in Business Administration (2014-)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kommunikasjonsstrategi for en liten sparebank: Valle Sparebank case

Auby, Karoline; Ødegård, Monica Omdal
Master thesis
Thumbnail
Åpne
Karoline Auby og Monica Omdal Ødegård.pdf (1.849Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/298676
Utgivelsesdato
2015
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Master's theses in Business Administration (2014-) [449]
Sammendrag
Temaet for denne masteroppgaven er kommunikasjonsstrategier for en liten sparebank

med fokus på relasjoner, lojalitet, tilfredshet, kommunikasjonskanaler og sosiale medier.

For å undersøke dette ble det utført et casestudie av Valle Sparebank.

I denne oppgaven har vi sett på hvilke kommunikasjonskanaler og sosiale medier Valle

Sparebank burde bruke i sin kommunikasjonsstrategi for å nå ulike kundegrupper.

Oppgaven baserer seg på en kvantitativ spørreundersøkelse blant Valle Sparebanks

eksisterende kunder, samt en gruppe av potensielle kunder. Vi fikk totalt 538

respondenter hvor 398 var eksisterende kunder og de resterende 140 var potensielle

kunder.

Oppgavens teorigrunnlag er delt inn i tre hovedtemaer; relasjonsmarkedsføring,

kommunikasjonsstrategier og sosiale medier. Teorikapitlet starter med en forklaring om

hvor relasjonsmarkedsføring kommer fra og hva det er, deretter en orientering om

lojalitet og tilfredshet. Videre i teorien går vi inn på kommunikasjonsstrategier, som

omhandler ulike kommunikasjonskanaler, kommunikasjonsprosessen med mer. Til slutt i

teorien tar vi for oss sosiale medier og inkluderer blant annet generasjonsforskjeller i

bruk av sosiale medier. Analysen og drøftingen av de empiriske funnene baseres på

resultatene som er innhentet i datainnsamlingsprosessen i tillegg til ekstern teori.

Resultatet viser at det finnes ulikheter mellom de forskjellige kundegruppene med tanke

på holdninger og bruk av kommunikasjonskanaler og sosiale medier. Bruken av de ulike

kanalene varierer i forhold til alderen på respondentene, men det de aller fleste

respondentene har til felles er høy bruk av internett og mobil/telefon. Facebook er det

mest brukte sosiale mediet uavhengig av alder blant alle respondentene. Vi foreslår derfor

at Valle Sparebank bruker sosiale medier i sine kampanjer og i deres

kommunikasjonsstrategi, da dette er både økonomisk rimelig og lite innsatskrevende

(Libai, et al. 2010; Neti 2011; Kim & Ko 2012).
Beskrivelse
Masteroppgave økonomi og administrasjon- Universitetet i Agder, 2015
Utgiver
Universitetet i Agder ; University of Agder

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit