Blar i Master's theses in Business Administration (2014-) på tittel
Viser treff 79-98 av 533
-
Boligpriser i Kvadraturen, Kristiansand i perioden 2003-2013
(Master thesis, 2014)Hensikten med denne oppgaven var å finne ut hvilke attributter som har påvirket boligprisene i Kvadraturen i Kristiansand i perioden 2003 – 2013. Vi har derfor tatt med ulike attributter som kan antas å ha en innvirkning ... -
Boligprisutviklingen i Kristiansand : en analyse av boligprisindeksen til SSB og alternative indekser
(Master thesis, 2016)Hensikten med denne oppgaven er å undersøke boligprisindeksen til Statistisk sentralbyrå på bakgrunn av boligomsetninger i Kristiansand i tidsperioden 2008-2015. Målet er å undersøke om estimeringsmetoden til SSB kan ... -
Bomringens effekt på boligpriser : En studie av boligmarkedet i Kristiansand i perioden 1999-2018
(Master thesis, 2019)Formålet med masteroppgaven er å undersøke om bomringen har en effektpå boligprisenei Kristiansand. Med støttefra relevant teori, innhentet data, analyser og diskusjon har vi besvart problemstillingen «Har bomringen en ... -
Bopliktens påvirkning på boligpriser : Er boligprisene i utvalgte kommuner i Norge påvirket av boplikten?
(Master thesis, 2017)Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke om boligprisene i utvalgte norske kommuner er påvirket av boplikten, og hvor stor denne påvirkningskraften er. Boplikt er et veldig interessant tema flere steder i Norge ... -
Born Globals and Brand Co-Creation : The Stakeholder’s Role in Brand Co-Creation of Born Globals in Germany
(Master thesis, 2021)Purpose–This thesis tries to shed some light on the impact of brand co-creation in born globals. In particular, it will examine how born globals can make use of brand co-creation and how stakeholders influence brand ... -
Brand Identity and Country of Origin Effect Brand Identity of Ararat Armenian Brandies. COO effect on wine from Armenia
(Master thesis, 2015)The thesis has two main purposes. First, it provides an understanding on the brand identity theory, the process of its creation and communication. Particularly it discusses the implementation of the brand identity theory ... -
Bruk av innovative styringssystemer. Topplederes kjennetegn og valg av innovative styringssystemer i norske hoteller.
(Master thesis, 2015)Interessen for innovative styringssystemer har økt som et resultat av både sterkere konkurranse og teknologisk utvikling i markedet. For å tilpasse seg til det nye markedet, har mange organisasjoner tatt i bruk de nye ... -
Bruk av Lyngdalsmodellen i offentlige anskaffelser En evaluering av en ny gjennomføringsmodell
(Master thesis, 2015)Formålet med denne oppgaven har vært å evaluere om en nyutviklet gjennomføringsmodell, Lyngdalsmodellen, tilrettelegger for en vellykket anskaffelsesprosess i tilvirkningsprosjekter i offentlig-privat samarbeid. Modellen ... -
Building brands through cause-related marketing : Cross-cultural comparative study of Tanzania and Norway
(Master thesis, 2021)Purpose -This study aims to provide an understanding of how the use of cause-related marketing (CRM) as a branding tool can benefit a company when building brands in both emerging and developed markets. By ... -
Bærekraft i oljen - ikke finansiell rapportering i petroleumsnæringen
(Master thesis, 2022)Dagens fokus på bærekraft og bærekraftig utvikling har satt sitt preg på hvordan selskaper opererer. Gjennom et økende press fra interessenter velger selskaper nå i større grad å informere om selskapets påvirkning på ... -
Bærekraft i oljen - ikke-finansiell rapportering i petroleumsnæringen
(Master thesis, 2022)Dagens fokus på bærekraft og bærekraftig utvikling har satt sitt preg på hvordan selskaper opererer. Gjennom et økende press fra interessenter velger selskaper nå i større grad å informere om selskapets påvirkning på ... -
Bærekraft på Oslo Børs - Ikke finansiell informasjon i OBX selskaper
(Master thesis, 2022)Bærekraft er et begrep vi stadig hører om, enten i forbindelse med ansvarlig forretningsdrift, grønne bedrifter eller nyhetsartikler som påpeker alvorlige klimaendringer. Viktigheten av bærekraftig utvikling er i konstant ... -
Bærekraftsatsing, mer enn bare prat? : En kvalitativ studie av bærekraftsatsingen i en Michelin-bedrift
(Master thesis, 2021)Klimautfordringer er et internasjonalt problem. Dette har ført til at det i løpet av de siste årene har vokst frem en stadig større bevissthet omkring de negative konsekvensene en organisasjon har på miljøet (Fjørtoft et ... -
Bør norsk regnskapslov tillate virkelig verdi av eiendom?
(Master thesis, 2022)Denne studien undersøker om norsk regnskapslov bør endres til å tillate virkelig verdi for eiendom. I lovforslaget NOU 2015:10 foreslo regnskapslovsutvalget at det skulle åpnes for mer bruk av virkelig verdi i norsk ... -
Can Norwegian Mutual Fund Managers Pick Stocks?
(Master thesis, 2017)This thesis examines the performance and persistence of Norwegian mutual funds using a comprehensive dataset (surviving and non-surviving funds) over the period 1983-2015. We examine the performance of Norwegian mutual ... -
Change Readiness Factors influencing employees’ readiness for change within an organisation : A systematic review
(Master thesis, 2017)External and internal factors are constantly forcing organisations to change; in order for organisations to survive and change successfully it is crucial to respond quickly. Readiness for change and actions undertaken in ... -
Chasing the Winners: Investigating the Performance of Momentum Strategies
(Master thesis, 2023)Momentum strategies are receiving increasing attention in the field of finance due to their potential to generate superior returns. Momentum investing is based on the premise that assets that have exhibited strong performance ... -
Chasing the Winners: Investigating the Performance of Momentum Strategies
(Master thesis, 2023)Momentum strategies are receiving increasing attention in the field of finance due to their potential to generate superior returns. Momentum investing is based on the premise that assets that have exhibited strong performance ... -
Color Line AS : Strategisk regnskapsanalyse og verdivurdering
(Master thesis, 2018)Formålet med denne utredningen er å foreta en verdivurdering av egenkapitalen til Color Line AS per 31.12.17, basert på regnskapsdata fra 2010 til 2017. Dette gjennomføres ved bruk av en fundamental verdsettelsesteknikk, ...