Blar i Department of Mathematical Sciences på tittel
Viser treff 201-220 av 384
-
The Limit Notion at Three Educational Levels in Three Countries
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This paper documents how the limit concept is treated in high school, at a university and in teacher education in England, France and Sweden. To this end we make use of vignettes, data-grounded accounts of the situation ... -
Linear instability of mixed convection of cold water in a porous layer induced by viscous dissipation
(Journal article; Peer reviewed, 2009)An analysis of linear stability of the stationary laminar Darcy flow in a horizontal porous layer is performed. The porous layer is saturated with cold water. The upper plane boundary is assumed to be subject to heat ... -
Lærer, vil du si at dette er en sofistikert matematisk løsning?
(Master thesis, 2022)I dette prosjektet har jeg gjennomført aksjonsforskning i egen klasse der utgangspunktet var å teste ut en (for meg) ny måte å gjennomføre skriftlige matematikkprøver på: Hver elev fikk diskutere oppgavene i gruppe med to ... -
Lærerens bruk av ressurser i algebraundervisningen : En undersøkelse om tre læreres bruk av ressurser i algebraundervisningen på 8. trinn
(Master thesis, 2019)This is a research projectonteachers use of resources in algebra. Algebra is a large subject, and I have therefore decidedto focus on algebraic expressionsandhow the teacher introduces this subjectto their students. The ... -
Læreres gjennomføring av tilpasset opplæring i matematikk : en kvalitativ studie av to lærere som har vært på etterutdanningskurs i matematikk
(Master thesis, 2009)Temaet for denne masteroppgaven er tilpasset opplæring. I Norge har retten til tilpasset opplæring vært lovfestet siden 1998. Mitt forskningsspørsmål lyder: Hvordan gjennomfører lærere på mellomtrinnet tilpasset opplæring ... -
Lærerstudenters forståelse av areal og omkrets : en dialogisk tilnærming til problemløsning i smågrupper
(Master thesis, 2009)Denne masteroppgaven har tittelen Lærerstudenters forståelse av areal og omkrets. I arbeidet med oppgaven har jeg prøvd å identifisere forståelsen til et utvalg av lærerstudenter ved en lærerhøyskole i Nord-Norge. Pro ... -
Lærerstudenters kunnskapsnivå i personlig økonomi : En undersøkelse av lærerstudenters kunnskapsnivå, hvordan de vurderer deres kunnskapsnivå og hvilke kunnskapskanaler som er sentrale for deres kunnskaper i personlig økonomi
(Master thesis, 2021)The purpose of this thesis is to gain insight into the mathematics teacher students' level of knowledge in personal finance. Their self-assessment of knowledge level is also examined. In addition, which source of knowledge ... -
Læreverks bruk av IKT ved introduksjon av brøk : En analyse av hvordan to læreverks nettbaserte elevressurser tilrettelegger for læring av brøk
(Master thesis, 2018)Fraction within mathematics is often considered a challenging and complex theme in elementary school. Digital learning tools can be used to promote learning. The purpose of this study is to investigate how fraction is ... -
Læringspotensial i en digital interaktiv matematikkundervisning : en analyse av læringspotensialet i geometriundervisningen på 8. trinn med utstrakt bruk av digitale verktøy
(Master thesis, 2016)The theme of this master thesis is learning potential in mathematical tasks designed for geometry teaching in GeoGebra in 8th grade. This thesis is written in connection to the project Digital interactive mathematics ... -
Mapping properties for the Bargmann transform on modulation spaces
(Journal article; Peer reviewed, 2012)We investigate mapping properties for the Bargmann transform and prove that this transform is isometric and bijective from modulation spaces to convenient Banach spaces of analytic functions. We also present some consequences. ... -
Matematikk i krisetid : matematikk og matematikere etter første verdenskrig, i mellomkrigstiden og under andre verdenskrig i Nederland
(Master thesis, 2013)We have provided new and partly unknown historical material on an important period of social, political and scientific development and change both in the Netherlands and internationally. We focused on the so far neglected ... -
Matematikk i yrkesutdanningen : En kasusstudie av sammenhengen mellom matematikkfaget og programfagene på yrkesutdanningen elektrofag
(Master thesis, 2013)The teaching of mathematics in vocational education programs in Norway is required to make connections with each student's professional practice and daily life. The aim of this study is to investigate the relationship ... -
Matematikklærere om programmering : En studie av læreres vurdering av hvordan materiell og innsikt fra super:bit skole kan være nyttig i egen undervisning
(Master thesis, 2020)The background of this master thesis is the new curriculum, where programming will be included in mathematics. The Norwegian Directorate for Education and Training has through the initiative of the “Den ... -
Matematikklærerstudenters matematiske ‘meanings’ om funksjonsbegrepet : En pilotstudie av hva instrumentet MMTsm avslører i forhold til norske matematikklærerstudenters matematiske ‘meanings’ om funksjonsbegrepet
(Master thesis, 2017)The theme for this master study is teacher students’ mathematical meanings about the function concept. Meanings are representations of cognitive schemes, which can be observed through the behavior of the person, for example ... -
Matematikklærerstudenters matematiske ‘meaning’ om endringsrate : En norsk pilotstudie om bruken av et instrument utviklet i USA designet for å utforske læreres matematiske ‘meanings’
(Master thesis, 2017)The theme for this masters dissertation is mathematics teacher education students’ mathematical meaning of rate of change. It is a pilot study that uses the research instrument Mathematical Meanings for Teaching secondary ... -
Matematikkundervisning i skolen - Grunnskolelærerstudenters egne erfaringer som elev i skolen
(Master thesis, 2015)The purpose of this study has been to gain some insight into how pre-service teachers experienced mathematics and the teaching of mathematics from school age up until they meet the subject in their formal education. In ... -
Matematisk ekvivalens i en femteklasse - en kasusstudie
(Master thesis, 2017)This master thesis is a study of a fifth-grade class and their understanding of mathematical equivalence and if their understanding affects how they solve algebraic word problems. Within their understanding of mathematical ... -
Matematisk modellering - En studie av hvilke kognitive barrierer elevene møter i en modelleringsprosess
(Master thesis, 2022)I ny læreplan (LK20), er modellering og anvendelse et av kjerneelementene. Elevene skal ha innsikt i hvordan modeller i matematikk brukes for å beskrive dagliglivet, arbeidslivet og samfunnet ellers. Det innebærer å ta en ... -
Matematisk modellering i matematikk 1P på videregående skole: En kvalitativ studie om læreres forståelse og elevers kompetanse
(Master thesis, 2023)Dette er en kvalitativ casestudie som utforsker matematisk modellering i matematikk 1P på en videregående skole. Studien undersøker tre lærere og seks elever for å belyse lærernes forståelse av modellering og elevenes ...