Blar i Master's theses in Teacher Education, level 1-7 på forfatter "Torkildsen, Gjermund"
-
Additive strukturer i tekstoppgaver på 2. trinn
Dahl, Erika Farzana; Haven, Thea (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven er en innholdsanalyse av to norske lærebøker for matematikk på 2. trinn. Målet med oppgaven er å undersøke hvilke additive oppgavestrukturer som er representert i de to lærebøkenes tekstoppgaver. ... -
Additive strukturer i tekstoppgaver på 2. trinn
Dahl, Erika Farzana; Haven, Thea (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven er en innholdsanalyse av to norske lærebøker for matematikk på 2. trinn. Målet med oppgaven er å undersøke hvilke additive oppgavestrukturer som er representert i de to lærebøkenes tekstoppgaver. ... -
Elevdeltakelse gjennom matematiske samtaler på 2. trinn
Sørli, Eira Rosseland (Master thesis, 2024)Formålet med studien er å undersøke en lærers bruk av matematiske samtaler. Studien handler om en lærers bruk av samtaletrekk og spørsmålstyper for å invitere til elevdeltakelse i helklassesamtaler på andre trinn, og ... -
En lærers bruk av matematiske helklassesamtaler på 2. trinn
Sløgedal, Thea; Thorsen, Karoline (Master thesis, 2024)I denne masteroppgaven er temaet matematisk samtale. Vi undersøker problemstillingen Hva karakteriserer en lærers bruk av matematisk samtale innenfor addisjon på andre trinn? For å besvare problemstillingen har vi utarbeidet ... -
En lærers bruk av matematiske helklassesamtaler på 2. trinn
Sløgedal, Thea; Thorsen, Karoline (Master thesis, 2024)I denne masteroppgaven er temaet matematisk samtale. Vi undersøker problemstillingen Hva karakteriserer en lærers bruk av matematisk samtale innenfor addisjon på andre trinn? For å besvare problemstillingen har vi utarbeidet ... -
Kreativ resonnering i arbeidet med problemløsningsoppgaver
Thorvik, Martine (Master thesis, 2023)Denne studien er en kvalitativ casestudie som omhandler kreativ resonnering i elevers arbeid med problemløsningsoppgaver. Formålet med studien er å finne ut hvilke uttrykksformer elevene bruker, og hvordan disse uttrykksformene ... -
Lekbasert læring i matematikk: Hvordan tilrettelegger Multi 1A og Volum 1A for lekbasert læring gjennom sine elevbøker og lærerveiledninger? Engelsk: Play-based learning in mathematics: How does Multi 1A and Volum 1A facilitate play-based learning through their student books and teacher guides?
Haga, Sara Nessa (Master thesis, 2022)I dette masterprosjektet har det blitt gjennomført lærebokanalyser av to norske matematikklærebøker for 1. trinn med søkelys på deres tilrettelegging for lekbasert læring. Målet med oppgaven er å finne ut: «Hvordan ... -
Matematiske samtaler på elevstyrte stasjoner
Eriksen, Vilde Solheim (Master thesis, 2024)Denne studien er en kvalitativ studie om matematiske samtaler blant yngre elever. Studien fokuserer på bruk av den matematiske samtalen i matematikkundervisningen, nærmere bestemt om den matematiske samtalen blant elever ... -
Tilrettelegging for elevers arbeid med tall og telling
Kjeldby, Hedda Bjørnflaten; Svendby, Ida Emilie (Master thesis, 2023)Denne studien handler om en lærers tilrettelegging for elevers arbeid med tall og telling på 1. trinn. Formålet med studien er å undersøke på hvilke måter en lærer tilrettelegger for elevers arbeid med tall og telling, ... -
Tilrettelegging for lekbasert læring i arbeidet med tall og telling
Barka, Margrethe Næss; Hjort, Anne Mette (Master thesis, 2022)Denne studien er en kvalitativ casestudie om tilrettelegging for lekbasert læring i matematikk på 1.trinn, spesifikt relatert til arbeid med tall og telling. Formålet med studien er å undersøke hvordan to lærere på 1.trinn ... -
Tilrettelegging for lekbasert læring i arbeidet med tall og telling
Barka, Margrethe Næss; Hjort, Anne Mette (Master thesis, 2022)Denne studien er en kvalitativ casestudie om tilrettelegging for lekbasert læring i matematikk på 1.trinn, spesifikt relatert til arbeid med tall og telling. Formålet med studien er å undersøke hvordan to lærere på 1.trinn ... -
Utforskende matematikk i begynneropplæringen: En kvalitativ studie av en lærers tilrettelegging innenfor Fosnot sine utforskende kontekster
Soltvedt, Stine; Kurverud, Linda (Master thesis, 2023)Det har blitt et økt fokus på utforsking i Kunnskapsløftet 2020, spesielt innenfor matematikk. Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan læreren kan tilrettelegge for utforskende matematikk i begynneropplæringen. ... -
Utforskende matematikk i begynneropplæringen: En kvalitativ studie av en lærers tilrettelegging innenfor Fosnot sine utforskende kontekster
Kurverud, Linda; Soltvedt, Stine (Master thesis, 2023)Det har blitt et økt fokus på utforsking i Kunnskapsløftet 2020, spesielt innenfor matematikk. Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan læreren kan tilrettelegge for utforskende matematikk i begynneropplæringen. ...