Blar i Master's theses in Social Communication på tittel
Viser treff 69-88 av 173
-
Intern kommunikasjon i Glencore Nikkelverk
(Master thesis, 2016)Denne masteroppgaven omhandler intern kommunikasjon i Glencore Nikkelverk i Kristiansand. Fokuset er rettet mot interne kommunikasjonsmedier og mediebruk i avdelingene Nikkelelektrolysen og Kontrollrommet. Undersøkelsen ... -
Internationalization of UiA: Communication with International Students
(Master thesis, 2022)The University of Agder is an international university, that welcomes over 350 exchange students every year. Local internationalization is one of the main priorities of UiA’s strategy. The way UiA communicates with ... -
«Jeg har sviktet igjen» En tekstanalyse av Petter Northugs apologia i august 2020
(Master thesis, 2021)Denne oppgaven er en tekstanalyse av Petter Northugs apologia i august 2020. Den tidligere langrennsløperen hadde lagt opp som toppidrettsutøver, men befant seg fremdeles i en særskilt posisjon som forretningsmann og ... -
Jonas Gahr Støre, en mann av folket? En retorisk analyse av Jonas Gahr Støre i den TV-sendte partilederdebatten 12. august 2019
(Master thesis, 2021)Some of the background for thisdebate is that the Labour Partys leader has been accused ofbeing unclear and vague regarding his political communication. His educational background and fortune contributed to him being ... -
Journalistikkens fiende – eller bare en god nabo? En studie av likheter og forskjeller mellom reklametekster og redaksjonelt innhold i fem norske nettaviser.
(Master thesis, 2015)I denne studien har jeg sett på krysningspunktet mellom reklame og journalistikk. Målet har vært å finne ut av hvilke likheter og forskjeller det er på nyhetsimiterende annonser, tradisjonelle annonser og journalistiske ... -
Kampen om kommunikasjonsprofesjonen : en analyse av den ’sørlandske’ kommunikasjonsbransjen, basert på et kartleggende studie og intervjuer med sentrale aktører fra regionen
(Master thesis, 2016)Målsettingen ved denne oppgaven er å undersøke hvilke hovedlinjer preger utviklingen og profesjonaliseringen av kommunikasjonsbransjen på Sørlandet de siste ti årene? Med dette studiet ønsker jeg å tilføre kunnskap på ... -
Kampen om kulturbegrepet En diskursanalyse av Kulturaksen i Kristiansand
(Master thesis, 2015)Denne oppgaven handler om ulike oppfatninger av kulturbegrepet i forbindelse med Kristiansand Kommunes oppfølging av Kulturaksen. Kulturaksen er en kulturbasert klyngestrategi for et byområde som ligger i hjertet av ... -
Kampen om oppmerksomheten : En analyse av samspillet mellom de humanitære organisasjonene Leger uten grenser og Flyktninghjelpen, og mediehusene VG og Aftenposten
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven tar sikte på å undersøke hvordan samspillet mellom to humanitære organisasjoner og to mediehus fungerer. Aktørene som er undersøkt er Flyktninghjelpen, Leger uten grenser, VG og Aftenposten. Det er tidligere ... -
Kildenes makt : en kritisk diskursanalyse av velferdsteknologi og ekspertmakt
(Master thesis, 2013)Formålet med denne masteravhandlingen er å identifisere fremtredende diskurser i fremstillingen av velferdsteknologi og undersøke nærmere hvordan de ulike stemmene i debatten kommer fram. Debatten omkring velferdsteknologi ... -
Kjendiser og lidelse i humanitær kommunikasjon : En retorisk analyse av to kampanjer rettet mot ungdom i Norge
(Master thesis, 2019)Over the past few decades there has been a rapid digital development. This advancement affectshumanitarian organizations, where the development of social media offers new possibilities for communication. This master thesis ... -
Kjennetegn ved medias dekning av koronavaksinen
(Master thesis, 2022) -
Kjønn, likestilling og makt i #MeToo
(Master thesis, 2018)Bakgrunnen for denne oppgaven har vært egen interesse for #MeToo-kampanjen og hvilken virkning den har hatt på samfunnet. Det har derfor vært av interesse å bruke en kritisk diskursanalyse om fenomenet som ser på ... -
Kjør forsiktig! og ha en god dag! : politiets bruk av Facebook som redskap for å utføre sitt samfunnsoppdrag
(Master thesis, 2014)Denne oppgaven belyser hvordan politiet tar i bruk Facebook som kommunikasjonsredskap for å utføre sitt samfunnsoppdrag. Bakgrunnen for avhandlingen er at det er lite forskning på nødetaters bruk av sosiale medier. Nødetater ... -
Klikk og journalistikk En komparativ analyse av tekstlige virkemidler på norske delenettsteder og nettaviser
(Master thesis, 2015)Norske medier strever for å holde på leserne og generere inntekter i et digitalt marked som stadig utvikler seg. Ettersom papiravisenes opplag reduseres, og annonseinntektene faller, tvinges mediehusene til å produsere ... -
Klima i et livsstilperspektiv : En analyse av Instagram-kontoen radicalbroccoli
(Master thesis, 2020)Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke hvilke sosialsemiotiske og retoriske virkemidler som er benyttet i fremstillingen av en miljøvennlig livsstil, med utgangspunkt i Instagram-kontoen radicalbroccoli. ... -
Klimakommunikasjon til inspirasjon og fortvilelse : En retorisk effektstudie av Miljødirektoratets faktaark «Tre forskjellige historier om en varmere verden mot 2100»
(Master thesis, 2019)This study includes a rhetorical analysis of the Norwegian Environment Agency’s fact sheet “Three different stories of a warmer world towards 2100,” and revealshow it affects a selection of the target audiences. The fact ... -
Kommunikasjon i en pasientorganisasjon Om Psoriasis- og eksemforbundets kommunikasjonspraksis, i lys av ekspertenes vurderinger og medlemmenes forventninger
(Master thesis, 2015)Temaet for denne oppgaven er knyttet til kommunikasjon i en pasientorganisasjon, nærmere bestemt i Psoriasis- og eksemforbundet. Den studerer hvordan Psoriasis- og eksemforbundets kommunikasjonspraksis samsvarer med ... -
Kommunikasjon i et spenningsfelt? : en studie av hvordan Strømmestiftelsen kommuniserer ut sitt kristne verdigrunnlag til sin private givergruppe
(Master thesis, 2013)I denne masteroppgaven har formålet vært å si noe om hvordan Strømmestiftelsens kristne verdigrunnlag kommer til utrykk i Strømmestiftelsens kommunikasjon til sin private givergruppe. Helt konkret lyder problemstillingen ... -
Kommunikasjonsstrategiske utfordringer innen non-profitt sektoren : stiftelsen Arkivet som case
(Master thesis, 2016)Denne avhandlingen belyser non-profitt organisasjoners kommunikasjon, sett i sammenheng med strategisk bruk av sosiale medier. Videre er Stiftelsen Arkivet brukt som case. Sosiale medier er et aktuelt område for hvordan ...