Blar i Department of Education på tittel
Viser treff 36-55 av 410
-
Cannabis og rehabilitering : avhengighet, sosial identitet og attribusjon
(Master thesis, 2016)Hensikt og mål med denne studien er å kartlegge faktorer som kan gjøre seg gjeldende i rehabiliteringsprosessen, og hvor målet er å avslutte rusatferd i forhold til cannabis. For å legge til rette for en best mulig ... -
Children’s Voices on Bullying in Kindergarten
(Journal article; Peer reviewed, 2016) -
Co-teaching that works; Special and General Educators’ Perspectives on Collaboration
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Co-teaching that works; Special and General Educators’ Perspectives on Collaboration
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Collaborative Writing in L1 School Contexts: A Scoping Review
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Communication Apprehension in EFL classrooms in Lower Secondary Schools : A case study of English teachers’ awareness of speech anxiety in their own classroom and what they do to alleviate students’ anxiety
(Master thesis, 2019)This thesis studies educators’ awareness offoreign language anxiety (FLA), specifically communication apprehension,in Norwegian lower secondary schools. Communication is a key skillnecessary to masteringforeign languages, ... -
A Comprehensive Skills Analysis of Novice Software Developers Working in the Professional Software Development Industry
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Computer Games and ESL Learning : A scientific literature review with hypothetical classroom sessions
(Master thesis, 2018)The aim of this thesis is to explore scientific literature on the use of computer games as a tool for second language learning, and to use reviewed literature to create hypothetical classrooms sessions in which computer ... -
THE COVID PANDEMIC : TRANSFORMATION OF UIA’s PEDAGOGY -A CASE STUDY OF ORGANIZATIONAL CHALLENGES IN HIGHER EDUCATION
(Master thesis, 2021)In the 2020, the ‘World Learning Summit (WLS)’ addressed the challenges for higher education posed by the COVID 19 pandemic. An international conference gathering educators, entrepreneurs, managers ... -
Creating teacher capacity in Early Childhood Education and Care institutions implementing an authoritative adult style
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Danning i vår tids klima- og naturkrise: Hvordan teorier om relasjonen mellom menneske og ikke-menneskelig natur kan bidra til et begrep om danning i skolen.
(Master thesis, 2023)I denne teoretiske masteroppgaven har jeg, fra et hermeneutisk ståsted, undersøkt hvordan teorier om relasjonen mellom menneske og ikke-menneskelig natur kan bidra til et begrep om danning i lys av den klima- og naturkrisen ... -
Danning til demokratisk deltakelse i en resultatstyrt skole – en utfordrende aktualisering av det pedagogiske paradoks?
(Master thesis, 2022)The question of how education can contribute to democracy is a question with roots in antiquity. It is also highly relevant considering the current initiatives within national and transnational educational policy to ... -
Danning til demokratisk deltakelse i en resultatstyrt skole – en utfordrende aktualisering av det pedagogiske paradoks? En danningsteoretisk studie fra et allmenndidaktisk perspektiv
(Master thesis, 2022)The question of how education can contribute to democracy is a question with roots in antiquity. It is also highly relevant considering the current initiatives within national and transnational educational policy to ... -
Data er like viktig som Duplo : å vinne kunnskap om barnehagens læringsmiljø med innføringen av IKT i barnehagene i en kommune som eksempel
(Master thesis, 2008)Å vinne kunnskap om barnehagens læringsmiljø med innføring av IKT i barnehagen i en kommune som eksempel er tittelen jeg valgte å gi denne mastergradsavhandlingen i pedagogikk. Målet med undersøkelsen ble til av egne ... -
«De skal jo mestre livet» En kvalitativ undersøkelse av fagpersoners arbeid med mestring i en institusjon for ungdom med atferdsvansker.
(Master thesis, 2015)Hensikten med studien er å utforske hvordan fagpersoner i en institusjon for ungdom med atferdsvansker jobber med mestring, og hvilke utfordringer de møter på i dette arbeidet. Brukerne ved institusjonen viser en destruktiv ... -
Deltagelse og grenseregulering, rektors arbeid med skoleutvikling : rektor som leder i pedagogiske arbeide ved implementering av reformer og ideer i skolen som organisasjon i lokal kontekst og kultur
(Master thesis, 2016)Oppgavens problemstilling: Hvordan kan rektor som leder for det pedagogiske arbeidet, legge til rette for endringer ved skolens praksis i lokal kontekst, i arbeid med reformer eller ideer? Problemstillingen dekker en ... -
Democracy in schools: qualitative analysis of pupils’ experiences of democracy in the context of the Norwegian school
(Peer reviewed; Journal article, 2021)A limited number of empirical studies have explored pupils’ democratic practice and the direct experiences of school children using a qualitative approach. The aim of the present study has been to analyse pupils’ experiences ... -
Demokratiforståelse og intensjoner i demokratioppdragelsen. Norske læreplaner mellom 1974 og 2010
(Journal article; Peer reviewed, 2012)A democracy requires politically educated citizens who are capable of actively participating in the democracy. The school has played, and plays an important role in this context. This article contains an examination of ... -
Demokratisk ledelse og interkulturell kompetanse : "vi lever i en lykkeboble"
(Master thesis, 2014)Demokratisk ledelse og interkulturell kompetanse, er en kvalitativ studie av hvordan syv lærere praktiserer demokratisk ledelse og interkulturell kompetanse på en flerkulturell skole. Vitenskapsteoretisk plasserer jeg meg ... -
Demokratiske erfaringer i barnehagen. Barns møter med motstand og forhandlinger i frilek
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie med fokus på barns demokratiske erfaringer. Oppgavens funn er hentet fra en Steiner barnehage. Formålet med oppgaven er å få større innsikt i hvordan barn erfarer demokrati i ...