Blar i Master's theses in Mathematics Education på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283"
Viser treff 41-60 av 84
-
Lekbasert læring og undervisning av matematikk på 2. og 3.trinn
(Master thesis, 2021)This study is a qualitative case study which examines 1) two teachers’ perceptions of play, the role of play, and play-based mathematics teaching, and 2) how they facilitate play-based learning of mathematics in ... -
Lærerens bruk av ressurser i algebraundervisningen : En undersøkelse om tre læreres bruk av ressurser i algebraundervisningen på 8. trinn
(Master thesis, 2019)This is a research projectonteachers use of resources in algebra. Algebra is a large subject, and I have therefore decidedto focus on algebraic expressionsandhow the teacher introduces this subjectto their students. The ... -
Læreverks bruk av IKT ved introduksjon av brøk : En analyse av hvordan to læreverks nettbaserte elevressurser tilrettelegger for læring av brøk
(Master thesis, 2018)Fraction within mathematics is often considered a challenging and complex theme in elementary school. Digital learning tools can be used to promote learning. The purpose of this study is to investigate how fraction is ... -
Matematikk i yrkesutdanningen : En kasusstudie av sammenhengen mellom matematikkfaget og programfagene på yrkesutdanningen elektrofag
(Master thesis, 2013)The teaching of mathematics in vocational education programs in Norway is required to make connections with each student's professional practice and daily life. The aim of this study is to investigate the relationship ... -
Matematikklærere om programmering : En studie av læreres vurdering av hvordan materiell og innsikt fra super:bit skole kan være nyttig i egen undervisning
(Master thesis, 2020)The background of this master thesis is the new curriculum, where programming will be included in mathematics. The Norwegian Directorate for Education and Training has through the initiative of the “Den ... -
Matematikklærerstudenters matematiske ‘meanings’ om funksjonsbegrepet : En pilotstudie av hva instrumentet MMTsm avslører i forhold til norske matematikklærerstudenters matematiske ‘meanings’ om funksjonsbegrepet
(Master thesis, 2017)The theme for this master study is teacher students’ mathematical meanings about the function concept. Meanings are representations of cognitive schemes, which can be observed through the behavior of the person, for example ... -
Matematikklærerstudenters matematiske ‘meaning’ om endringsrate : En norsk pilotstudie om bruken av et instrument utviklet i USA designet for å utforske læreres matematiske ‘meanings’
(Master thesis, 2017)The theme for this masters dissertation is mathematics teacher education students’ mathematical meaning of rate of change. It is a pilot study that uses the research instrument Mathematical Meanings for Teaching secondary ... -
Matematisk ekvivalens i en femteklasse - en kasusstudie
(Master thesis, 2017)This master thesis is a study of a fifth-grade class and their understanding of mathematical equivalence and if their understanding affects how they solve algebraic word problems. Within their understanding of mathematical ... -
Mathematical interventions based around local bridges in Agder County : Design research on principles of accessible, realistic, and open mathematics tasks starting from authentic infrastructure objects
(Master thesis, 2019)Mange elever finner skolematematikken mystisk, og ikke veldig nyttig i sitt daglige liv. Med tanke på at utdanningssystemet eksisterer for å forberede sine elever for samfunnet - virker dette kontraintuitivt. Utdannings- ... -
«Minus og minus blir pluss, det er bare sånn» : En kasusstudie av elever på 8. trinn og deres forklaringer og arbeid med oppgaver om negative tall
(Master thesis, 2019)Thisthesis studiesnegative numbers and how students explain their ways of thinking and methods in working with these numbers. Through literature studies and a case study of secondary school students in the 8th grade, the ... -
Motivasjon ved bruk av digitale verktøy : Hvordan kan bruk av digitale verktøy påvirke motivasjonen til elevene i matematikk?
(Master thesis, 2017)The theme for this master study is motivation related to the use of digital tools. In this thesis, motivation is about what motives lie behind the pupils’ behaviour, and what influences the pupils to act a certain way The ... -
Multimedia for læring av tallsystemer : utvikling av programvare for læring av og om tallsystemer
(Master thesis, 2006)Oppgaven har en teoretisk forankring innenfor Piagets konstruktivisme, Vygotskys sosialkonstruktivisme, Dienes teori for læring av posisjonssystemet og Mayer & Morenos teori for læring med multimedia. Primært har jeg ... -
Nasjonal prøve i 1MX våren 2005 : et lærerperspektiv
(Master thesis, 2006)Oppgaven dreier seg om den nasjonale prøven i matematikk 1MX som ble gjennomført den 15. april 2005. Fokus er rettet mot de oppgavene i prøvesettet som hadde til hensikt å måle elevens kompetanse innenfor representasjoner, ... -
On concept images of monotonicity of Finnish secondary students – with comparison and reference to tertiary students
(Master thesis, 2017)This study is titled “On concept images of monotonicity of Finnish secondary students – with comparison and reference to tertiary students”. The aim is to examine: (1) What kind of aspects of monotonicity are present and, ... -
Problemløsning i en muntlig kontekst : En kvalitativ studie av elevers tilnærming til problemløsnings-prosess i matematikk
(Master thesis, 2019)The theme and focus of this thesis has been to study which strategies students use in conversation based on a problem-solving task in mathematics, which is presented to the student, but also which mathematical competence ... -
Problemløsning i videregående skole : En studie av resonnementene som kommer til uttrykk gjennom en 2P-Y- og en R1-gruppes arbeid med problemløsningsoppgaver
(Master thesis, 2018)The topic of this Master thesis is problem-solving in high school. To get an insight into how the problem-solving process can be described in high school I have, with socio-cultural glasses, assessed a problem-solving ... -
Programmering i matematikk : Hvordan kan programmering bli en integrert del av matematikkundervisningen på ungdomstrinnet?
(Master thesis, 2021)The theme for this master thesis is programming in mathematics education. Due to an increasing digitalization of our society, there has grown forth a need to include more programming and digital technology in our schools. ...