Blar i Master's theses in Mathematics Education på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283"
Viser treff 21-40 av 84
-
En studie av tilpasset opplæring i matematikk ved GLU 1-7
(Master thesis, 2018)The purpose of this study is to investigate how teacher education programmes are designed to provide the students with sufficient prerequisites to adapt their teaching for their own pupils when they have graduated as ... -
En studie av virkelighetsnær oppgave i matematikk : Ungdomsskoleelevers respons på undervisningsaktivitet som er tenkt å bli opplevd virkelighetsnært
(Master thesis, 2021)The purpose of this study is to look at how students in junior high school experience working with realistic tasks in mathematics with personal finance as a topic. To gain an insight into this, I have formulated a research ... -
Geogebra for læring? : Elevers bruk av geogebra for utforskning - En sammenliknende case-studie av elevarbeid med og uten GeoGebra
(Master thesis, 2021)In the new curriculum, LK20, digital skills are defined as a basic skill. It is important for teachers to be able to make reasoned assessments of how digital aids affect students' work in order to use them as a mediating ... -
Grunnskolelærerstudenters forståelse av funksjonsbegrepet : En casestudie av lærerstudenters forståelse av funksjonsbegrepet før de møter begrepet i egen utdanning
(Master thesis, 2018)This master thesis intends to study preservice teachers at the teacher education master program grade 5-10 and their understanding of the concept of functions. The thesis attempts to answer two different research questions. ... -
Hat for matematikk : En kartlegging av tre voksnes hat for matematikk
(Master thesis, 2019)This research is a qualitative case study with the aim to canvas individuals’ hate towards maths. Hate is not a feeling one is born with and is something that arises unconsciously as a consequence of different experiences ... -
How upper secondary students solve algebraic word problems in the area of mathematical modelling : A case study of one group of Norwegian students
(Master thesis, 2019)For å imøtekomme nye utfordringer på skolen, i jobb og i livet, kan elever ha behov for åtilpasse og utvide den matematikken de kan. Dette krever at elever evner, i noen grad, åsette skolematematikken i forbindelse med ... -
Hva karakteriserer S1-elevers algebraiske og grafiske løsninger av ulikheter? : En kvalitativ studie av en S1-klasses arbeid med lineære og kvadratiske ulikheter
(Master thesis, 2019)Konfidensiell til / confidential until 01.07.2024 -
Hva kjennetegner matematikkundervisningen i to 8.klasser? : En kvalitativ studie av to matematikklærere i 8.klasse og deres synspunkter på egen undervisning og klasse
(Master thesis, 2019)This study is titled «What characterizes the maths teaching in two classes from the 8th grade”. It is a qualitative study of two maths teachers in the 8th grade and their views on their own teaching and class. The purpose ... -
Hvordan integreres digital teknologi i matematikkundervisningen?
(Master thesis, 2020) -
Hvordan kan problemløsning brukes som et verktøy for tilpasset opplæring i gruppe arbeid på videregående skole?
(Master thesis, 2018)Research on collaborative learning has been ongoing for almost 30 years since the first studies in this topic in 1988 (Akdemir & Arslan, 2012). There were researchers Roger T. & David W. Johnson in the study Cooperative ... -
IKT som læringsverktøy i matematikk : en studie av lærer- og elevrollen ved bruk av TI Interactive (og andre programmer) i 4 matematikklasser i videregående skole
(Master thesis, 2006)Temaet for masteroppgaven er en studie i hvordan bruk av IKT påvirker og forandrer læringsmiljøet i matematikk. Jeg har undersøkt anvendelsen av CAS-programmene TI Interactive (og Derive) i fire klasser på to videregående ... -
Innsikt i elevar si utvikling i matematikk gjennom eit skuleår : skriftlege testar
(Master thesis, 2006)LCM-prosjektet er eit fleirårig prosjekt i regi av Høgskulen i Agder. Prosjektet har støtte frå Noregs Forskingsråd innan KUL-programmet (Kunnskap, utdanning og læring). LCM står for Learning Communities in Mathematics, ... -
Integral og integrasjon
(Master thesis, 2007)Integrasjon og derivasjon er to viktige begreper som blir behandlet i den videreg˚aende skolen. Nesten uten unntak blir derivasjon introdusert før integrasjon. Sannsynligvis fordi man tenker seg at derivasjon er lettest. ... -
Kjønnsforskjeller i matematikk : Hvilke holdninger har gutter og jenter i ungdomsskolen til matematikk-faget?
(Master thesis, 2019)The topicfor thismaster thesis is: “Gender differences in mathematics” andthe research-questionis: “Which attitudes do boys and girls have in lower secondary school towards mathematics?”. In order toanswer this research-question,a ... -
Kognitive krav og forståelse av funksjoner : En studie av oppgaver i to lærebøker i Matematikk 1P
(Master thesis, 2019)The purpose of this study is to investigate how demanding tasks given in schooltextbooks and written exam in the subject Matematikk 1Pare. I havestudied tasks given within the subject of functions, andhow the tasks ... -
Konkretiseringsmateriell og dets rolle i matematikklæring på småskoletrinnet : en studie av elever på 2. trinn og deres arbeid med addisjon og subtraksjon
(Master thesis, 2019)The purpose of this study is to investigate what role manipulativesmay havein mathematics teaching at the primary schoollevel. I study how the pupilssolve various addition and subtraction tasks withthe use ofmanipulatives. ... -
Kontinuitetsbegrepet : En lærebokanalyse om behandlingen av kontinuitet i videregående skole
(Master thesis, 2019)The theory on complex numbers is often considered too complicated for upper secondary students.Because of that, students are told that it is not possible to calculate the square root of negative num-bers. For a similar ... -
Kontroll og involvering i den matematiske samtalen : En undersøkelse om fordeling av kontroll i samtalen i matematikkundervisningen og elevers involvering i matematikkfaget
(Master thesis, 2019)This is a study of two classes —with their teachers and pupils —on 7. and 10. grade and their use of conversations in mathematics teaching. The survey shows the relationship between the teacher's methods in managing the ... -
Lekbasert læring i matematikk på 2. trinn : En studie av elevers deltakelse i lekaktiviteter og deres læring av matematikk gjennom dette
(Master thesis, 2021)This study is about playful teaching in mathematics in the second grade. The aim of the study is to judge whether a total of eight activities can be seen as playful, and if they contain aspects of mathematics. Another aim ...