Blar i AURA på emneord "KOM500"
Viser treff 21-40 av 71
-
Helsekommunikasjon som skreddersøm : en analyse av samvalgsverktøy og av helsepersonells holdninger til bruk av samvalgsverktøy
(Master thesis, 2016)Pasientinvolvering er et hett tema i dagens helse-Norge. Pasientene er mer aktive, krever mer informasjon og mer bestemmelsesrett enn tidligere. Denne oppgaven retter fokus mot hvordan helsepersonell opplever denne ... -
Hvordan kan medieverktøy designes for å utvikle miljøansvar hos barn?
(Master thesis, 2017)Konfidensiell til / confidential until 01-07-2022 -
Hvordan kommuniseres vold og overgrep til barn på nettstedet Jeg vil vite?
(Master thesis, 2017)This master thesis will analyse and evaluate how the website «Jeg vil vite» communicates violence and sexual abuse to children. The publisher of «Jeg vil vite» is Stine Sofie’s Foundation, and I have limited my analyses ... -
Hvordan skapes det engasjement i bistandskommunikasjon? : en tekstanalyse av UNICEF sin rapport The state of the world's children analysert over en periode på 20 år
(Master thesis, 2014)Hvert år siden 1980 har organisasjonen UNICEF gitt ut en omfattende rapport av trender som påvirker barn, denne rapporten heter The state of the world`s children. Denne oppgaven er en tekstanalyse av hovedsakelig forsiden, ... -
Hvorfor kan vi ikke bare slutte med olje? : en retorisk analyse av Statoils kommunikasjon av miljøansvar
(Master thesis, 2016)I denne masteroppgaven ser jeg nærmere på hvordan Statoil kommuniserer miljøansvar, og hvilke retoriske strategier Statoil tar i bruk i en utvalgt reklameserie. Oppgaven tar for seg hvordan Statoil tar i bruk de tre ... -
- Ingen er så gode at de ikke kan bli bedre : En multimodal og retorisk analyse av pelsdyrbonde.no
(Master thesis, 2017)I denne oppgaven analyserer jeg nettsiden pelsdyrbonde.no, som Norges Pelsdyralslag – medlemsorganisasjonen for norske pelsdyroppdrettere står bak. Pelsdyrbonde.no er en liten informasjonsnettside med klare strategiske ... -
Instagram som plattform for strategisk kommunikasjon : En undersøkelse av hvordan Den Norske Opera & Ballett benytter operabygningen strategisk i sin kommunikasjon på Instagram
(Master thesis, 2018)This master thesis intends to study how one of the country's leading cultural institutions uses Instagram as a platform for strategic communication. To understand this, I have investigated how the Norwegian Opera & Ballet ... -
Intentional transparency : a rhetorical case study of BP's transparency policy throughout the Deepwater Horizon crisis in comparison to how Tesco dealt with the european horsmeat scandal
(Master thesis, 2014)In this thesis, I have studied how a major event such as a crisis changes the way a company promotes transparency in their corporate communication. To gain knowledge about this aspect of their communication I did a multicase ... -
Intern kommunikasjon i Glencore Nikkelverk
(Master thesis, 2016)Denne masteroppgaven omhandler intern kommunikasjon i Glencore Nikkelverk i Kristiansand. Fokuset er rettet mot interne kommunikasjonsmedier og mediebruk i avdelingene Nikkelelektrolysen og Kontrollrommet. Undersøkelsen ... -
Kampen om kommunikasjonsprofesjonen : en analyse av den ’sørlandske’ kommunikasjonsbransjen, basert på et kartleggende studie og intervjuer med sentrale aktører fra regionen
(Master thesis, 2016)Målsettingen ved denne oppgaven er å undersøke hvilke hovedlinjer preger utviklingen og profesjonaliseringen av kommunikasjonsbransjen på Sørlandet de siste ti årene? Med dette studiet ønsker jeg å tilføre kunnskap på ... -
Kampen om oppmerksomheten : En analyse av samspillet mellom de humanitære organisasjonene Leger uten grenser og Flyktninghjelpen, og mediehusene VG og Aftenposten
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven tar sikte på å undersøke hvordan samspillet mellom to humanitære organisasjoner og to mediehus fungerer. Aktørene som er undersøkt er Flyktninghjelpen, Leger uten grenser, VG og Aftenposten. Det er tidligere ... -
Kjendiser og lidelse i humanitær kommunikasjon : En retorisk analyse av to kampanjer rettet mot ungdom i Norge
(Master thesis, 2019)Over the past few decades there has been a rapid digital development. This advancement affectshumanitarian organizations, where the development of social media offers new possibilities for communication. This master thesis ... -
Kjønn, likestilling og makt i #MeToo
(Master thesis, 2018)Bakgrunnen for denne oppgaven har vært egen interesse for #MeToo-kampanjen og hvilken virkning den har hatt på samfunnet. Det har derfor vært av interesse å bruke en kritisk diskursanalyse om fenomenet som ser på ... -
Kjør forsiktig! og ha en god dag! : politiets bruk av Facebook som redskap for å utføre sitt samfunnsoppdrag
(Master thesis, 2014)Denne oppgaven belyser hvordan politiet tar i bruk Facebook som kommunikasjonsredskap for å utføre sitt samfunnsoppdrag. Bakgrunnen for avhandlingen er at det er lite forskning på nødetaters bruk av sosiale medier. Nødetater ... -
Klimakommunikasjon til inspirasjon og fortvilelse : En retorisk effektstudie av Miljødirektoratets faktaark «Tre forskjellige historier om en varmere verden mot 2100»
(Master thesis, 2019)This study includes a rhetorical analysis of the Norwegian Environment Agency’s fact sheet “Three different stories of a warmer world towards 2100,” and revealshow it affects a selection of the target audiences. The fact ... -
Kommunikasjonsstrategiske utfordringer innen non-profitt sektoren : stiftelsen Arkivet som case
(Master thesis, 2016)Denne avhandlingen belyser non-profitt organisasjoners kommunikasjon, sett i sammenheng med strategisk bruk av sosiale medier. Videre er Stiftelsen Arkivet brukt som case. Sosiale medier er et aktuelt område for hvordan ... -
Konstruksjonen av EØS i norske nettaviser
(Master thesis, 2016)Det europeiske økonomiske samarbeidsområde (EØS) er Norges tilknytning til EU. Avtalen som sikrer Norge deltakelse i EUs indre marked har vært og er fortsatt et debattert tema hvor det hersker motsetningsfylte meninger ... -
Kronerulling på Facebook : En multimodal kritisk diskursanalyse
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven er en kritisk diskursanalyse av kronerullingskampanjer i det sosiale nettverket Facebook. Kronerulling, også kalt crowdfunding, ekspanderer stadig. Ved at pengeinnsamling i stadig større grad foregår ... -
Kunstsiloen som ingen kunne målbinde : En kritisk diskursanalyse av Kunstsilodebatten i Fædrelandsvennen
(Master thesis, 2019)Temaet for denne oppgaven er debatten om Kunstsilo som har foregått i Fædrelandsvennen. Utgangspunktet for debatten startet i 2015, da det ble kjent at pengefondforvalter Nicolai Tangen skulle donere sin private kunstsamlingtil ... -
Kunstsiloen som ingen kunne målbinde : en kritisk diskursanalyse av Kunstsilodebatten i Fædrelandsvennen
(Master thesis, 2019)The focus of this thesis is the debate surrounding Kunstsilo, in particular the public debate published through the regional newspaper, Fædrelandsvennen (Friends of the Fatherland).The debate began in 2015, when Nicolai ...