Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSelås, Magnhild
dc.contributor.authorKvåle, Karianne
dc.date.accessioned2022-12-07T17:23:41Z
dc.date.available2022-12-07T17:23:41Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uia:inspera:109994970:36642988
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3036486
dc.description.abstractI denne masteroppgaven undersøker jeg i hvor stor grad og på hvilke måter leken brukes i den første lese- og skriveopplæringen. På bakgrunn av den gjentatte diskusjonen om lekens plass i skolen og hvordan implementere den ønsket jeg å undersøke hvordan lærere forstår lekens plass, og viktigst av alt, hvordan de bruker den for å legge til rette for skolestarterne. Siden norskfaget omfatter de grunnleggende ferdighetene lesing, skriving og muntlighet ønsker jeg å undersøke hvordan lærerne la til rette for å bruke leken for å utvikle disse ferdighetene. Dette er en kvalitativ undersøkelse der jeg kombinerer observasjon med intervju av lærere som jobber og underviser på 1.trinn. Undersøkelsen viser at lærerne i stor grad er bevisst lekens plass og utbytte i skolen, men at skolen også har en vei å gå for å finne lekens eksakte plass i norskfaget og hva den virkelig kan bidra med opp mot grunnleggende ferdigheter.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleLek i lese- og skriveopplæringen
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel