Blar i Master's theses in Teacher Education, level 5-10 på tittel
Viser treff 144-163 av 165
-
Skolen som mulighetsarena, og KRLE som et holdningsdannende fag. En kvalitativ studie av jødedomsundervisning i lys av LK20
(Master thesis, 2023)Denne oppgaven er en religionsdidaktisk oppgave om KRLE som holdningsdannende fag i skolen, med fokus på lærerens rolle i denne sammenheng. Hensikten med denne oppgaven er å finne ut på hvilken måte KRLE-faget er et ... -
Sosiale og sosiomatematiske normer på 9. trinn
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er en kvalitativ kasusstudie med temaet sosiale og sosiomatematiske normer på ungdomsskolen. Sosiale normer er normer som kan eksistere i hvilket som helst vilkårlig fag på skolen, mens sosiomatematiske ... -
Sosiale og sosiomatematiske normer på et 9. trinn
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er en kvalitativ kasusstudie med temaet sosiale og sosiomatematiske normer på ungdomsskolen. Sosiale normer er normer som kan eksistere i hvilket som helst vilkårlig fag på skolen, mens sosiomatematiske ... -
Student`s Oral Language Production - Peer Interaction vs. Student-Teacher Interaction
(Master thesis, 2023)The discourse found in English second language classrooms has long been dominated by the teacher, and student interaction is limited in comparison. Peer interaction is rarely the preferred or primary method to increase ... -
Students' Perceptions of Using L1 in the L2 Classroom
(Master thesis, 2022)There is an increasing amount of studies on teachers' views on the use of L1 in the L2 classroom, while there are few studies on students' opinions on the topic. This study aims to explore Norwegian students' perceptions ... -
Students' reasoning with programming
(Master thesis, 2022)På den nye læreplanen i Norge LK20 så har programmering blitt introdusert spesielt i matematikk og naturfag som en måte å utforske på. Denne studiens fokus er på hvordan elever resonerer når de jobber med abstrakte data ... -
Students’ Attitudes Towards Speaking English in the Classroom
(Master thesis, 2024)Kommunikasjon anses som en essensiell del av engelskfaget, men lærere opplever ofte utfordringer med å oppmuntre elevene til å snakke engelsk. Selv om det finnes mye forskning på viljen til å kommunisere i engelskfaget og ... -
Talemålsutvikling i Valle
(Master thesis, 2023)Kristian Thaule Talemålsutvikling i Valle: Korleis utviklar talemålet seg til elevar frå 5.-10. klasse på Valle skule anno 2023? Masteroppgåve i norsk didaktikk Fakultet for humaniora og pedagogikk Institutt for nordisk ... -
Teachers Written Feedback Commentary Practices based on the Proficiency of the Learner
(Master thesis, 2024)This study examines the TRAWL-UiA corpus documents and investigates how teachers differentiate their written feedback comments and to what extent they adapt their practices to learners’ different proficiencies. Discovering ... -
Textbook Tasks and Linguistic Diversity
(Master thesis, 2024)This study investigates EFL textbook tasks found in textbooks designed for lower secondary schools (years 8-10) in Norway, published after the Norwegian curriculum reform in 2020. Tasks from two textbook series, comprising ... -
The Digital Classroom: Exploring Pedagogical Approaches to Technology in Southern Norway's Primary Schools.
(Master thesis, 2024)In the evolving landscape of education, digital tools have become integral to teaching methodologies, particularly in the context of the Norwegian education system's recent reforms. This thesis investigates how primary ... -
The Effect of Role-Playing on Students' Foreign Language Anxiety and Oral Participation
(Master thesis, 2024)This thesis investigates the effect of role-playing on foreign language anxiety and oral participation. The study was of students from a lower secondary school in Agder, Norway, and teachers across Norway. It involved a ... -
Tilbakemeldingspraksis i det skriftlige norskfaget på ungdomsskolen
(Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven har vi undersøkt tre norsklærere sin skriftlige vurderingspraksis til skriftlige tekster på ungdomskolen, og knyttet dette opp mot forskning og teori om skriving, vurdering og vurdering for læring. ... -
Tilbakemeldingspraksis i det skriftlige norskfaget på ungdomsskolen.
(Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven har vi undersøkt tre norsklærere sin skriftlige vurderingspraksis til skriftlige tekster på ungdomskolen, og knyttet dette opp mot forskning og teori om skriving, vurdering og vurdering for læring. ... -
Traumeutsatte elever i skolen
(Master thesis, 2023)Denne studien har hatt som mål å undersøke læreres opplevelse av traumeutsatte elever i skolehverdagen, i tillegg til hvilke forutsetninger læreren har for å følge dem opp. Bakgrunn for studien er først og fremst læreplanens ... -
Undervisning i kritisk literacy på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2023)Sammendrag Formålet med denne masteroppgaven er å belyse hvordan læreren kan arbeide med kritisk literacy-undervisning i norskfaget på ungdomstrinnet. For å svare på denne problemstillingen har jeg brukt et kvalitativt ... -
Using Songs to Teach History, Culture, and Society in the English Classroom: Student and teacher experiences of using protest songs from the 1950s and 1950s to learn about the struggle for civil rights in the United States
(Master thesis, 2022)A wealth of research has been conducted on integrating music into the second language classroom, and most studies have shown that songs positively impact English language learning. Although the effectiveness of songs as ... -
Utdanning for bærekraftig utvikling
(Master thesis, 2022)Masteroppgaven handler om hvordan samfunnsfaglærere opplever fagfornyelsens nye krav om bærekraftig utvikling i undervisningen. Oppgaven belyser utfordringer og muligheter og trekker frem muligheter for transformasjon hos ... -
Utdanning for bærekraftig utvikling En kvalitativ studie av samfunnsfagslæreres kunnskap og praktisering av utdanning for bærekraftig utvikling på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2022)Sammendrag Bærekraftig utvikling og utdanning for bærekraftig utvikling står sentralt i denne oppgaven. Bakgrunnen for at vi har valgt dette temaet er at vi finner det veldig relevant i vår fremtidige profesjon som lærer, ... -
Utdanning for bærekraftig utvikling En kvalitativ studie av samfunnsfagslæreres kunnskap og praktisering av utdanning for bærekraftig utvikling på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2022)Bærekraftig utvikling og utdanning for bærekraftig utvikling står sentralt i denne oppgaven. Bakgrunnen for at vi har valgt dette temaet er at vi finner det veldig relevant i vår fremtidige profesjon som lærer, særlig ...