Blar i Master's theses in Teacher Education, level 5-10 på tittel
Viser treff 154-165 av 165
-
The Digital Classroom: Exploring Pedagogical Approaches to Technology in Southern Norway's Primary Schools.
(Master thesis, 2024)In the evolving landscape of education, digital tools have become integral to teaching methodologies, particularly in the context of the Norwegian education system's recent reforms. This thesis investigates how primary ... -
The Effect of Role-Playing on Students' Foreign Language Anxiety and Oral Participation
(Master thesis, 2024)This thesis investigates the effect of role-playing on foreign language anxiety and oral participation. The study was of students from a lower secondary school in Agder, Norway, and teachers across Norway. It involved a ... -
Tilbakemeldingspraksis i det skriftlige norskfaget på ungdomsskolen
(Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven har vi undersøkt tre norsklærere sin skriftlige vurderingspraksis til skriftlige tekster på ungdomskolen, og knyttet dette opp mot forskning og teori om skriving, vurdering og vurdering for læring. ... -
Tilbakemeldingspraksis i det skriftlige norskfaget på ungdomsskolen.
(Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven har vi undersøkt tre norsklærere sin skriftlige vurderingspraksis til skriftlige tekster på ungdomskolen, og knyttet dette opp mot forskning og teori om skriving, vurdering og vurdering for læring. ... -
Traumeutsatte elever i skolen
(Master thesis, 2023)Denne studien har hatt som mål å undersøke læreres opplevelse av traumeutsatte elever i skolehverdagen, i tillegg til hvilke forutsetninger læreren har for å følge dem opp. Bakgrunn for studien er først og fremst læreplanens ... -
Undervisning i kritisk literacy på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2023)Sammendrag Formålet med denne masteroppgaven er å belyse hvordan læreren kan arbeide med kritisk literacy-undervisning i norskfaget på ungdomstrinnet. For å svare på denne problemstillingen har jeg brukt et kvalitativt ... -
Using Songs to Teach History, Culture, and Society in the English Classroom: Student and teacher experiences of using protest songs from the 1950s and 1950s to learn about the struggle for civil rights in the United States
(Master thesis, 2022)A wealth of research has been conducted on integrating music into the second language classroom, and most studies have shown that songs positively impact English language learning. Although the effectiveness of songs as ... -
Utdanning for bærekraftig utvikling
(Master thesis, 2022)Masteroppgaven handler om hvordan samfunnsfaglærere opplever fagfornyelsens nye krav om bærekraftig utvikling i undervisningen. Oppgaven belyser utfordringer og muligheter og trekker frem muligheter for transformasjon hos ... -
Utdanning for bærekraftig utvikling En kvalitativ studie av samfunnsfagslæreres kunnskap og praktisering av utdanning for bærekraftig utvikling på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2022)Sammendrag Bærekraftig utvikling og utdanning for bærekraftig utvikling står sentralt i denne oppgaven. Bakgrunnen for at vi har valgt dette temaet er at vi finner det veldig relevant i vår fremtidige profesjon som lærer, ... -
Utdanning for bærekraftig utvikling En kvalitativ studie av samfunnsfagslæreres kunnskap og praktisering av utdanning for bærekraftig utvikling på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2022)Bærekraftig utvikling og utdanning for bærekraftig utvikling står sentralt i denne oppgaven. Bakgrunnen for at vi har valgt dette temaet er at vi finner det veldig relevant i vår fremtidige profesjon som lærer, særlig ... -
"Vi blir forferdelig late når alt er på Chromebook" En kvalitativ og kvantitativ undersøkelse om heldigital norskundervisning.
(Master thesis, 2022)Formålet med masteroppgaven har vært å forsøke å belyse hvordan lærere og elever forholder seg til den digitale utviklingen i skolen. Bakteppet til oppgaven er basert på Kristiansand kommunes strategiplan for digitalisering ... -
Words In the World: Vocabulary learning in and out of class.
(Master thesis, 2023)This thesis examines how young people in Norway acquire English vocabulary in the classroom and extramurally. This study aims to discover proof that pupils learn vocabulary through extramural activities like films, television ...