• Fra lesing til skriving 

      Løvaas, Hanne; Bratli, Emma Julie Heie (Master thesis, 2024)
      I vårt masterprosjekt har vi analysert en samling av elevtekster skrevet av 19 elever på 3.trinn. Vi finner elevtekster interessante og lærerike, og ønsket derfor å bruke dette som materiale i vårt prosjekt. Det er svært ...
    • Lek i lese- og skriveopplæringen 

      Kvåle, Karianne (Master thesis, 2022)
      I denne masteroppgaven undersøker jeg i hvor stor grad og på hvilke måter leken brukes i den første lese- og skriveopplæringen. På bakgrunn av den gjentatte diskusjonen om lekens plass i skolen og hvordan implementere den ...
    • Lek som blir båret av språket 

      Tønnessen, Linda (Master thesis, 2024)
      Sammendrag Formålet med denne studien har vært å undersøke rollelekens betydning for barns språklæring. Studien skal besvare problemstillingen: Hvordan kan rolleleken bidra i barns språklæring? Bakgrunnen for at jeg ønsket ...
    • Litteratur og lek: En undersøkelse av litteraturens potensial med leken 

      Sandnes, Celine; Gunvaldjord, Helene (Master thesis, 2024)
      Masteroppgaven retter seg mot begynneropplæringen som disiplin, med fokus på norskfaget. Vårt formål er å belyse frileken og den veileda leken som ulike arbeidsmetoder etter en høytlesningssituasjon. To undervisningsopplegg ...
    • Litteratur og lek: En undersøkelse av litteraturens potensial med leken 

      Sandnes, Celine; Gunvaldjord, Helene (Master thesis, 2024)
      Masteroppgaven retter seg mot begynneropplæringen som disiplin, med fokus på norskfaget. Vårt formål er å belyse frileken og den veileda leken som ulike arbeidsmetoder etter en høytlesningssituasjon. To undervisningsopplegg ...
    • Utvikling av bokstavkunnskap på 1. trinn 

      Berntsen, Andrea; Olsen, Ingrid (Master thesis, 2023)
      Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan et utvalg lærere arbeider med bokstavinnlæring på 1.trinn. Oppgaven skal svare på problemstillingen: Hvordan legger lærere til rette for utvikling av elevers ...
    • Utvikling av bokstavkunnskap på 1.trinn. 

      Berntsen, Andrea; Olsen, Ingrid (Master thesis, 2023)
      Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan et utvalg lærere arbeider med bokstavinnlæring på 1.trinn. Oppgaven skal svare på problemstillingen: Hvordan legger lærere til rette for utvikling av elevers ...