• "De ønsker ikke å være vanskelige. De ønsker å få det til" 

      Henriksen, Silje Fjellhøi; Thorsnæs, Edina (Master thesis, 2022)
      Et formål med denne studien var å belyse pedagogers kompetanse i møte med elever med en atferd som utfordrer. Atferdsutfordringer er noe vi har sett i flere klasserom, og som øker i omfang. Elever med en atferd som utfordrer ...
    • «De ønsker ikke å være vanskelige. De ønsker å få det til» 

      Thorsnæs, Edina; Henriksen, Silje Fjellhøi (Master thesis, 2022)
      Et formål med denne studien var å belyse pedagogers kompetanse i møte med elever med en atferd som utfordrer. Atferdsutfordringer er noe vi har sett i flere klasserom, og som øker i omfang. Elever med en atferd som utfordrer ...
    • Sosial kompetanse i overgangen mellom barnehage og skole 

      Telhaug, Malene; Sanden, Emilie (Master thesis, 2022)
      Målet med denne oppgaven har hele tiden vært å skape mer kunnskap, dypere forståelse og reflektere rundt sosial kompetanse og tidlig innsats. Målet er også å undersøke hva lærere gjør i overgangen fra barnehage til skole ...
    • Sosial kompetanse i overgangen mellom barnehage og skole 

      Sanden, Emilie; Telhaug, Malene (Master thesis, 2022)
      Målet med denne oppgaven har hele tiden vært å skape mer kunnskap, dypere forståelse og reflektere rundt sosial kompetanse og tidlig innsats. Målet er også å undersøke hva lærere gjør i overgangen fra barnehage til skole ...