Blar i Department of Economics and Finance på tittel
Viser treff 149-168 av 1229
-
Branding in Social Media: A Bibliometric Analysis
(Master thesis, 2022) -
Branding in social media: A bibliometric Analyssi
(Master thesis, 2022)To have a clearer insight into how branding has evolved over the past ten years (2012-2022) in social media, a comprehensive bibliographic analysis is conducted on selected papers in the journals included in Web of Science ... -
Bruk av innovative styringssystemer. Topplederes kjennetegn og valg av innovative styringssystemer i norske hoteller.
(Master thesis, 2015)Interessen for innovative styringssystemer har økt som et resultat av både sterkere konkurranse og teknologisk utvikling i markedet. For å tilpasse seg til det nye markedet, har mange organisasjoner tatt i bruk de nye ... -
Bruk av Lyngdalsmodellen i komplekse tilvirkningsprosjekter : en vurdering av ny gjennomføringsmodell
(Master thesis, 2013)Formålet med denne studien har vært å undersøke om den nyutviklede Lyngdalsmodellen, utviklet ved Universitetet i Agder, gir bedre forutsetninger for en vellykket prosjektgjennomføring enn de tradisjonelle totalentreprisene. ... -
Bruk av Lyngdalsmodellen i offentlige anskaffelser En evaluering av en ny gjennomføringsmodell
(Master thesis, 2015)Formålet med denne oppgaven har vært å evaluere om en nyutviklet gjennomføringsmodell, Lyngdalsmodellen, tilrettelegger for en vellykket anskaffelsesprosess i tilvirkningsprosjekter i offentlig-privat samarbeid. Modellen ... -
Bruk og evaluering av produktkalkulasjon innen grafisk industri
(Master thesis, 2012)Denne oppgaven tar for seg bruk av produktkalkyler i forbindelse med prissetting og lønnsomhetsberegninger innen grafisk industri. Oppgaven består av en teoretisk og en praktisk del, med tillegg av en beskrivelse av ... -
Building brands through cause-related marketing : Cross-cultural comparative study of Tanzania and Norway
(Master thesis, 2021)Purpose -This study aims to provide an understanding of how the use of cause-related marketing (CRM) as a branding tool can benefit a company when building brands in both emerging and developed markets. By ... -
Bull Bear fond : effekten av volatilitet, tid og vekting
(Master thesis, 2010)Det grunnleggende formålet med denne oppgaven er å analysere effekten volatilitet, tid og vekting har på bull bear fondene. Flere tidligere studier har vist at store svingninger i markedet kan føre til tap for investorer ... -
Bull- og Bearfond under lupen : volum og avkastningssammenhenger
(Master thesis, 2010)Bull- og Bearfondene har etter hvert blitt meget populære som spekulasjonsprodukter. Denne oppgaven har som mål å avdekke sammenhenger mellom avkastning og volum for OBX Total Return Index og Bull- og Bearfond på Oslo ... -
Business as usual? : the new role of multinational corporations in host countries with inadequate institutions. Case study of BP in Azerbaijan
(Master thesis, 2011)The present thesis is a contribution to increase knowledge about public-private partnerships in the field of international business, and specifically about partnerships that are stirring into governance issues of the ... -
Buyer perceived opporunism, vertical coordination and formal contractual agreements: are TCA predictions still relevant? : survey of business to business relations for small, medium and large enterprises in Tanzania
(Master thesis, 2010)This study was based on survey that involved small, medium as well as large enterprises which were engaging in buyer-supplier business to business relations in Tanzania. The aim was to use some key dimensions from TCA as ... -
Bybanens påvirkning på boligpriser i Bergen
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven tar sikte på å undersøke hvilken betydning bybanen i Bergen har hatt på boligprisutviklingen i de nærliggende områdene rundt banens første trasé, Byparken – Nesttun. Innledningsvis presenteres ... -
Bærekraft i oljen - ikke finansiell rapportering i petroleumsnæringen
(Master thesis, 2022)Dagens fokus på bærekraft og bærekraftig utvikling har satt sitt preg på hvordan selskaper opererer. Gjennom et økende press fra interessenter velger selskaper nå i større grad å informere om selskapets påvirkning på ... -
Bærekraft i oljen - ikke-finansiell rapportering i petroleumsnæringen
(Master thesis, 2022)Dagens fokus på bærekraft og bærekraftig utvikling har satt sitt preg på hvordan selskaper opererer. Gjennom et økende press fra interessenter velger selskaper nå i større grad å informere om selskapets påvirkning på ... -
Bærekraft på Oslo Børs - Ikke finansiell informasjon i OBX selskaper
(Master thesis, 2022)Bærekraft er et begrep vi stadig hører om, enten i forbindelse med ansvarlig forretningsdrift, grønne bedrifter eller nyhetsartikler som påpeker alvorlige klimaendringer. Viktigheten av bærekraftig utvikling er i konstant ... -
Bærekraftsatsing, mer enn bare prat? : En kvalitativ studie av bærekraftsatsingen i en Michelin-bedrift
(Master thesis, 2021)Klimautfordringer er et internasjonalt problem. Dette har ført til at det i løpet av de siste årene har vokst frem en stadig større bevissthet omkring de negative konsekvensene en organisasjon har på miljøet (Fjørtoft et ... -
Bør norsk regnskapslov tillate virkelig verdi av eiendom?
(Master thesis, 2022)Denne studien undersøker om norsk regnskapslov bør endres til å tillate virkelig verdi for eiendom. I lovforslaget NOU 2015:10 foreslo regnskapslovsutvalget at det skulle åpnes for mer bruk av virkelig verdi i norsk ... -
Bør regnskapsloven tillate virkelig verdi av investeringseiendom?
(Master thesis, 2023)Studien tar sikte på å undersøke om det er hensiktsmessig å utvide regnskapsloven §5-8 for å inkludere virkelig verdi av investeringseiendom. I dagens regnskapspraksis krever regnskapsloven at eiendom skal vurderes til ... -
Bør regnskapsloven tillate virkelig verdi av investeringseiendom?
(Master thesis, 2023)Studien tar sikte på å undersøke om det er hensiktsmessig å utvide regnskapsloven §5-8 for å inkludere virkelig verdi av investeringseiendom. I dagens regnskapspraksis krever regnskapsloven at eiendom skal vurderes til ...