Blar i Master's theses in Social Communication på tittel
Viser treff 77-96 av 173
-
Kildenes makt : en kritisk diskursanalyse av velferdsteknologi og ekspertmakt
(Master thesis, 2013)Formålet med denne masteravhandlingen er å identifisere fremtredende diskurser i fremstillingen av velferdsteknologi og undersøke nærmere hvordan de ulike stemmene i debatten kommer fram. Debatten omkring velferdsteknologi ... -
Kjendiser og lidelse i humanitær kommunikasjon : En retorisk analyse av to kampanjer rettet mot ungdom i Norge
(Master thesis, 2019)Over the past few decades there has been a rapid digital development. This advancement affectshumanitarian organizations, where the development of social media offers new possibilities for communication. This master thesis ... -
Kjennetegn ved medias dekning av koronavaksinen
(Master thesis, 2022) -
Kjønn, likestilling og makt i #MeToo
(Master thesis, 2018)Bakgrunnen for denne oppgaven har vært egen interesse for #MeToo-kampanjen og hvilken virkning den har hatt på samfunnet. Det har derfor vært av interesse å bruke en kritisk diskursanalyse om fenomenet som ser på ... -
Kjør forsiktig! og ha en god dag! : politiets bruk av Facebook som redskap for å utføre sitt samfunnsoppdrag
(Master thesis, 2014)Denne oppgaven belyser hvordan politiet tar i bruk Facebook som kommunikasjonsredskap for å utføre sitt samfunnsoppdrag. Bakgrunnen for avhandlingen er at det er lite forskning på nødetaters bruk av sosiale medier. Nødetater ... -
Klikk og journalistikk En komparativ analyse av tekstlige virkemidler på norske delenettsteder og nettaviser
(Master thesis, 2015)Norske medier strever for å holde på leserne og generere inntekter i et digitalt marked som stadig utvikler seg. Ettersom papiravisenes opplag reduseres, og annonseinntektene faller, tvinges mediehusene til å produsere ... -
Klima i et livsstilperspektiv : En analyse av Instagram-kontoen radicalbroccoli
(Master thesis, 2020)Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke hvilke sosialsemiotiske og retoriske virkemidler som er benyttet i fremstillingen av en miljøvennlig livsstil, med utgangspunkt i Instagram-kontoen radicalbroccoli. ... -
Klimakommunikasjon til inspirasjon og fortvilelse : En retorisk effektstudie av Miljødirektoratets faktaark «Tre forskjellige historier om en varmere verden mot 2100»
(Master thesis, 2019)This study includes a rhetorical analysis of the Norwegian Environment Agency’s fact sheet “Three different stories of a warmer world towards 2100,” and revealshow it affects a selection of the target audiences. The fact ... -
Kommunikasjon i en pasientorganisasjon Om Psoriasis- og eksemforbundets kommunikasjonspraksis, i lys av ekspertenes vurderinger og medlemmenes forventninger
(Master thesis, 2015)Temaet for denne oppgaven er knyttet til kommunikasjon i en pasientorganisasjon, nærmere bestemt i Psoriasis- og eksemforbundet. Den studerer hvordan Psoriasis- og eksemforbundets kommunikasjonspraksis samsvarer med ... -
Kommunikasjon i et spenningsfelt? : en studie av hvordan Strømmestiftelsen kommuniserer ut sitt kristne verdigrunnlag til sin private givergruppe
(Master thesis, 2013)I denne masteroppgaven har formålet vært å si noe om hvordan Strømmestiftelsens kristne verdigrunnlag kommer til utrykk i Strømmestiftelsens kommunikasjon til sin private givergruppe. Helt konkret lyder problemstillingen ... -
Kommunikasjonsstrategiske utfordringer innen non-profitt sektoren : stiftelsen Arkivet som case
(Master thesis, 2016)Denne avhandlingen belyser non-profitt organisasjoners kommunikasjon, sett i sammenheng med strategisk bruk av sosiale medier. Videre er Stiftelsen Arkivet brukt som case. Sosiale medier er et aktuelt område for hvordan ... -
Konstruksjonen av EØS i norske nettaviser
(Master thesis, 2016)Det europeiske økonomiske samarbeidsområde (EØS) er Norges tilknytning til EU. Avtalen som sikrer Norge deltakelse i EUs indre marked har vært og er fortsatt et debattert tema hvor det hersker motsetningsfylte meninger ... -
Korona og kommunikasjon ved UiA
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven har jeg jobbet med problemstillingen: ‘’Hvordan opplevde studentene ved UiA kommunikasjonen fra universitetet relatert til Covid-19?’’. For å undersøke dette gjennomførte jeg en case-studie av interessentene ... -
KRISEKOMMUNIKASJON UNDER NYE FENOMENER. En kvalitativ case-studie med tematisk innholdsanalyse av NRKs krisekommunikasjon rundt kritikken av podkast-samarbeidet med influenseren Sophie Elise.
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven er en kvalitativ innholdsanalyse som ser på NRKs krisekommuniksjon rundt kontroversen av podkast-samarbeidet med influenseren Sophie Elise som case. Kontroversen oppstod etter Sophie Elise publiserte ... -
Kronerulling på Facebook : En multimodal kritisk diskursanalyse
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven er en kritisk diskursanalyse av kronerullingskampanjer i det sosiale nettverket Facebook. Kronerulling, også kalt crowdfunding, ekspanderer stadig. Ved at pengeinnsamling i stadig større grad foregår ... -
Kunstsiloen som ingen kunne målbinde : En kritisk diskursanalyse av Kunstsilodebatten i Fædrelandsvennen
(Master thesis, 2019)Temaet for denne oppgaven er debatten om Kunstsilo som har foregått i Fædrelandsvennen. Utgangspunktet for debatten startet i 2015, da det ble kjent at pengefondforvalter Nicolai Tangen skulle donere sin private kunstsamlingtil ... -
Kunstsiloen som ingen kunne målbinde : en kritisk diskursanalyse av Kunstsilodebatten i Fædrelandsvennen
(Master thesis, 2019)The focus of this thesis is the debate surrounding Kunstsilo, in particular the public debate published through the regional newspaper, Fædrelandsvennen (Friends of the Fatherland).The debate began in 2015, when Nicolai ... -
Lundby-effekten. En medievitenskapelig analyse av et utvalg norske nettavisers dekning av Maren Lundby-saken, frem mot OL i Beijing 2022
(Master thesis, 2022)Før hoppsesongen 2021-2022 slapp Norges beste kvinnelige skihopper, Maren Lundby nyheten om at hun velger å stå av hele sesongen. Hun mister derfor også muligheten til å forsvare OL-gullet fra 2018. Gjennom både kvantitative ...