Browsing Master's theses in Social Communication by Title
Now showing items 61-80 of 173
-
Inbound marketing som kommersiell diskurs : En pragmatisk diskursanalyse av inbound marketing som markedsføringsmetode sett hos to norske bedrifter
(Master thesis, 2020)The constant stream of advertising, commercials and marketing is an ongoingdance between the consumer and the commerce. This thesis tries to enlightenthe subject on how one of these marketing strategies ... -
Influensernes verden. En kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin innholdsmarkedsføring på Instagram
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven er en kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin bruk av innholdsmarkedsføring på sosiale medier-kanalen Instagram. Formålet med studien er å gi et bilde på hvordan denne formen for ... -
˗ Ingen barn fortjener å ha det slik En sosialsemiotisk multimodal analyse av utstillingen Hvis klær kunne fortelle 2
(Master thesis, 2015)I denne oppgaven gjøres en analyse av vandreutstillingen Hvis klær kunne fortelle 2, som ReddeSmå står bak. Utstillingen består av autentiske historier om barn som er utsatt for vold, overgrep og omsorgssvikt, og klesplagg ... -
- Ingen er så gode at de ikke kan bli bedre : En multimodal og retorisk analyse av pelsdyrbonde.no
(Master thesis, 2017)I denne oppgaven analyserer jeg nettsiden pelsdyrbonde.no, som Norges Pelsdyralslag – medlemsorganisasjonen for norske pelsdyroppdrettere står bak. Pelsdyrbonde.no er en liten informasjonsnettside med klare strategiske ... -
Instagram som plattform for strategisk kommunikasjon : En undersøkelse av hvordan Den Norske Opera & Ballett benytter operabygningen strategisk i sin kommunikasjon på Instagram
(Master thesis, 2018)This master thesis intends to study how one of the country's leading cultural institutions uses Instagram as a platform for strategic communication. To understand this, I have investigated how the Norwegian Opera & Ballet ... -
Integrert samfunnsansvar i praksis
(Master thesis, 2013)Jeg har i denne oppgaven tatt sikte på å forklare hvordan Purity, Varodd og Skanska jobber med integrert samfunnsansvar med tanke på hvordan de forholder seg til samfunnsansvar og hvordan de strategisk bruker samfunnsansvaret. ... -
Intentional transparency : a rhetorical case study of BP's transparency policy throughout the Deepwater Horizon crisis in comparison to how Tesco dealt with the european horsmeat scandal
(Master thesis, 2014)In this thesis, I have studied how a major event such as a crisis changes the way a company promotes transparency in their corporate communication. To gain knowledge about this aspect of their communication I did a multicase ... -
Intern kommunikasjon i Glencore Nikkelverk
(Master thesis, 2016)Denne masteroppgaven omhandler intern kommunikasjon i Glencore Nikkelverk i Kristiansand. Fokuset er rettet mot interne kommunikasjonsmedier og mediebruk i avdelingene Nikkelelektrolysen og Kontrollrommet. Undersøkelsen ... -
Internationalization of UiA: Communication with International Students
(Master thesis, 2022)The University of Agder is an international university, that welcomes over 350 exchange students every year. Local internationalization is one of the main priorities of UiA’s strategy. The way UiA communicates with ... -
«Jeg har sviktet igjen» En tekstanalyse av Petter Northugs apologia i august 2020
(Master thesis, 2021)Denne oppgaven er en tekstanalyse av Petter Northugs apologia i august 2020. Den tidligere langrennsløperen hadde lagt opp som toppidrettsutøver, men befant seg fremdeles i en særskilt posisjon som forretningsmann og ... -
Jonas Gahr Støre, en mann av folket? En retorisk analyse av Jonas Gahr Støre i den TV-sendte partilederdebatten 12. august 2019
(Master thesis, 2021)Some of the background for thisdebate is that the Labour Partys leader has been accused ofbeing unclear and vague regarding his political communication. His educational background and fortune contributed to him being ... -
Journalistikkens fiende – eller bare en god nabo? En studie av likheter og forskjeller mellom reklametekster og redaksjonelt innhold i fem norske nettaviser.
(Master thesis, 2015)I denne studien har jeg sett på krysningspunktet mellom reklame og journalistikk. Målet har vært å finne ut av hvilke likheter og forskjeller det er på nyhetsimiterende annonser, tradisjonelle annonser og journalistiske ... -
Kampen om kommunikasjonsprofesjonen : en analyse av den ’sørlandske’ kommunikasjonsbransjen, basert på et kartleggende studie og intervjuer med sentrale aktører fra regionen
(Master thesis, 2016)Målsettingen ved denne oppgaven er å undersøke hvilke hovedlinjer preger utviklingen og profesjonaliseringen av kommunikasjonsbransjen på Sørlandet de siste ti årene? Med dette studiet ønsker jeg å tilføre kunnskap på ... -
Kampen om kulturbegrepet En diskursanalyse av Kulturaksen i Kristiansand
(Master thesis, 2015)Denne oppgaven handler om ulike oppfatninger av kulturbegrepet i forbindelse med Kristiansand Kommunes oppfølging av Kulturaksen. Kulturaksen er en kulturbasert klyngestrategi for et byområde som ligger i hjertet av ... -
Kampen om oppmerksomheten : En analyse av samspillet mellom de humanitære organisasjonene Leger uten grenser og Flyktninghjelpen, og mediehusene VG og Aftenposten
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven tar sikte på å undersøke hvordan samspillet mellom to humanitære organisasjoner og to mediehus fungerer. Aktørene som er undersøkt er Flyktninghjelpen, Leger uten grenser, VG og Aftenposten. Det er tidligere ... -
Kildenes makt : en kritisk diskursanalyse av velferdsteknologi og ekspertmakt
(Master thesis, 2013)Formålet med denne masteravhandlingen er å identifisere fremtredende diskurser i fremstillingen av velferdsteknologi og undersøke nærmere hvordan de ulike stemmene i debatten kommer fram. Debatten omkring velferdsteknologi ... -
Kjendiser og lidelse i humanitær kommunikasjon : En retorisk analyse av to kampanjer rettet mot ungdom i Norge
(Master thesis, 2019)Over the past few decades there has been a rapid digital development. This advancement affectshumanitarian organizations, where the development of social media offers new possibilities for communication. This master thesis ... -
Kjennetegn ved medias dekning av koronavaksinen
(Master thesis, 2022)