Browsing Master's theses in Social Communication by Title
Now showing items 14-33 of 173
-
Communicating Sustainability A qualitative analysis of corporate communication of sustainability in the ICT-sector
(Master thesis, 2021)The purpose of this thesis is to gain a richer understanding of how an IT corporation view, value and communicate sustainability, with regards to stakeholders. This is based upon an increased focus on sustainability and ... -
Confidence building measures as soft power? : a contribution to the study of international cybersecurity
(Master thesis, 2013)The topic of this thesis is“CBMs and international cooperation within cybersecurity”. The central research question it examines is: How can the use of CBMs in diplomacy enhance international cooperation within cybersecurity? ... -
De mektige politiske edderkoppene : en masteroppgave om avisers fremstillinger av spinndoktorer
(Master thesis, 2014)Denne masteroppgaven er et resultat av en interesse for språk og kommunikasjon og nysgjerrigheten på noen av de som sies å være de flinkeste til å vri på språket. Tematikken i denne oppgaven er spinndoktorer. Spinndoktorbegrepet ... -
Den polariserende klimaheltinnen : En kritisk diskursanalyse av fremstillinger av Greta Thunberg i meningsytringer i norske papiraviser
(Master thesis, 2020)September 23, 2019, 16-year-old climate activist Greta Thunberg stood on the pulpit in the UN Climate Panel. With commitment, she addressed the issue of climate science, asking the following questions to world leaders: ... -
Det enkle er ofte det beste? : en undersøkelse av en reklameplakat for Rema 1000 i Sarpsborg sentrum
(Master thesis, 2016)Reklameplakater er et vanlig syn i norske byer, og en integrert del av de fleste reklamekampanjer. I denne studien undersøkes reklameplakaten som medium. Med utgangspunkt i problemstillingen har det blitt gjennomført ... -
Does UiA build a good reputation through UiA Lounge? An analysis of reputation building in UiA at the Norway’s first university lounge from a perspective of strategic communication.
(Master thesis, 2020)UiA (University of Agder) is a relatively new university with a 13-year-old history. They opened the first university lounge, UiA Lounge, in Norway in the domestic terminal of Kristiansand Airport on November 1, 2019. The ... -
Drømmesommer eller klimakrise? : En kritisk diskursanalyse av norske avisers fremstillinger av rekordsommeren og ekstremsommeren 2018
(Master thesis, 2019)The summer of 2018 was exceptionally warmboth in Norway and internationally. The persistent heat and the many temperature records led toserious consequences, and the Norwegian media eventually named the summer of 2018 “the ... -
Eksport av vannkraft – Ja eller nei? : En analyse av debatten om mellomlandskabler i forbindelse med stortingsvalget 2017
(Master thesis, 2018)Denne oppgaven er en analyse av skrevne tekster i den offentlige mediedebatten rundt mellomlandskabler. Debatten omfatter problemstillingen om Norge bør bygge strømkabler til utlandet eller ei. Aktørene i debatten er alt ... -
Eldres digitale kompetansebehov
(Master thesis, 2023)Denne studien er en kvalitativ studie som benytter etnografisk observasjon og dybdeintervju for å undersøke veiledere sine kommunikative strategier ved et bibliotek på Sørlandet. Studien kombinerer ulike teoriske perspektiver ... -
En alternativ tidslinje Norads nettressurs Gjenfødt.no analysert fra et mediesensitivt, multimodalt og retorisk perspektiv
(Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven startet med en interesse for hvordan retorisk kommunikasjon arter seg i det moderne samfunnet. Teknologien gir uante muligheter for hvordan vi kan produsere og distribuere tekster. Mottakerne møter ... -
En direktelinje til fansen : en retorisk studie av norske artisters kommunikasjon i sosiale medier ved promotering av nytt materiale
(Master thesis, 2016)Denne oppgaven undersøker hvordan norske popartister promoterer nytt materiale ved hjelp av sosiale medier. Studien sammenligner to debutanters praksiser med praksisene til to etablerte artister. Problemstillingen som ... -
En opplevelse av retorikk
(Master thesis, 2021)Problemstillingen til denne masteroppgaven lyder som følger: Finnes det en diskrepans mellom publikums opplevelse av to reklamevideoer fra Røde Kors og en retorisk analyse av det samme materiale? I den norske skolen ... -
Endring for fremtiden : organisasjonsidentitet som turbinen til et godt omdømme
(Master thesis, 2012)Formålet med denne oppgave er å se på organisasjoners tilnærming til tematikken omdømme når organisasjonen gjennomgår store endringsprosesser. Denne oppgaven ser på hvordan Agder Energi forholder seg til omdømmetematikken ... -
Engasjementbygging på Instagram
(Master thesis, 2022)Sammendrag Denne masteroppgaven bygger på en undersøkelse av to individuelle norske kommersielle virksomheters kommunikasjon på Instagram. Hensikten med masteroppgaven er å avdekke hvilke kommunikasjonsstrategier og innhold ... -
Engasjerende journalistikk : Hvordan nettbasert journalistikk kan engasjere den moderne nettbruker med fokus på nyhetskriterier og nyhetsverdi
(Master thesis, 2017)I denne oppgaven har jeg valgt å ta utgangspunkt i moderne mediebruk knyttet til hvilke nyhetskriterier som dominerer nettbasert journalistikk og hvordan deling på sosiale medier kan påvirke vurderingen av artiklers ... -
Det er jo bare et spill"? : en studie om dataspill og selvopplevelse
(Master thesis, 2012) -
“Et ekstremt år” Strategiske og operasjonelle erfaringer fra kommunikasjonsenheten i Kristiansand kommunes arbeid med koronapandemien 2020-2021
(Master thesis, 2021)In this thesis I have looked at the problem “What communications choices did Kristiansand municipality make in its communication of risk duringthe corona pandemic?” This is a casestudy of the communicators in Kristiansand ...