Blar i Master's theses in Social Communication på tittel
Viser treff 117-136 av 173
-
Når ytringsfrihet og personvern utfordres: en analyse av fire stadier i Trond Giske-saken
(Master thesis, 2018)I denne masteroppgaven tar jeg for meg hvordan prinsippene ytringsfrihet og personvern noen ganger står steilt imot hverandre, med eksempel i #metoo-kampanjen som belyste temaer som seksuell trakassering og makt i slutten ... -
Nesten Helg fra live talkshow til blogg
(Master thesis, 2014)Med den teknologiske utviklingen vi gjennomgår i dag er det stadig nye muligheter for å spre informasjon og budskap. Denne oppgaven tar for seg hva som er hensiktsmessig og relevant for Abup å ta med seg i overføringen fra ... -
Norges viktigste bamse : En sosialsemiotisk multimodal analyse av brannvernkommunikasjon i barnehager
(Master thesis, 2019)This study is a social semiotic multimodal analysis of material used for fire safety education in Norwegian kindergartens. In 2009 the Norwegian Parliament decided to aim towards a goal of fewer occurrences of fires, and ... -
Nye medier, nye muligheter en 2-case studie av borgermedvirkning gjennom sosiale medier i kommunale planleggingsprosesser.
(Master thesis, 2014)Dagens mediebilde er i endring. Endret mediebruk hos befolkningen skaper for kommunene en utfordring med å finne nye måter å nå ut til befolkningen på. I oppgaven fokuserer jeg på de kommunikative utfordringer som kommuner ... -
NYE VEIER AS OG KOMMUNIKASJONSARBEIDET : En casestudie av veiprosjektet E 18 Rugtvedt-Dørdal
(Master thesis, 2018)Context: Nye Veier AS was established 4th of May 2015. The company is a state-owned enterprise by the government and The Ministry of Transport and Communications. The background for the establishment of the company was ... -
Omdømmebygging på Facebook : Hennig-Olsen Is som case
(Master thesis, 2013)Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan Hennig-Olsen Is arbeider med omdømme på Facebook. Oppgaven skal gjennom et kvalitativt forskningsarbeid studere funn i lys av omdømmeteorien ”The Roots of Fame”. Oppgaven ... -
One diet to rule them all? : En analyse av retoriske strategier i dokumentarfilmen What the health
(Master thesis, 2018)Temaet for denne oppgaven er retoriske strategier i dokumentarfilm. Ved å gjøre en kvalitativ tekstanalyseav én enkelt film, utforsker oppgavenhvordan dokumentarfilm kan brukes somplattform for formidling og historiefortelling, ... -
Oppdragsfinansierte nyheter : tekstuelle utfordringer i møtet mellom oppdragsgivers forventninger til måloppnåelse og gjeldende journalistiske konvensjoner
(Master thesis, 2013)Denne oppgaven belyser hvordan det oppdragsfinansierte nyhetsbyrået Newswire må forholde seg til to ulike intensjoner i sin tekstpraksis. Deres overordnede mål er å skape et bedre omdømme for oppdragsgiver gjennom ... -
Oppvekst i nordiske kortfilmer : En representasjonsanalyse av 20 kortfilmer i læringsportalen Norden i skolen
(Master thesis, 2018)Denne studien undersøker fremstillinger av barn og ungdoms oppvekst i 20 nordiske kortfilmer. Filmene som undersøkes er tilgjengelig for nordiske lærere og elever gjennom læringsportalen Norden i skolen. Analysen skjer ... -
Ord har makt
(Master thesis, 2022)I denne masteravhandlingen foretar jeg en retorisk multimodal tekstanalyse av to holdningskampanjer, som tar for seg tematikken netthets. Oppgavens overordnede mål er å avdekke hvilke retoriske strategier kampanjefilmene ... -
Organizational identity in a world-leading cluster : an empirical study of how communication might contribute in creating a converging identity in NCE Node
(Master thesis, 2012)This empirical study explores how organizational identity in a world-leading cluster is constructed from three identity types; projected desired and perceived identity. It has focused on important factors that are fundamental ... -
På veg inn i fremtiden : En strategisk analyse av hvordan Statens vegvesen kan bruke kommunikative verktøy, til å belyse egen samfunnsnytte i en samferdselssektor i endring
(Master thesis, 2019)Bakgrunnen for denne oppgaven er at norsk samferdselssektor er i endring. Etableringen av Nye veier og flyttingen av drifts og vedlikeholdsansvaretav fylkesvegenetil de nye fylkesregionene,gjør at Statens vegvesen må ... -
Påvirkning av politisk tillit til myndighetenes pandemitiltak En multimodal tekstanalyse av de retoriske virkemidlene til Kari Jaquesson og Wasim Zahid høsten 2020
(Master thesis, 2022)De siste årene har vår oppfatning om grunnleggende fakta og hva som er sant, blitt utfordret. Enkeltpersoner og politikere har sådd tvil og skapt usikkerhet om viktige samfunnsdebatter. Begreper som falske nyheter og ... -
Populistisk Kommunikasjonsstil i Norsk, Politisk Diskurs: En kritisk diskursanalyse av Senterpartiets & Fremskrittspartiets partiledertaler fra 2021
(Master thesis, 2023)Dette forskningsprosjektet er en kritisk diskursanalyse av partiledertalene til Senterpartiet og Fremskrittspartiet i forkant av stortingsvalget i 2021. Talene ble holdt av Trygve Slagsvold Vedum og Sylvi Listhaug på ... -
Porsgrunn kommune "likes" Facebook : en studie om bruk av sosiale medier i kommunal sektor
(Master thesis, 2012)Facebook has until recently been used by private individuals rather than governmental organizations. Figures from Difi (Agency for Public Management and eGovernment) says that Facebook has 2,5 millions Norwegian members ... -
Proff og personlig? : En analyse av mindre virksomheters bruk av Facebook
(Master thesis, 2020)Denne avhandlingen undersøker to virksomheters Facebook-innlegg i løpet av en periode på fire uker, ved hjelp av fire metoder: kvantitativ og kvalitativ innholdsanalyse, tekstanalyse og kvalitativt intervju. Hensikten er ... -
Qatars VM i sportsvasking
(Master thesis, 2023)Formålet med masteroppgaven er å si noe om hvordan Qatars omdømme konstrueres og internasjonale relasjoner påvirkes gjennom kommunikasjon på bakgrunn av arrangeringen av fotball-VM 2022. Oppgaven er en kritisk diskursanalyse, ... -
Rekruttering med sosiale medier : fire eksperter på sosiale medier og fire norske virksomheters syn på effektene ved bruk av sosiale medier i rekruttering
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven besvarer hvordan fire eksperter på strategisk bruk av sosiale medier og fire norske virksomheter ser på effektene av å implementere sosiale medier i rekrutteringsprosesser. Målet med oppgaven er å ... -
Retoriske vilkår i tv-aksjonen 2012 : en komparativ tekstanalyse av to innslag i tv-aksjonen med fokus på retoriske vilkår i disse innslagene
(Master thesis, 2013)Tv-aksjonen består av en rekke ulike innslag med forholdvis forskjellig innhold og karakter. For denne avhandlingen var det særlig innslagene som viser lidelse og underholdningsinnslag som var interessante å se nærmere på. ... -
Samfunnsansvar i TINE En undersøkelse av virksomhetens forståelse og kommunikasjon av En undersøkelse av virksomhetens forståelse og kommunikasjon av emnet.
(Master thesis, 2015)(Konfidensiell til/confidential until 01.01.2021)