Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGrythe, Jon
dc.date.accessioned2012-03-06T10:03:15Z
dc.date.available2012-03-06T10:03:15Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationGrythe, J. (2011). Forskningsbasert undervising som evidensbasert praksis? Norsk pedagogisk tidsskrift, 95(5), 386-397.no_NO
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/139221
dc.descriptionAuthor's version of an article published in: Norsk pedagogisk tidsskrift. Also available from the publisher at: http://www.idunn.no/ts/npt/2011/05/art01no_NO
dc.description.abstractArtikkelen problematiserer begrepet ”forskningsbasert undervisning” og understreker at høyere utdanninger ved siden av å være basert på forskning også må trekke veksler på erfaringskunnskap. Med bakgrunn i evidensdebatten gis et bidrag til etablering av et likeverdig kunnskapsgrunnlag for undervisningspraksis som samtidig sprenger rammene for en snever evidensforståelse. Å fremheve undervisningspraksis i høyere utdanning som en legitim kunnskapsbasert virksomhet blir dermed en utfordring til den mer alminnelige forståelsen av ”forskningsbasert undervisning”.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetno_NO
dc.titleForskningsbasert undervising som evidensbasert praksis?no_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280no_NO
dc.source.pagenumber386-397no_NO
dc.source.volume95no_NO
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftno_NO
dc.source.issue5no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel