dc.contributor.author | Grythe, Jon | |
dc.date.accessioned | 2012-03-06T10:03:15Z | |
dc.date.available | 2012-03-06T10:03:15Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Grythe, J. (2011). Forskningsbasert undervising som evidensbasert praksis? Norsk pedagogisk tidsskrift, 95(5), 386-397. | no_NO |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/139221 | |
dc.description | Author's version of an article published in: Norsk pedagogisk tidsskrift. Also available from the publisher at: http://www.idunn.no/ts/npt/2011/05/art01 | no_NO |
dc.description.abstract | Artikkelen problematiserer begrepet ”forskningsbasert undervisning” og understreker at høyere utdanninger ved siden av å være basert på forskning også må trekke veksler på erfaringskunnskap. Med bakgrunn i evidensdebatten gis et bidrag til etablering av et likeverdig kunnskapsgrunnlag for undervisningspraksis som samtidig sprenger rammene for en snever evidensforståelse. Å fremheve undervisningspraksis i høyere utdanning som en legitim kunnskapsbasert virksomhet blir dermed en utfordring til den mer alminnelige forståelsen av ”forskningsbasert undervisning”. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Universitetsforlaget | no_NO |
dc.title | Forskningsbasert undervising som evidensbasert praksis? | no_NO |
dc.type | Journal article | no_NO |
dc.type | Peer reviewed | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 386-397 | no_NO |
dc.source.volume | 95 | no_NO |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | no_NO |
dc.source.issue | 5 | no_NO |