• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Education
  • Master's theses in Education
  • View Item
  •   Home
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Education
  • Master's theses in Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Dette har ingen spurt oss om før" : en studie på læringsmiljø, sett fra elevperspektiv

Granerud, Cecilie
Master thesis
Thumbnail
View/Open
masteroppgave+cecilie+granerud.pdf (279.7Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/139172
Date
2012
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master's theses in Education [183]
Abstract
Denne oppgaven tar for seg læringsmiljø og elevperspektiv på dette.

Gjennom metoden fokusgrupper har elever ved en ungdomsskole blitt intervjuet om eget læringsmiljø. Elevperspektivet har så blitt sammenliknet med teori på emnet med det formål å se hva elevperspektiv kunne tilføre nåværende teori om læringsmiljø.

Gjennom oppgaven blir det så pekt på likheter og ulikheter mellom teori om og elevperspektivet på læringsmiljø.

Problemstillingen har vært :

«Hvilke forskjeller og ulikheter er det mellom teori om og elevers synspunkter på læringsmiljø?»

Det viktigste funn gjennom denne forskningen har vært elevenes syn på viktigheten av vennskap innenfor eget læringsmiljø.
Description
Masteroppgave i pedagogikk- Universitetet i Agder, 2012
Publisher
Universitetet i Agder; University of Agder

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit