"Dette har ingen spurt oss om før" : en studie på læringsmiljø, sett fra elevperspektiv
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/139172Utgivelsesdato
2012Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Denne oppgaven tar for seg læringsmiljø og elevperspektiv på dette.
Gjennom metoden fokusgrupper har elever ved en ungdomsskole blitt intervjuet om eget læringsmiljø. Elevperspektivet har så blitt sammenliknet med teori på emnet med det formål å se hva elevperspektiv kunne tilføre nåværende teori om læringsmiljø.
Gjennom oppgaven blir det så pekt på likheter og ulikheter mellom teori om og elevperspektivet på læringsmiljø.
Problemstillingen har vært :
«Hvilke forskjeller og ulikheter er det mellom teori om og elevers synspunkter på læringsmiljø?»
Det viktigste funn gjennom denne forskningen har vært elevenes syn på viktigheten av vennskap innenfor eget læringsmiljø.
Beskrivelse
Masteroppgave i pedagogikk- Universitetet i Agder, 2012