Blar i Department of Education på tittel
Viser treff 382-401 av 410
-
Two perspectives on e-learning design: A synopsis of a U. S. and a European analysis
(Journal article; Peer reviewed, 2014)This article seeks to examine e-learning design arising from two educational traditions: the United States of America and Europe. The research question is: Broadly, what kinds of pedagogy, instructional design models, or ... -
Under vingen... Er beskyttelse en del av pedagogens rolle? : En kvalitativ studie av beskyttelse i skolen og begrepets betydning for pedagogikk og pedagogisk virksomhet
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven omhandler ordet beskyttelse (protection). Det er en kvalitativ studie av beskyttelse i skolen og begrepets betydning for pedagogikk og pedagogisk praksis. Prosjektet ble gjennomført i forbindelse ... -
Underveis, å lære norsk - en studie av opplevelsen av ulike strategier for norskopplæring
(Master thesis, 2010)Denne masteroppgaven beskriver en studie som har som mål å kartlegge voksne innvandreres opplevelse av to ulike undervisningsformer ved språkopplæringen. Deltakerne mottar tradisjonell undervisning og en IKT støttet ... -
Undervisning med digitale verktøy, medier og ressurser - En kvalitativ intervjuundersøkelse om hva utvalgte lærere ved to norske barneskoler vektlegger i sin undervisningspraksis i forhold til utvikling av elevers grunnleggende digitale ferdigheter
(Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven omhandler undervisning med digitale, verktøy, medier og ressurser i barneskolen. Den undersøker hva utvalgte lærere fra småskole- og mellomtrinnet vektlegger i sin undervisningspraksis i forhold til ... -
Undervisning og vurdering anno 2016 : et elevperspektiv
(Master thesis, 2016)Prosjektets bakgrunn: Globalisering og internasjonale trender påvirker i økende grad Europas og Norges utdanningspolitiske avgjørelser i form av reformer og læreplaner. Vi lever i en tid med stadige endringer og dette ... -
Ungdom i et skjæringspunkt og yrkes- og utdanningsrådgivere i et minefelt : en kritisk diskursanalyse av hvordan rådgivere i ungdomsskolen forstår rådgiverrollen sett i forhold til deres perspektiver på ungdom og utdanningsvalg
(Master thesis, 2013)Hensikten med denne undersøkelsen er å belyse hvordan yrkes – og utdanningsrådgivere i ungdomsskolen forstår egen rolle sett i forhold til deres perspektiver på ungdom og utdanningsvalg. I tillegg ser jeg på hvordan ... -
Ungdom med atferdsproblemer- behandle eller gjemme bort?
(Master thesis, 2008)Multisystemisk behandling (MST) er et frivillig familiebasert tiltak innenfor Bufetat som er rettet mot ungdom som bor hjemme og har alvorlige atferdsvansker. Målgruppen er ungdom mellom 12-18 år. Metoden tar utgangspunkt ... -
Utebarnehager – et sted for demokratisk praksis?
(Journal article; Peer reviewed, 2013)The questions in the title is posed to discuss how an outdoor kindergarten space is contextualized and understood by those who are staying there. Nature is often seen as an especially open space, free from strong guidelines ... -
The value proposition of food delivery apps from the perspective of theory of consumption value
(Journal article; Peer reviewed, 2021)Purpose The theory of consumption values (TCV) has successfully explained much consumer choice behavior, but few studies have investigated the values that drive food-delivery application (FDA) use. This study aims to ... -
Velkommen tilbake, Maria Montessori! En casestudie om hvordan montessorimetoden rekontekstualiseres i det offentlige skolesystemet i Italia idag.
(Master thesis, 2022)Sammendrag Bakgrunn I denne masteroppgaven skal jeg prøve å belyse et fenomen som angår det italienske skolesystemet, men som kan virke interessant internasjonalt: Montessorimetoden kan velges som pedagogisk metode også ... -
«Vi lever i et kristent land som ikke skal være kristent lenger» : en kvalitativ studie av religion- og livssynslæreres synspunkter på å undervise i KRLE-faget i mangfoldige elevgrupper
(Master thesis, 2016)Prosjektets bakgrunn: Hvordan den norske skolen imøtekommer og tilrettelegger for et stadig økende elevmangfold er et uttalt satsningsområde i norsk utdanningspolitikk. Religion- og livssynsfaget har vært særlig omdiskutert ... -
"Vi må ha tid til det vi gjør" : en kvalitativ studie av fem barnehagelæreres opplevelse av tid i barnehagen
(Master thesis, 2014)Oppgavens problemområde er kvalitet i barnehagen. Problemstillingen som oppgaven søker å besvare er som følger: Hvilken betydning kan tid ha for kvaliteten i det pedagogiske arbeidet? Pedagogens betydning i forhold til ... -
«Vi må ikke lage rammene så snevre at ikke ungene passer inn» : en kvalitativ studie av hvordan barnehagelærerne arbeider for å inkludere barn i barnehagen
(Master thesis, 2016)De senere årene har arbeidet med å inkludere alle barn i den ordinære barnehage fått et stadig større fokus i den norske barnehageutviklingen. Det finnes likevel lite forskning og kunnskap om inkludering i barnehagefeltet ... -
Video feedback in higher education - a contribution to improving the quality of written feedback
(Journal article; Peer reviewed, 2012)The purpose of this article is to promote the significance of feedback regarding students’ working with written texts in higher education and to point out how technology can develop the quality and form of teachers’ feedback. ... -
Virtual Reality Applications for Higher Educations: A Market Analysis
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Virtual Tours as Emerging Technologies to Engage Children and Youth with their Country’s Historical Conflicts
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Vurderingens kunst : en diskusjon om vurdering som læring i dramafaget
(Master thesis, 2012)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie av to dramalærere om deres tanker, handlinger og erfaringer med vurdering i dramafaget i den videregående opplæringen. Jeg tar utgangspunkt i vurder ... -
What is it about humanity that we can't give away to intelligent machines? A European perspective
(Peer reviewed; Journal article, 2021)One of the most significant recent technological developments concerns the development and implementation of ‘intelligent machines’ that draw on recent advances in artificial intelligence (AI) and robotics. However, there ...