Blar i Master's theses in Mathematics Education på tittel
Viser treff 143-158 av 158
-
To læreverks presentasjon av algebra på 8. trinn En analyse og sammenligning
(Master thesis, 2015)The aim of this study was to analyze how two textbooks and associated material present algebra in eighth grade, and whether they are focusing on facilitating instrumental understanding or relational understanding. Skemp’s ... -
Undervisningsvideo i matematikk : En casestudie av en lærer og en gruppe elevers syn på god undervisningsvideo i matematikk
(Master thesis, 2021)The aim of this thesis is to examine what a teacher and a group of students in middle school look for in a good educational video. The research questions are: 1. “What does a group of students at middle school look for in ... -
Ungdomsskoleelevers bruk av symboler i algebra
(Master thesis, 2016)The thesis investigates the challenges students in 10th grade face while learning algebra, algebraic symbols and how they assess the subject. With the use of a theoretical test and semistructured interviews, the thesis ... -
Ungdomsskoleelevers oppfatninger av omvendt undervisning i matematikk
(Master thesis, 2021)Technology is constantly evolving in society. Teachers must, in step with society’s technological development, be able to use new digital resources in order to give students the best possible learning outcome. The purpose ... -
Using computer technology in teaching and learning mathematics in an Albanian upper secondary school : the implementation of Simreal in trigonometry lessons
(Master thesis, 2012)This study presents an investigation on the use of computer technology in mathematics teaching and learning, focusing on the students’ mathematical understanding, their attitudes and opinions in relation to such experience. ... -
Using eye-tracking to understand inductive reasoning
(Master thesis, 2020)This master thesis explains the work done to answer three research questions which are re-lated to the understanding of inductive reasoning in solving shape pattern tasks. A short introduction presents the topic of the ... -
Utfordringer i matematikkoppgaver på 10.trinn En komparativ studie av to 10.trinns oppgavebøker og eksamensoppgaver i perioden 2010-2014, med hensyn på hvordan og i hvor stor grad elevene blir utfordret.
(Master thesis, 2015)The main goal of this study is to figure out what type of challenges and to what extent pupil can expect to get challenged when they are working in textbooks from school and on the exam after 10th grade. Mathematics is ... -
Utforskende aktiviteter som utgangspunkt for addisjon og subtraksjon i en andre klasse : en kasusstudie
(Master thesis, 2006)Denne masteroppgaven beskriver den matematiske skolehverdagen til elevene i en 2. klasse. Det legges vekt på elevenes bruk av skrift, muntlig språk og gestikulering under deres arbeid med matematiske oppgaver. En god del ... -
Utvikling av growth mindset rundt elevers feiltakelser i matematikk : En kvalitativ studie om å tørre å lære av egne feiltakelser fra tre matematikklasserom på mellomtrinnet
(Master thesis, 2021)The purpose of this study is to learn more about how a teacher can foster a growth mindset in a classroom. I aim to seek insight into how the teachers I observed and interviewed work to encourage this mindset in their ... -
Utvikling av inquiry-basert undervising i matematikk : Kvalitative erfaringar frå eit intensivt og forskingsbasert utviklingsprosjekt med to lærarar i den vidaregåande opplæringa
(Master thesis, 2017)Inquiry-based teaching is characterized by engaging students in inquiry, collaboration and disussions on the basis of rich, perhaps realistic, problems with the teacher acting as moderator or coach. In recent years, this ... -
Utvikling av inquirybasert matematikkundervisning : en kasusstudie av læreres tolkning og bruk av en inquiryinspirert læringsfilosofi formidlet gjennom longitudinelt utviklingsprosjekt
(Master thesis, 2012)The development project LBM – Learning Better Mathematics – took place in schools and kindergartens in Vest-Agder from 2007 to 2010. Two years after its end, I investigate the practice and the beliefs about learning and ... -
Veien fra Bee-Bot til Scratch : En casestudie om hvilke kunnskaper elevene sitter igjen med etter å ha prøvd to ulike programmeringsverktøy
(Master thesis, 2019)The way from Bee-Bot to Scratchis a case study that looks at what competencies the pupilsmanage to pass from anobject programminglanuageto a computer-based programming language.Because programming comes under the core ... -
Videregående skoleelevers utfordringer med tekstoppgaver : En studie av 1P elevers utfordringer med tekstoppgaver i matematikk som krever dybdeanalyse
(Master thesis, 2018)This Master thesis is entitled “Videregående skoleelevers utfordringer med tekstoppgaver: En studie av 1P elevers utfordringer med tekstoppgaver i matematikk som krever dybdeanalyse av teksten» («Challenges encountered by ... -
Visualisering av funksjonsfølger og -rekker
(Master thesis, 2009)Denne oppgaven handler om å visualisere funksjonsfølger og funksjonsrekkeutviklinger. Først er det en innledning om hvordan Kalkuluskurset MA-100 ved Universitetet i Agder introduserer rekker for studenter og hva slags ... -
Å lære sammen : en kvalitativ case-studie av elever i 9. klasse som samarbeider i par
(Master thesis, 2011)The theme of this master dissertation has been peer collaboration. The main goal of the study has been to illuminate factors that affect pupils working together and whether these factors can be viewed in the context of ...