• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master's theses in Mathematics Education på tittel 
  •   Hjem
  • Faculty of Engineering and Science
  • Department of Mathematical Sciences
  • Master's theses in Mathematics Education
  • Blar i Master's theses in Mathematics Education på tittel
  •   Hjem
  • Faculty of Engineering and Science
  • Department of Mathematical Sciences
  • Master's theses in Mathematics Education
  • Blar i Master's theses in Mathematics Education på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master's theses in Mathematics Education på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 10-29 av 158

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Begreper i sannsynlighet og statistikk på første trinn i videregående skole : en studie av elevers respons på oppgaver om utvalgte begreper 

      Aga, Lars (Master thesis, 2008)
      Denne masteroppgaven handler om begrepsforståelsen i emnet statistikk og sannsynlighet til elever i den videregående skolen. Det er valgt ut noen begreper som elevene er blitt testet i. Dette er gjort ved hjelp av en ...
    • Begrunnelse og resonnement i divisjon av brøk : En case studie av hvordan åttende trinns elever begrunner og resonnerer når de løser divisjon av brøk oppgaver 

      Grimsrud, Kristin (Master thesis, 2019)
      Fractionsarethe most complex numbers students meet in Elementaryschool and a complex concept (Bulgar, 2002).In addition, division of fraction is considered themost mechanical andleast understood algorithm(Tirosh, ...
    • Bevisnivåer i skolematematikken : En kvalitativ casestudie av lærerens identifikasjon av bevisnivåer i 10. trinns elevers skriftlige argumentasjon 

      Omlid, Olav (Master thesis, 2020)
    • Bruk av iPad i matematikkundervisning på ungdomstrinnet : En kvalitativ studie om hvordan lærere tar i bruk iPad i matematikkundervisning og hvordan lærere legger til rette for at elever kan bruker iPad på en skapende og kreativ måte 

      Wåland, Trine (Master thesis, 2020)
    • Bruk av video i matematikkundervisning En kvalitativ studie av produksjon og bruk av undervisningsvideoer i matematikkundervisning. 

      Fidje, Anders Støle (Master thesis, 2015)
      The aim of this thesis is to gain insight into three teachers ' thoughts about their own educational videos in mathematics. In addition, I will examine how a course with extensive use of videos can work in practice. The ...
    • Brøkbegreper på mellomtrinnet : En studie av hvilke brøkbegreper som er observerbare hos elever på 6.trinn 

      Lunden, Christina (Master thesis, 2019)
      Konfidensiell til / confidential until 01.07.2024
    • Den Virtuelle Matematikkskolen - Ungdomstrinnet : En studie av hvilke pedagogiske konsekvenser bruk av nettressursen DVM-U kan føre med seg 

      Wasmuth, Maria Skotte (Master thesis, 2016)
      Many lower secondary school students struggle with mathematics and with motivation in the subject. To improve student achievement and motivation in mathematics, The Norwegian Centre for ICT in Education and The Norwegian ...
    • "Descartes' parabola" and the traditional parabola : a reconstruction of a historical method with the help of the "mathematica" program 

      Vigneswaran, Theivendram (Master thesis, 2007)
      This study concentrates on Descartes’ geometry, especially the Descartes’ parabola and traditional parabola. Who is Descartes? René Descartes (1596-1650) was a 17th century French philosopher, mathematician and a man of ...
    • Design og bruk av modelleringsoppgaver i klasserommet : En forskningsstudie om hvordan en designer modelleringsoppgaver 

      Aasarmoen, Tiril Kristine (Master thesis, 2021)
      Modeling is a mathematical skill that connects mathematics to the real world. Mathematical modeling has been a part of the new curriculum, LK20. Modeling will therefore get an extra attention in the teaching the mathematical ...
    • Digital teknologi i matematikkundervisningen : En kvalitativ studie om hvordan digital teknologi integreres i matematikkundervisningen på 1.-7. trinn 

      Haslemo, Amanda (Master thesis, 2020)
    • DVM-U som verktøy for lærere 

      Pettersen, Arvid Gullestad (Master thesis, 2018)
      Digital learning tools comes in different forms, and a common factor for them is that their goal is to be a tool that helps in students learning process. For this occasion will I take a look at «Den Virtuelle Matematikkskolen» ...
    • Dynamisk geometriprogram på ungdomsskolen : Analyse av matematisk læringspotensial i to opplæringsmateriell i GeoGebra 

      Svane, Malene (Master thesis, 2019)
      In this study, I have analyzed two teaching packages in two textbooks designed for initial training in use of GeoGebra at Grade 8 in lower secondary school. I have explored the packages’ potential of learning for students, ...
    • Dyskalkuli og tilrettelegging i matematikkfaget : Hvordan to australske lærere definerer dyskalkuli og hvordan deres definisjon påvirker egen tilrettelegging i matematikkfaget 

      Haugen, Eldrid Tonette Rusdal (Master thesis, 2019)
      This paper is written as a master thesis in MA-502 at the University of Agder. The primary focus ofthis thesis is to investigate the effect the individual understanding of the dyscalculia diagnosis by two Australian teachers, ...
    • Eberlein–Šmulian theorem and some of its applications 

      Qarri, Kristina (Master thesis, 2014)
      The thesis is about Eberlein-Šmulian and some its applications. The goal is to investigate and explain different proofs of the Eberlein-Šmulian theorem. First we introduce the general theory of weak and weak* topology ...
    • Elevanes oppleving av inquiry-basert digital matematikkundervisning 

      Fojcik, Martyna K. (Master thesis, 2018)
      This master thesis is titled "Pupils experience of inquiry-based digital mathematics teaching", and is about the point of intersection points between the students, inquiry-approach and digital tools. The aim of the study ...
    • Elevenes bruk av GeoGebra i matematikkundervisningen : En undersøkelse om elevers interaksjon med brukergrensesnittet i dynamisk geometri 

      Bartholomay, Dan Emanuel Olsen (Master thesis, 2017)
      This master thesis is about pupils' use of and interaction with the GeoGebra user interface in mathematics education. I want investigate different solution paths and any mistakes and misunderstandings among students using ...
    • Elever og læreboken : en casestudie om læreboken sin rolle hos matematikkelever 

      Skåsheim, Gunhild (Master thesis, 2011)
      Students and the textbook is a case study of the role of the textbook among students. When a textbook is used in lessons, it is likely that a relation between the text and pupils will develop. Then, it is reasonable to ...
    • Elever på videregående skole lager egne matematikkoppgaver : En studie av hvordan elever i en 1P-klasse argumenterte for at en matematikkoppgave laget av elevene selv, var en god oppgave 

      Jonassen, Helene (Master thesis, 2017)
      “Upper Secondary Students Pose Their Own Problems – A study of how students in a 1P class argued that a task posed by the students themselves, was a good task” is a qualitative study of a group of students in the subject ...
    • Elever på yrkesfag og matematikk : en studie av elever på Bygg og Anlegg sine oppfatninger av matematikkfagets relevans for eget yrke 

      Johannessen, Kristin Aasen (Master thesis, 2012)
      In this thesis I want to study what kind of perceptions students within the study programme ”Bygg og Anlegg” have as regards the theme mathematics and its relevance for their profession. I also want to study the mathematics ...
    • Elevers kognitive engasjement i matematikkoppgaver : en kvalitativ studie som bygger på oppgavebaserte intervjuer i en yrkesrettet, videregående skole 

      Opheim, Linda G. (Master thesis, 2011)
      The theme of this master‟s thesis is cognitive demands in mathematical tasks. There has been done a lot of research within the field, and Stein and her colleagues (2000) have developed a theoretical framework to help analyze ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit