Blar i Master's theses in Mathematics Education på tittel
Viser treff 18-37 av 158
-
Design og bruk av modelleringsoppgaver i klasserommet : En forskningsstudie om hvordan en designer modelleringsoppgaver
(Master thesis, 2021)Modeling is a mathematical skill that connects mathematics to the real world. Mathematical modeling has been a part of the new curriculum, LK20. Modeling will therefore get an extra attention in the teaching the mathematical ... -
DVM-U som verktøy for lærere
(Master thesis, 2018)Digital learning tools comes in different forms, and a common factor for them is that their goal is to be a tool that helps in students learning process. For this occasion will I take a look at «Den Virtuelle Matematikkskolen» ... -
Dynamisk geometriprogram på ungdomsskolen : Analyse av matematisk læringspotensial i to opplæringsmateriell i GeoGebra
(Master thesis, 2019)In this study, I have analyzed two teaching packages in two textbooks designed for initial training in use of GeoGebra at Grade 8 in lower secondary school. I have explored the packages’ potential of learning for students, ... -
Dyskalkuli og tilrettelegging i matematikkfaget : Hvordan to australske lærere definerer dyskalkuli og hvordan deres definisjon påvirker egen tilrettelegging i matematikkfaget
(Master thesis, 2019)This paper is written as a master thesis in MA-502 at the University of Agder. The primary focus ofthis thesis is to investigate the effect the individual understanding of the dyscalculia diagnosis by two Australian teachers, ... -
Eberlein–Šmulian theorem and some of its applications
(Master thesis, 2014)The thesis is about Eberlein-Šmulian and some its applications. The goal is to investigate and explain different proofs of the Eberlein-Šmulian theorem. First we introduce the general theory of weak and weak* topology ... -
Elevanes oppleving av inquiry-basert digital matematikkundervisning
(Master thesis, 2018)This master thesis is titled "Pupils experience of inquiry-based digital mathematics teaching", and is about the point of intersection points between the students, inquiry-approach and digital tools. The aim of the study ... -
Elevenes bruk av GeoGebra i matematikkundervisningen : En undersøkelse om elevers interaksjon med brukergrensesnittet i dynamisk geometri
(Master thesis, 2017)This master thesis is about pupils' use of and interaction with the GeoGebra user interface in mathematics education. I want investigate different solution paths and any mistakes and misunderstandings among students using ... -
Elever og læreboken : en casestudie om læreboken sin rolle hos matematikkelever
(Master thesis, 2011)Students and the textbook is a case study of the role of the textbook among students. When a textbook is used in lessons, it is likely that a relation between the text and pupils will develop. Then, it is reasonable to ... -
Elever på videregående skole lager egne matematikkoppgaver : En studie av hvordan elever i en 1P-klasse argumenterte for at en matematikkoppgave laget av elevene selv, var en god oppgave
(Master thesis, 2017)“Upper Secondary Students Pose Their Own Problems – A study of how students in a 1P class argued that a task posed by the students themselves, was a good task” is a qualitative study of a group of students in the subject ... -
Elever på yrkesfag og matematikk : en studie av elever på Bygg og Anlegg sine oppfatninger av matematikkfagets relevans for eget yrke
(Master thesis, 2012)In this thesis I want to study what kind of perceptions students within the study programme ”Bygg og Anlegg” have as regards the theme mathematics and its relevance for their profession. I also want to study the mathematics ... -
Elevers kognitive engasjement i matematikkoppgaver : en kvalitativ studie som bygger på oppgavebaserte intervjuer i en yrkesrettet, videregående skole
(Master thesis, 2011)The theme of this master‟s thesis is cognitive demands in mathematical tasks. There has been done a lot of research within the field, and Stein and her colleagues (2000) have developed a theoretical framework to help analyze ... -
Elevers kompetanse i brøk : med og uten konkretiseringsmateriell
(Master thesis, 2020)Although the topic of fractions is central to the field of mathematics, it can be challenging for students (National Mathematics Advisory Panel, 2008;Neagoy 2017; Wu, 2001). What is the impact of providing appurtenant ... -
Elevers kunnskaper i tall og algebra : hva har de med seg fra 9. og 11. trinn?
(Master thesis, 2006)Arbeidet er en del av et flerårig forskningsprosjekt finansiert av Norges forskningsråd innenfor KUL-programmet (Kunnskap, utdanning og læring). Formålet er å skape og studere læringsfellesskap i matematikk - Learning ... -
Elevers strategier for å løse multiplikasjon i 5. trinn. Lesson study for lærere : en case studie
(Master thesis, 2007)Denne oppgaven handler om multiplikasjon ved 5. trinn i barneskolen. Jeg vil undersøke forskjellige løsningsstrategier og feil som dukker opp i forbindelse med innføringen av en standard algoritme i multiplikasjon. I ... -
En casestudie av hvordan spenninger i og mellom praksisskole og universitet har innvirkninger på en matematikklærerstudents utvikling av matematikklæreridentitet
(Master thesis, 2021)At the center of this study is a teacher student who is about to participate in six-week internship at an upper secondary school. The process of becoming a mathematics teacher involves an identity development that takes ... -
En designstudie av rike oppgaver med utgangspunkt i autentiske broer i Agder
(Master thesis, 2019)This master’s thesis describes a study about designing mathematical tasks, starting from authentic bridges in the Agder region. The aim of the study was to design classroom tasks, which require pupils to employ all aspects ... -
En matematikklærers bruk av medierende redskaper i undervisning av lengde, areal og volum
(Master thesis, 2013)Denne studien har tittelen «En matematikklærers bruk av medierende redskaper i undervisning av lengde, areal og volum». Målet med denne studien er å studere hvordan en ungdomsskolelærer formidler matematikk til elever ... -
En meningsfull tilnærming til logaritmer En designstudie om introduksjon av logaritmer gjennom repetert divisjon
(Master thesis, 2015)This study is about finding a more effective method of introducing logarithms. As part of my study, I developed a new teaching material. The definition of logarithms in the new material is based on repeated division in the ... -
En studie av bruken av software i matematikkundervisningen på ungdomsskolen : Bowland Maths
(Master thesis, 2010)I denne oppgaven presenteres en studie av bruken av software i matematikkundervisningen på ungdomsskolen. Programmet som er brukt er oppgaven Outbreak fra Bowland Maths. Oppgaven er en del av en ressursbase for lærere som ...