Blar i Department of Mathematical Sciences på tittel
Viser treff 371-385 av 385
-
Using the interactive learning environment aplusix for teaching and learning school algebra: A research experiment in a middle school
(Journal article; Peer reviewed, 2011)Most software tools that have been developed with the aim of helping students to learn school algebra have not yet achieved successful results in classroom. Almost all of them are menu-based systems that provide ... -
Utfordringer i matematikkoppgaver på 10.trinn En komparativ studie av to 10.trinns oppgavebøker og eksamensoppgaver i perioden 2010-2014, med hensyn på hvordan og i hvor stor grad elevene blir utfordret.
(Master thesis, 2015)The main goal of this study is to figure out what type of challenges and to what extent pupil can expect to get challenged when they are working in textbooks from school and on the exam after 10th grade. Mathematics is ... -
Utforskende aktiviteter som utgangspunkt for addisjon og subtraksjon i en andre klasse : en kasusstudie
(Master thesis, 2006)Denne masteroppgaven beskriver den matematiske skolehverdagen til elevene i en 2. klasse. Det legges vekt på elevenes bruk av skrift, muntlig språk og gestikulering under deres arbeid med matematiske oppgaver. En god del ... -
Utvikling av growth mindset rundt elevers feiltakelser i matematikk : En kvalitativ studie om å tørre å lære av egne feiltakelser fra tre matematikklasserom på mellomtrinnet
(Master thesis, 2021)The purpose of this study is to learn more about how a teacher can foster a growth mindset in a classroom. I aim to seek insight into how the teachers I observed and interviewed work to encourage this mindset in their ... -
Utvikling av inquiry-basert undervising i matematikk : Kvalitative erfaringar frå eit intensivt og forskingsbasert utviklingsprosjekt med to lærarar i den vidaregåande opplæringa
(Master thesis, 2017)Inquiry-based teaching is characterized by engaging students in inquiry, collaboration and disussions on the basis of rich, perhaps realistic, problems with the teacher acting as moderator or coach. In recent years, this ... -
Utvikling av inquirybasert matematikkundervisning : en kasusstudie av læreres tolkning og bruk av en inquiryinspirert læringsfilosofi formidlet gjennom longitudinelt utviklingsprosjekt
(Master thesis, 2012)The development project LBM – Learning Better Mathematics – took place in schools and kindergartens in Vest-Agder from 2007 to 2010. Two years after its end, I investigate the practice and the beliefs about learning and ... -
Variasjon i strømpriser
(Master thesis, 2023)Formålet med denne masteroppgaven er å beskrive strømprisene som en stokastisk differensiallikning med mål om å utvikle modeller som skal representere disse prisene. Disse modellene vil gi oss innsikt i strømprisenes ... -
Variational principles for fluid dynamics on rough paths
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Veien fra Bee-Bot til Scratch : En casestudie om hvilke kunnskaper elevene sitter igjen med etter å ha prøvd to ulike programmeringsverktøy
(Master thesis, 2019)The way from Bee-Bot to Scratchis a case study that looks at what competencies the pupilsmanage to pass from anobject programminglanuageto a computer-based programming language.Because programming comes under the core ... -
Videregående skoleelevers utfordringer med tekstoppgaver : En studie av 1P elevers utfordringer med tekstoppgaver i matematikk som krever dybdeanalyse
(Master thesis, 2018)This Master thesis is entitled “Videregående skoleelevers utfordringer med tekstoppgaver: En studie av 1P elevers utfordringer med tekstoppgaver i matematikk som krever dybdeanalyse av teksten» («Challenges encountered by ... -
Viscous dissipation and thermoconvective instabilities in a horizontal porous channel heated from below
(Journal article; Peer reviewed, 2010)A linear stability analysis of the basic uniform flow in a horizontal porous channel with a rectangular cross section is carried out. The thermal boundary conditions at the impermeable channel walls are: uniform incoming ... -
Visualisering av funksjonsfølger og -rekker
(Master thesis, 2009)Denne oppgaven handler om å visualisere funksjonsfølger og funksjonsrekkeutviklinger. Først er det en innledning om hvordan Kalkuluskurset MA-100 ved Universitetet i Agder introduserer rekker for studenter og hva slags ... -
Voltage-Controlled High-Bandwidth Terahertz Oscillators Based on Antiferromagnets
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Producing compact voltage-controlled frequency generators and sensors operating in the terahertz (THz) regime represents a major technological challenge. Here, we show that noncollinear antiferromagnets (NCAFM) with kagome ... -
“Why do I have to learn this?” A case study on students’ experiences of the relevance of mathematical modelling activities
(Journal article; Peer reviewed, 2017)In this paper we explore how students can experience the relevance of mathematical modelling activities. In the literature we found that relevance is a connection among several issues (relevance of what? to whom? according ... -
Å lære sammen : en kvalitativ case-studie av elever i 9. klasse som samarbeider i par
(Master thesis, 2011)The theme of this master dissertation has been peer collaboration. The main goal of the study has been to illuminate factors that affect pupils working together and whether these factors can be viewed in the context of ...