Browsing Department of Mathematical Sciences by Title
Now showing items 138-157 of 385
-
Hate for Mathematics: An explorative multiple case study into why some people develop a hate for mathematics
(Master thesis, 2021)People with good emotional stability are more likely to be effective in learning. Emotions and feelings are linked to social learning and thinking. Therefore, it is important to study why some people develop extreme negative ... -
How are proof and proving conceptualized in mathematics curriculum documents in the USA and Japan?
(Chapter; Peer reviewed, 2022)Only a few international comparative studies have reported on proof and proving in curriculum documents. This report proposes a method of comparing the meaning of proof-related words in two specific countries’ curriculum ... -
How much space for communication is there for a low achieving student in a heterogeneous group?
(Chapter; Peer reviewed, 2015) -
“How Real People Really Need Mathematics in the Real World” — Authenticity in Mathematics Education
(Journal article; Peer reviewed, 2018)This paper discusses authenticity from the perspective of mathematics education. Often, school mathematics offers students inauthentic word problems, which don’t show the authentic usefulness of mathematics in real life. ... -
How to Bootstrap a Language Workbench
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
How upper secondary students solve algebraic word problems in the area of mathematical modelling : A case study of one group of Norwegian students
(Master thesis, 2019)For å imøtekomme nye utfordringer på skolen, i jobb og i livet, kan elever ha behov for åtilpasse og utvide den matematikken de kan. Dette krever at elever evner, i noen grad, åsette skolematematikken i forbindelse med ... -
Hva karakteriserer S1-elevers algebraiske og grafiske løsninger av ulikheter? : En kvalitativ studie av en S1-klasses arbeid med lineære og kvadratiske ulikheter
(Master thesis, 2019)Konfidensiell til / confidential until 01.07.2024 -
Hva kjennetegner matematikkundervisningen i to 8.klasser? : En kvalitativ studie av to matematikklærere i 8.klasse og deres synspunkter på egen undervisning og klasse
(Master thesis, 2019)This study is titled «What characterizes the maths teaching in two classes from the 8th grade”. It is a qualitative study of two maths teachers in the 8th grade and their views on their own teaching and class. The purpose ... -
Hva mener du, lærer? : kommunikasjonsproblemer i matematikk-klasserommet
(Master thesis, 2010)I masteroppgaven min fokuserer jeg på misforståelser/miskommunikasjon i matematikkundervisningen. Jeg har fått tilgang til videoer fra tre klasser (1. klasse, videregående skole) som jobbet med et inquirybasert opplegg i ... -
Hva sier nyere undersøkelser om - Læreres kompetanse på matematikkvansker - Kartlegging av elever i matematikkvansker
(Master thesis, 2023)Ifølge ny læreplan LK20 skal matematikk blant annet forberede elevene på et arbeidsliv i utvikling ved å gi dem kompetanse i problemløsning og utforsking. Begrepet kompetanse er blitt fornyet i LK20, og kan defineres som ... -
Hvordan integreres digital teknologi i matematikkundervisningen?
(Master thesis, 2020) -
Hvordan kan lærere skape motivasjon i matematikk gjennom formativ vurdering?
(Master thesis, 2022)I denne masteroppgaven forskes det på hvordan lærere kan skape motivasjon i matematikk gjennom formativ vurdering. Dette gjøres gjennom en aksjonsforskning med tre faser, og for å undersøke elevenes motivasjon i formative ... -
Hvordan kan problemløsning brukes som et verktøy for tilpasset opplæring i gruppe arbeid på videregående skole?
(Master thesis, 2018)Research on collaborative learning has been ongoing for almost 30 years since the first studies in this topic in 1988 (Akdemir & Arslan, 2012). There were researchers Roger T. & David W. Johnson in the study Cooperative ... -
ICT for inquiry in mathematics: A developmental research approach
(Peer reviewed; Journal article, 2009)Computers and calculators are in general widely used in Norwegian schools, but with limited use in specific school subjects, as particularly in mathematics teaching. Various reports from surveys and research projects ... -
IKT i matematikkfaget : en studie av matematikkoppgaver myntet på heldigitale læringsmiljøer i den videregående skolen
(Master thesis, 2011)The subject of this master thesis is mathematics in fully digitalised learning environments with a main focus on the tasks that are used in such environments. Traditional text books are not used in fully digitalised learning ... -
IKT i matematikkopplæringen- tidstjuv eller tryllemiddel? : en studie av faktorer som kan påvirke bruken av IKT generelt og GeoGebra spesielt hos lærere og elever på 10. og 11. årstrinn
(Master thesis, 2010)Denne oppgaven er basert på en studie av svar på et elektronisk spørreskjema som jeg designet ut fra en kombinasjon av egne problemstillinger, relevant forskningslitteratur og tilsvarende internasjonale studier. Jeg mottok ... -
IKT som læringsverktøy i matematikk : en studie av lærer- og elevrollen ved bruk av TI Interactive (og andre programmer) i 4 matematikklasser i videregående skole
(Master thesis, 2006)Temaet for masteroppgaven er en studie i hvordan bruk av IKT påvirker og forandrer læringsmiljøet i matematikk. Jeg har undersøkt anvendelsen av CAS-programmene TI Interactive (og Derive) i fire klasser på to videregående ... -
Imaginary Dialogues – In-service Teachers’ Steps Towards Mathematical Argumentation in Classroom Discourse
(Journal article; Peer reviewed, 2018)The purpose of this qualitative study was to explore in-service teachers’ first experiences with imaginary dialogues – a form of mathematical writing where students are introduced to a written and unfinished dialogue between ... -
Impact of a Social Constructivist Instructional Strategy on Performance in Algebra with a Focus on Secondary School Students
(Peer reviewed; Journal article, 2020)