Blar i AURA på emneord "KOM 500"
Viser treff 21-38 av 38
-
Omdømmebygging på Facebook : Hennig-Olsen Is som case
(Master thesis, 2013)Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan Hennig-Olsen Is arbeider med omdømme på Facebook. Oppgaven skal gjennom et kvalitativt forskningsarbeid studere funn i lys av omdømmeteorien ”The Roots of Fame”. Oppgaven ... -
Oppdragsfinansierte nyheter : tekstuelle utfordringer i møtet mellom oppdragsgivers forventninger til måloppnåelse og gjeldende journalistiske konvensjoner
(Master thesis, 2013)Denne oppgaven belyser hvordan det oppdragsfinansierte nyhetsbyrået Newswire må forholde seg til to ulike intensjoner i sin tekstpraksis. Deres overordnede mål er å skape et bedre omdømme for oppdragsgiver gjennom ... -
Organizational identity in a world-leading cluster : an empirical study of how communication might contribute in creating a converging identity in NCE Node
(Master thesis, 2012)This empirical study explores how organizational identity in a world-leading cluster is constructed from three identity types; projected desired and perceived identity. It has focused on important factors that are fundamental ... -
Porsgrunn kommune "likes" Facebook : en studie om bruk av sosiale medier i kommunal sektor
(Master thesis, 2012)Facebook has until recently been used by private individuals rather than governmental organizations. Figures from Difi (Agency for Public Management and eGovernment) says that Facebook has 2,5 millions Norwegian members ... -
Rekruttering med sosiale medier : fire eksperter på sosiale medier og fire norske virksomheters syn på effektene ved bruk av sosiale medier i rekruttering
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven besvarer hvordan fire eksperter på strategisk bruk av sosiale medier og fire norske virksomheter ser på effektene av å implementere sosiale medier i rekrutteringsprosesser. Målet med oppgaven er å ... -
Retoriske vilkår i tv-aksjonen 2012 : en komparativ tekstanalyse av to innslag i tv-aksjonen med fokus på retoriske vilkår i disse innslagene
(Master thesis, 2013)Tv-aksjonen består av en rekke ulike innslag med forholdvis forskjellig innhold og karakter. For denne avhandlingen var det særlig innslagene som viser lidelse og underholdningsinnslag som var interessante å se nærmere på. ... -
Samfunnsansvar i TINE En undersøkelse av virksomhetens forståelse og kommunikasjon av En undersøkelse av virksomhetens forståelse og kommunikasjon av emnet.
(Master thesis, 2015)(Konfidensiell til/confidential until 01.01.2021) -
Stedsprofilering – Voksent verktøy, men forskning i tenårene.
(Master thesis, 2015)I denne studien undersøkes det hva som kjennetegner oppfattet stedsattraktivitet, fokus og perspektiv i det strategiske utgangspunktet for stedsprofilerende arbeid. Oppgaven tar for seg stedsprofilerende arbeid i tre ... -
Sørlandsk identitet : en diskursanalyse av identitetsformidling på Sørlandet
(Master thesis, 2012)Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan identiteten på Sørlandet skapes og opprettholdes og hvordan enkelte aktører fungerer som identitetsformidlere av den sørlandske identiteten. Studien er todelt der den første ... -
Et teater på nett : et retorisk blikk på Riksteatrets bilde av seg selv på egen hjemmeside
(Master thesis, 2012)Bakgrunnen for denne oppgaven var ønsket om å fokusere på organisasjoners hjemmesider og undersøke hva disse kan si om avsenderen utover det som tilbys eller selges. Det konkrete utgangspunktet er å analysere hvordan ... -
To medieselskapers flørt med pressen En kritisk diskursanalyse av FINN og TV 2s identitet, makt og legitimitet uttrykt gjennom pressemeldinger
(Master thesis, 2015)Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke det interessante spenningsfeltet mellom PR- og kommunikasjonsaktører ved å se på pressemeldingen som et kommunikasjonsverktøy mellom de to aktørene. Det undersøkes ved å ... -
Trolling eller seriøs debatt En innholdsanalyse av nettavisenes kommentarfelt med blikk på deres demokratiske verdi
(Master thesis, 2015)Denne oppgaven er en innholdsanalyse av kommentarfeltene hos tre norske nettaviser. Målet med analysen er å supplere og videreføre undersøkelsene Marte Winsvold gjorde i artikkelen Deliberation, Competition, or Practice?: ... -
”Uforglemmelige øyeblikk skapes i naturen” En retorisk studie av Turistforeningens kommunikasjon i sosiale medier
(Master thesis, 2015)I denne oppgaven undersøkes Turistforeningens (DNT) kommunikative praksiser på Facebook og Instagram i et retorisk perspektiv. Spørsmålene som søkes å besvares er følgende: Hva slags retoriske strategier preger ... -
Utenforjournalistikken- den Andre midt i blant oss : en studie av annengjøring i Fædrelandsvennens omtale av den såkalte barnevernsbanden
(Master thesis, 2012)I denne oppgaven har jeg studert annengjøring og hvordan dette skapes i Fædrelandsvennens omtale av den såkalte barnevernsbanden. En slik annengjøring av grupper eller enkeltpersoner i vårt eget nærsamfunn har jeg kalt for ... -
Visuell retorikk hos ideelle hjelpeorganisasjoner på internet
(Master thesis, 2012) -
Værelser med utsikt, eller rom for innsikt? : en kvalitativ studie av kommunikasjon i en psykiatrisk enhet, fra de ansattes perspektiv
(Master thesis, 2012)In this analysis I have investigated and discussed the presuppositions for communication in a psycriatic unit within a public health facility from the staffs perspective. I have examined the physical limits and surroundings, ... -
Å fly med grønne vinger i turbulens : en retorisk analyse av kommunikasjon av miljøansvar på nettstedet til to flyselskap
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven tar for seg hvilke retoriske strategier KLM og Norwegian benytter på sine nettsider for å fremstå troverdige i sin kommunikasjon av miljøansvar. Tematikken er relevant fordi det er gjort få undersøkelser ... -
Åpen dialog og skjult makt i Oslo kommune : en kombinasjon av maktteori og retorikk for å forstå hvordan kommunikasjonsrådgivere vil endre informasjonsseksjonens anskaffelse
(Master thesis, 2013)Offentlige innkjøp og anskaffelser av kommunikasjonstjenester er økende. Da Oslo kommune skulle planlegge et innkjøp av en rammeavtale for kommunikasjonstjeneste valgte de å gjøre gjennom et pilotprosjekt som skulle vektlegge ...