Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKjelsrud, Henrik Aadland
dc.contributor.advisorMartiny, André
dc.contributor.authorFjermeros, Alexander
dc.date.accessioned2023-07-05T16:23:42Z
dc.date.available2023-07-05T16:23:42Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uia:inspera:143765519:50985678
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3076240
dc.description.abstractHvilke oppfatninger har studenter til en lite brukt vurderingsmetode på universitetet, kalt mestringsbasert vurdering. Denne studien vil omhandle førsteårsstudenter i grunnskoleutdanningen med spesialisering i matematikk ved Universitetet i Agder. Målet med oppgaven var å undersøke studentenes oppfatninger til vurderingsformen, som en hjelp til mine veilederes aktive forskningsprosjekt. For å undersøke dette, har jeg følgende forskningsspørsmål: Hvordan oppfattet studentene vurderingsformen? Hvordan oppfattet studentene læringsutbytte av vurderingsformen? Hva oppfattet studentene som sentralt for en gunstig vurdering? I denne oppgaven har jeg brukt kvalitativ forskningsdesign for å samle inn datamaterialet. Datamaterialet ble samlet inn ved individuelle intervjuer sammen med seks lærerstudenter som hadde mestringsbasert vurderingsform. Intervjuene ble transkribert og analysert. Det ble brukt en tematisk analyse for å analysere datamaterialet jeg fikk. Gjennom analysen og diskusjonen kom det fram at studentene som deltok oppfattet mestringsbasert vurdering som en god vurderingsmetode å ha på universitetet. Den bidro til å danne oversikt i faget, motivere og gi mestringsfølelse. Studentene fremhevet at meningsfulle og raske tilbakemeldinger som sentralt i en vurderingssituasjon.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleSeks studenters oppfatning av mestringsbasert vurdering i matematikk på GLU 5 - 10
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel