Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHellang, Bente Velle
dc.contributor.authorJahnsen, Amalie Sundstøl
dc.date.accessioned2022-12-07T17:24:15Z
dc.date.available2022-12-07T17:24:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uia:inspera:109994970:22728432
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3036524
dc.description.abstractBegynneropplæringen i norskfaget har en viktig rolle for hvordan den første lese-og skriveopplæringen foregår. Jeg ønsket i denne oppgaven å undersøke hvordan man ved hjelp av forskning på feltet kan danne seg en reflektert mening over hvordan den begynnende skriveopplæringen burde foregå. Her er jakten på den gode balansen mellom analog og digital begynnende skriveopplæring i sentrum. Metoden som er tatt i bruk for avhandlingen er en gjennomgang og drøfting av forskning som allerede er utført. Her reflekterer jeg ved hjelp av teori og forskning hvordan opplæringen i skriving kan foregå på en analog og digital måte. Med bakgrunn i forskningslitteraturen som er valgt for avhandlingen ser jeg hvordan forskningen benevner ulike perspektiver på den begynnende skriveopplæringen i norskfaget. Konklusjonen for avhandlingen viser at balansen mellom en digital og analog skriveopplæring krever en refleksjon over flere perspektiver før man til slutt kan danne seg en mening over hvordan man selv ønsker å gjennomføre undervisningen.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleJakten på den gode balansen mellom analog og digital undervisning: Hvordan arbeide forskningsbasert i valg av analoge eller digitale læremidler i den begynnende skrivingen i norskfaget?
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel