Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVerónica Adriana Pájaro
dc.contributor.authorHomme, Vilde Wiig
dc.date.accessioned2022-12-07T17:24:08Z
dc.date.available2022-12-07T17:24:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uia:inspera:109994970:36642578
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3036515
dc.description.abstractSammendrag Formålet med min masteroppgave er å undersøke arbeidet som blir gjort med leseglede i begynneropplæringen i Lindesnes kommune. Oppgaven er en fordypning i begynneropplæring i norsk ved Universitet i Agder. Line Hansen Hjellup har gjennom sitt arbeid forsket og utarbeidet en helhellig leseopplæring, som fokuserer på leseglede. Dette har blitt utarbeidet videre i en lokal leseplan for Lindesnes kommune. Her har jeg tatt utgangspunkt i hvordan det arbeides systematisk med å skape leseglede i begynneropplæringen. Hvor problemstillingen tilhørende oppgaven er: «Hvilke erfaringer har lærere med arbeid med leseglede i begynneropplæringen når de bruker Hjellups metodikk?» For å belyse problemstillingen baserer undersøkelsen min seg på kvalitative intervjuer med de utvalgte informantene. Studiens informanter består av tre lærere fra en og samme skole i Lindesnes kommune som alle har ulik lengde arbeidserfaring i skolen. De overordnede temaene som ble studert gjennom metodikken til Hjellup er begrepet leseglede og hvilken plass i begynneropplæringen dette har, hvordan leseglede blir brukt i leseundervisningen i begynneropplæringen og tiltak som er med på å skape leseglede i begynneropplæringen.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleLeseglede i begynneropplæringen: På bakgrunn av Linde Hjellups metodikk og Lindesnes kommunes leseplan.
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel