Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorTakle, Cecilie Cathrine
dc.contributor.authorGovertsen, Synne Cleo Haakonsdatter
dc.date.accessioned2022-12-07T17:23:54Z
dc.date.available2022-12-07T17:23:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uia:inspera:109994970:8666467
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3036500
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractHensikten med studien har vært å se på hvordan lærere ved en utvalgt skole gjennomfører det intensive lesekurset, helhetslesing og hvordan de velger ut hvilke tekster de skal benytte seg av i gjennomføringen. Forskningsmateriale hentet jeg inn ved å intervjue to lærere som arbeider med helhetslesing på ukentlig basis. I studien har jeg sett på konkrete eksempler både på oppgaver som benyttes på kurset og når det kommer til valg av tekster. Funnene er i studien blitt presentert innenfor følgene temaer kartlegging, gjennomføring, valg av tekster, effekten av lesekurset og mulige utfordringer og drøftes på bakgrunn av disse. I oppgaven har jeg sett på lærernes tanker rundt helhetslesing basert dette på teori, samtidig har jeg fått inn egne meninger og erfaringer rundt temaene og helhetslesing generelt. Informasjonen jeg har fått av informantene mine, tilsier at helhetslesing er et lesekurs som funker, selv om de på skolen jeg har valgt å studere ikke følger alle de formelle kravene som egentlig inngår i et intensivt helhetslesekurs, har tilpassingene som har blitt gjort og måten kurset gjennomføres på i samråd med PPT fått godkjenning til å gjennomføres på samme måte som helhetslesekurs formelt skal gjennomføres med god effekt.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleHelhetslesing som undervisningsramme
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel