Blar i Master's theses in Teacher Education, level 1-7 på forfatter "Omdal, Heidi"
-
Innagerende atferd og psykisk helse i skolen
Halvorsen Bjelland, Judith Marita (Master thesis, 2022)Sammendrag Temaet for masteroppgaven er innagerende atferd og psykisk helse i skolen. Forskning viser at det er en klar sammenheng mellom innagerende atferd i barne- og ungdomsårene og utvikling av psykiske lidelser som ... -
Lek i begynneropplæringen: Hvilke erfaringer har lærere med bruk av lek i begynneropplæringen, og hvordan kan lærerens rolle under leken bidra til inkludering av elevmangfoldet?
Lien, Kristine; Odderstøl, Marit Kjeåsen (Master thesis, 2024)Denne studien tar sikte på å undersøke læreres erfaringer med lek i begynneropplæringen. Som en del av dette ser vi nærmere på hvordan rollen lærere inntar i leken påvirker inkludering av elevmangfoldet som finnes i skolen. ... -
Lek i begynneropplæringen: Hvilke erfaringer har lærere med bruk av lek i begynneropplæringen, og hvordan kan lærerens rolle under leken bidra til inkludering av elevmangfoldet?
Lien, Kristine; Odderstøl, Marit Kjeåsen (Master thesis, 2024)Denne studien tar sikte på å undersøke læreres erfaringer med lek i begynneropplæringen. Som en del av dette ser vi nærmere på hvordan rollen lærere inntar i leken påvirker inkludering av elevmangfoldet som finnes i skolen. ... -
Selektiv mutisme og "Det usynlige barnet" av Tove Jansson: ei deduktiv tematisk analyse av Janssons (1962/2022) novelle, med utgangspunkt i tilrådde metodar og tilnærmingsmåtar i møte med barn med selektiv mutisme i skulen.
Karlsen, Inga Katrine (Master thesis, 2024)SAMANDRAG Selektiv mutisme og "Det usynlige barnet" av Tove Jansson: ei deduktiv tematisk analyse av Janssons (1962/2022) novelle, med utgangspunkt i tilrådde metodar og tilnærmingsmåtar i møte med barn med selektiv mutisme ... -
Tilrettelegging for lek og samspill for elever som viser innagerende atferd
Jahr, Frida (Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven i profesjonsrettet spesialpedagogikk rettes søkelyset mot pedagogers forståelse og erfaringer knyttet til innagerende atferd, og om hvordan de tilrettelegger for elever som viser slik atferd skal ...