Blar i Teacher Education Unit på forfatter "Aasland, Erik"
-
“Det blir jo litt sånn kampen om tilværelsen da, rett og slett... ” Toppidrettselevers erfaringer ved håndteringen av en dobbel karrierevei.
Jones, Hannah Elise Larsen; Pedersen, Hedda (Master thesis, 2023)Introduksjon: Som kommenende lektorer var bakgrunn for dette masterprosjektet vår interesse vedrørende kompleksiteten i det å håndtere en dobbel karrierevei for unge utøvere. Tidligere forskning belyser utfordringene rundt ... -
“Det blir jo litt sånn kampen om tilværelsen da, rett og slett... ” Toppidrettselevers erfaringer ved håndteringen av en dobbel karrierevei.
Jones, Hannah Elise Larsen; Pedersen, Hedda (Master thesis, 2023)Introduksjon: Som kommenende lektorer var bakgrunn for dette masterprosjektet vår interesse vedrørende kompleksiteten i det å håndtere en dobbel karrierevei for unge utøvere. Tidligere forskning belyser utfordringene rundt ... -
Hva kreves egentlig av en kroppsøvingslærer?
Heldal, Sondre (Master thesis, 2023)Bakgrunnen for studien er den økende interessen for å forbedre kroppsøvingslærerutdanningen, slik at utdanningsløpet samsvarer bedre med kroppsøvingsfaget, som stadig stiller nye og komplekse krav til kroppsøvingslæreren. ... -
Kroppsøvingslæreres erfaring med flerkulturelle jenter i kroppsøving
Strand, Emilie (Master thesis, 2022)Bakgrunn: Kulturelle forskjeller og etnisitet i kroppsøving har fått økt oppmerksomhet i tråd med globaliseringen, samt viser forskning at mørkhudete og minoriteter opplever rasestereotypi i kroppsøvingsfaget og i ... -
Å lære helse i kroppsøving
Falch, Oda Elisabeth Repstad; van Helvoirt, Annika Conny (Master thesis, 2024)Tidligere forskning viser at helse i kroppsøving primært forstås som det å være fysisk aktiv, noe vi oppfatter som en kontrast til hvordan nåværende læreplan, LK20, formidler at helse kan forstås (Kunnskapsdepartementet, ... -
Å lære helse i kroppsøving
Falch, Oda Elisabeth Repstad; van Helvoirt, Annika Conny (Master thesis, 2024)Tidligere forskning viser at helse i kroppsøving primært forstås som det å være fysisk aktiv, noe vi oppfatter som en kontrast til hvordan nåværende læreplan, LK20, formidler at helse kan forstås (Kunnskapsdepartementet, ...