Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStousland, Hanne
dc.contributor.authorWitsø, Hilde
dc.date.accessioned2015-02-03T08:47:21Z
dc.date.available2015-02-03T08:47:21Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.isbn978-82-92712-77-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/275253
dc.descriptionPublished version of a chapter in the book: Likestilling 2013 : kunnskap og innovasjon på Agder, redigert av Hanne Stousland og Hilde Witsø.nb_NO
dc.description.abstractDette kapitlet er et bidrag i debatten om hvordan lærerutdanningsinstitusjoner kan tilrettelegge for opplæring i likestillingsspørsmål. Vi har gjennom et prosjekt fulgt tre studenter som har prøvd ut de likestillingsverktøyene som er utarbeidet av Fritt valg i ungdomsskolen. En modell for taus kunnskap er brukt for å analysere resultatene fra undersøkelsen, og det er funnene fra denne analysen som presenteres her. Det ene funnet er at Fritt valgs likestillingsverktøy er gode metodiske hjelpemidler til å bringe tema om likestilling på banen i skolen. Det andre og tredje hovedfunnet indikerer at det ikke er nok at temaet likestilling er nedfelt i generelle formuleringer i skolens styrende dokumenter. Tema om likestilling må også forstås i den enkelte kontekst. Kapitlet presenterer også forskning, offentlige utredninger og lovgrunnlag som omhandler og berører skolefeltet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherPortal forlagnb_NO
dc.title"Hva mener dere med likestilling, da?" : overføring av kunnskap om likestilling mellom kjønn i spenningsfeltet mellom ord og handlingnb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Women's and gender studies: 370nb_NO
dc.source.pagenumber151-163nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel