Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRafoss, Tore Witsø
dc.contributor.authorWitsø, Hilde
dc.date.accessioned2015-01-23T10:36:45Z
dc.date.available2015-01-23T10:36:45Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationRafoss, T. W., & Witsø, H. (2014). Fagenes krav og lovens bokstav : en kvantitativ undersøkelse av prøvenemndene på Agder. Norsk pedagogisk tidsskrift, 98(2), 78-92.nb_NO
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/274634
dc.descriptionAuthor's version of an article in the journal: Norsk pedagogisk tidsskrift. Also available from the publisher at: http://www.idunn.no/npt/2014/02/fagenes_krav_og_lovens_bokstav_-_en_kvantitativ_undersoekelsnb_NO
dc.description.abstractPrøvenemndene har ansvaret for kvaliteten på lærlingens fag- og svenneprøve. De spiller dermed en meget viktig rolle i norsk utdanningssystem og yrkesliv. Det foreligger likevel lite forskningsbasert kunnskap om prøvenemndenes virksomhet. Artikkelen bøter på denne kunnskapsmangelen ved å presentere et unikt datamateriale samlet inn fra 225 prøvenemndsmedlemmer. Ved hjelp av perspektiver knyttet til begrepet taus kunnskap analyserer vi dette materialet og frembringer ny kunnskap knyttet til hvordan prøvenemndsmedlemmer utøver sitt virke. Vi legger spesielt vekt på hvordan medlemmene forholder seg til opplæringslovas krav, og hvordan faktorer som alder, erfaring, opplæring og fagtilhørighet former hvordan lærlingen slik gjennomfører prøven.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.titleFagenes krav og lovens bokstav : en kvantitativ undersøkelse av prøvenemndene på Agdernb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280nb_NO
dc.source.pagenumber78-92nb_NO
dc.source.volume98nb_NO
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftnb_NO
dc.source.issue2nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel