Blar i PhD theses in Humanities and Education på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"
Viser treff 1-6 av 6
-
Arbeidskrav i lærerutdanninger. En studie av muntlige arbeidskrav som didaktisk vurderingspraksis
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 301, Doctoral thesis, 2020)Arbeidskrav er ulike oppgaver eller prøver underveis i et emne som studenter må bestå for å kunne gå opp til eksamen. Slike krav har fått mer oppmerksomhet i undervisningen ved høyere utdanning, særlig etter Kvalitetsreformen ... -
Innovating examinations in teacher education
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 337, Doctoral thesis, 2021)Lærerutdanning er en av de mest betydningsfulle utdanningene i verden. Det legges mye ressurser i utvikling og innovasjon for at denne skal fungere best mulig, både nasjonalt og internasjonalt. Likevel er det noen ... -
Medvirkning i møter om individuell opplæringsplan fra elever med lærevansker : En kvalitativ intervjustudie
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 304, Doctoral thesis, 2020)This research examines the following question: What can students’, parents’ and form teachers’ experiences of communication in individual subject curriculum (ISC) meetings tell us about student opportunities for participating ... -
Mellom balanse og ubalanse. En studie av utviklingen av de nyutdannedes perspektiver på lærerarbeid i overgangen fra utdanning til arbeid
(Doktoravhandlinger ved Universitetet i Agder; nr. 249, Doctoral thesis, 2019) -
Speech as a writing tool : An exploratory study of speech-to-text technology in lower secondary education
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 450, Doctoral thesis, 2024)The aim of this project is to explore the potential of STT as a writing tool for lower secondary education pupils with writing difficulties. The project comprises three studies. Study 1 is a scoping review of empirical ... -
The lifeworld of Nepalese teachers : Ideals, beliefs and agency
(Doctoral dissertations at University of Agder; no. 194, Doctoral thesis, 2018)This study investigates aspects of Nepalese teachers’ lives and work through the portrayals of 12 teachers that are situated within their historical context by enquiring into why stories were told in particular ways at ...