Browsing PhD theses in Humanities and Education by Title
Now showing items 1-20 of 55
-
Arbeidskrav i lærerutdanninger. En studie av muntlige arbeidskrav som didaktisk vurderingspraksis
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 301, Doctoral thesis, 2020)Arbeidskrav er ulike oppgaver eller prøver underveis i et emne som studenter må bestå for å kunne gå opp til eksamen. Slike krav har fått mer oppmerksomhet i undervisningen ved høyere utdanning, særlig etter Kvalitetsreformen ... -
Bibelselskapets kristologi : Ideologi og oversettelse
(Doktoravhandlinger ved Universitetet i Agder;173, Doctoral thesis, 2017) -
Bildebøker i multimodale og digitale lese- og skriveprosesser : Elevers skapende arbeid med skriving, bilde, lyd og stemme
(Doctoral dissertations at University of Agder, Doctoral thesis, 2018) -
The Complex Antecedents of Bystander Intentions in Higher Education Bullying
(Doctoral dissertations at University of Agder;no. 504, Doctoral thesis, 2024)In higher education, relational bullying among students is a prevalent concern encompassing complex social processes and affecting not only bullies and their targets but also uninvolved bystanders. These witnesses to ... -
Corporeal Modernisms: The Living Body in Early Twentieth-Century Anglo-American Narrative
(Doctoral dissertations at University of Agder;, Doctoral thesis, 2022) -
De yngste barnas nonverbale sosiale handlingsrepertoar – slik det utvikler seg og kommer til uttrykk i norske barnehager
(Doctoral dissertations at University of Agder;, Doctoral thesis, 2017)Dette prosjektet undersøker det sosiale på mikronivå slik det utspiller seg mellom barn under tre år i norske barnehager. Det beskriver og forsøker å forstå betydningen av barns nonverbale sosiale handlingsrepertoar, men ... -
Den multikulturelle skolen - hva mener rektorene? Grunnskolerektorer, skolens verdiforankring og religions- og livssynsundervisningen
(Doktoravhandlinger ved Universitetet i Agder;31, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2011) -
Det dialogiske rommet : Sosialsemiotiske tekststudier av mellompersonlig mening på kristne trossamfunns nettsider
(Doctoral dissertations at University of Agder;no. 491, Doctoral thesis, 2024)This thesis examines Christian churches’ official web representations, using social semiotics and systemic functional linguistics (SFL) as theoretical frameworks. Communication about faith, practice, and community is, and ... -
Det norske gjendiktingsbegrepet, 1872‒2012 : En oversettelsessosiologisk undersøkelse
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 418, Doctoral thesis, 2023)Problemstillinga for denne avhandlinga er: Hvordan har gjendiktingsbegrepet og dets posisjon utvikla seg i Norge? Jeg formulerer tre forskningsspørsmål, som leder meg i undersøkelsen av dette: 1) Hvordan brukes ordet ... -
Distanse og involvering : Hvordan 18 psykiatere konstituerer forståelsen av sitt kliniske arbeid
(Doktoravhandlinger ved Universitetet i Agder;187, Doctoral thesis, 2018)Do psychiatrists understand their clinical work in the same way? What do the practitioners of psychiatry focus on in their work? The thesis’ research topic is: In what way do 18 psychiatrists constitute an understanding ... -
Elevers intersubjektive samspil i klasserummet : En empirisk undersøgelse af spillets regler for interaktion i udskolingen, og dets vilkår for elevernes handlingsmuligheder og selvforståelse
(Doctoral dissertations at University of Agder; no. 496, Doctoral thesis, 2024)This project investigates students' intersubjective interplay in the classroom, where the interplay between the student is considered to constitute the class's rules of the game for interaction. In this study the game's ... -
English writing instruction in Norwegian upper secondary schools - a linguistic and genre-pedagogical perspective : Thesis for the degree of Philosophiae Doctor Department of Nordic and Media studies Faculty of Humanities and Education University of Agder and Faculty of English Adam Mickiewicz University, Poznań
(Doctoral dissertations at University of Agder;, Doctoral thesis, 2016) -
Et arbeidskulturelt skifte : EN STUDIE AV TRE ARBEIDSPLASSER I POSTEN FRA 1976 TIL 2016
(Doctoral dissertations at University of Agder;, Doctoral thesis, 2018) -
The expletive passive and beyond : A comparative analysis of passives in English and Norwegian
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 296, Doctoral thesis, 2020)This thesis argues that passives in English and Norwegian can be explained by a casetheoretic approach inspired by Chomsky (1981, 1995, 2000 and 2001). I argue that the passive morpheme originates in little v and blocks ... -
Folkefellesskap, forlystelse og hverdagsmotstand Kino i Norge 1940–1945 : Avhandling for graden philosophiae doctor
(Doctoral dissertations at University of Agder, Doctoral thesis, 2018) -
Forfatterens individuelle estetikk i gjendiktning : En litteraturkritisk studie over Wisława Szymborskas og Czesław Miłosz’ norske oversettelser
(Doctoral dissertations at University of Agder; no. 200, Doctoral thesis, 2018) -
Forteljingar om eigenart og undertrykking : Ein studie av undervisningstekstar om minoritetane romanifolket og romar
(Doctoral dissertations at University of Agder;, Doctoral thesis, 2018) -
Fosterdiagnostikk og relasjoner : Etisk analyse av argumentasjonslinjer i den offentlige diskusjonen om fosterdiagnostikk i Norge
(Doctoral dissertations at University of Agder, Doctoral thesis, 2016) -
Fra smertespråk til lykkenormativitet : Kjønn, seksualitet og religiøs identitet i et performativitetsperspektiv
(Doctoral dissertations at University of Agder;65, Doctoral thesis; Peer reviewed, 2013)Avhandlingen analyserer noen syn på kjønn, seksualitet og religiøs identitet som kom fram i norsk offentlighet i forbindelse med at norsk ekteskapslov ble "kjønnsnøytral". De fire analysekapitlene i avhandlingen tar for ... -
Framing or Being Framed? A qualitative study of the use of feature films in confirmation teaching within the Church of Norway.
(Doctoral dissertations at University of Agder;no. 529, Doctoral thesis, 2025)In an increasingly media-saturated world, understanding how popular media influence (young) people’s engagement with religion and religious faith, including within formal religious education such as formal faith education, ...