Mellom balanse og ubalanse. En studie av utviklingen av de nyutdannedes perspektiver på lærerarbeid i overgangen fra utdanning til arbeid
Doctoral thesis
Published version
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2637086Utgivelsesdato
2019Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Amdal, I. I. (2019). Mellom balanse og ubalanse. En studie av utviklingen av de nyutdannedes perspektiver på lærerarbeid i overgangen fra utdanning til arbeid (Doktoravhandling). Universitetet i Agder, Kristiansand.Beskrivelse
Artiklene I og III skal inkluderes igjen i doktorgradsavhandlingen ved publiseringstidspunkt.
Består av
Artikkel I: Amdal, I. I. (Kommende). Å lande med begge bena på jorda. Nyutdannede læreres fortellinger om lærer-elev-forholdet i overgangen fra lærerutdanning til lærerarbeid. Acta Didactica. Manuskript. Fulltekst ikke tilgjengelig i AURA.Artikkel II: Amdal, I. I. & Ulvik, M. (2019). Nye læreres erfaringer med skolen som organisasjon. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis, 13(1), 5-24. doi: 10.23865/up.v13.1834. Artikkelen tilgjengelig i AURA: http://hdl.handle.net/11250/2632488.
Artikkel III: Amdal, I. I. (Forthcoming). “Parents are my unknown”: Novice teachers’ understanding of parent-teacher collaboration. Manuscript. Full text not available in AURA.