Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTorbjørn, Aanesland
dc.date.accessioned2014-04-04T07:46:38Z
dc.date.available2014-04-04T07:46:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/193800
dc.descriptionMasteroppgave i pedagogikk- Universitetet i Agder 2013nb_NO
dc.description.abstractI flere rapporter er det kommet frem at arbeidet med nasjonale prøver synes utfordrende for både skoleledelse og lærere. Dette er en kvalitativ undersøkelse som ser på; hvordan det samarbeides om nasjonale prøver ved to forskjellige skoler i Aust Agder. Undersøkelsen er fenomenologisk og bruker teorier translasjonsteori, sosial bytteteori og skoleutviklingsteori til å belyse empirien. Empirien er innhentet via semistrukturerte intervjuer og dokumenter. Det kommer frem av undersøkelsen at arbeidet foregår svært systematisk ved den ene skolen, og er nesten fraværende ved den andre. Videre kan denne forskjellen i stor grad tilskrives en enkeltpersons (osloskoleflyktning) preferanser til nasjonale prøver sammen med en god støtte fra det kommunale skolekontor. Oppgaven ønsker å gi økt forståelse for hvordan det kan samarbeides om nasjonale prøver for å kunne bidra til å gjøre dette samarbeidet mer meningsfylt.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetet i Agder; University of Agdernb_NO
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282nb_NO
dc.subject.classificationPED 511
dc.titleOsloskoleflyktningen - Nasjonale prøvers samarbeidsagent : en kvalitativ undersøkelse av skoleledere og læreres samarbeid rundt nasjonale prøver ved to skoler i Aust-Agdernb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber83 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel