Browsing Publikasjoner fra CRIStin by Title
Now showing items 2035-2054 of 3926
-
Kompetansekonstruksjoner i matematikk og programfag. Utdanningsprogrammet bygg- og anleggsteknikk, videregående opplæring
(Doctoral dissertations at University of Agder; no. 381, Doctoral thesis, 2022)The study that this dissertation reports from, was motivated by an aim to find information about how to make teaching of mathematics for students enrolled in the building and construction programme in Norwegian upper ... -
Korlederens kompetanse, utdanning og praksis - konturene av en meta-teori
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Krakilsk naudsyn: om korleis merksemda for sårbare liv dannar indre samanheng i Olaug Nilssens forfattarskap 1998–2020
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Heilt sidan debuten med Innestengd i udyr (1998) har Olaug Nilssen vore oppteken av å skildre liva til sårbare og utsette einskildmenneske. Dette kjem særleg fram gjennom måten ubehagelege situasjonar og såre kjensler får ... -
Krigsminner i nye norske romaner
(Chapter, 2021)In this article, I analyze three novelistic projects from the last decade, i.e., Jon Michelet’s six-volume work En sjøens helt (2012-2018), Simon Stranger’s Leksikon om lys og mørke (2018), and Kjartan Fløgstad’s Due og ... -
Kristne barnehager
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Kritisk tekstkompetanse i norskfaget Korleis elevar på 8. trinn les og vurderer multimodale kommersielle tekstar
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Denne artikkelen presenterer funn frå ei spørjeundersøking om kritisk lesing og vurdering som omfattar eit utval på 228 norske elevar på åttande trinn (13–14 år). Studien undersøkjer både kva oppfatningar om kritisk lesing ... -
Kunnskapsdeling i Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning. Fra ideal til praktisk virkelighet
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Artikkelen drøfter resultater fra en kombinasjonsstudie (mixed methods design) som undersøker hvorvidt Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning (ABLU) bidrar til forbedret praksis for kunnskapsdeling i et utvalg involverte ... -
Kunnskapsformer i kroppsøvingslæreres undervisning – en analyse av profesjonskunnskap
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Forskning på læreres profesjonskunnskap viser til at lærere bruker kunnskapsformer fra forskjellige fagområder i sin undervisning. Hvilke kunnskapsformer som inngår i kroppsøvingslærerens profesjonskunnskap, er imidlertid ... -
Kuratoriske strategier i to norske kvinneutstillinger: «Eva Bull Holte & Marthe Elise Stramrud» og «Like Betzy»
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Kva fortel kjeldene om innovasjonen dl i norsk?
(Peer reviewed; Journal article, 2011) -
Kven er det som skriv no? Aktuelle perspektiv på eit norskfag under press frå digital teknologi
(Essay, 2023)Digitale skriveteknologiar forandrar dei måtane skriving føregår på i dag. Programvarer veks gradvis saman med våre daglege gjeremål. Ettersom norskfaget er ein arena som også omfattar digital teknologi, må ein vente seg ... -
Kvifor KRLE? Forhandling og forståing av føremåla for det norske religions- og livssynsfaget i læreplan og lærebøker
(Peer reviewed; Journal article, 2020)There are many perceptions of and priorities for religious education (RE), both in Norway and across Europe. Norwegian RE is called upon to simultaneously promote national values and facilitate intercultural education. I ... -
Laboratory-based study of viscoelastic, viscoplastic and fatigue damage of asphalt concrete
(Doctoral dissertations at University of Agder; no. 466, Doctoral thesis, 2024)Asphalt concrete is one of the most important road building materials worldwide. This material exhibits unique chemical, physical and mechanical properties. The most well-known mechanical properties are the viscoelastic, ... -
The lamination machine and laminating as thing-power in early childhood pedagogical practice
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Land Body Ecologies : The London hub
(Journal article; Peer reviewed, 2023)This photo essay and accompanying text visualize and represent the work that was based in London, UK of a collective project called Land Body Ecologies (LBE), a global transdisciplinary network exploring the deep ... -
Land Body Ecologies: A case study for global transdisciplinary collaboration at the intersections of environment and mental health
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Land Body Ecologies (LBE) is a global, transdisciplinary research group seeking to understand the mental health dimensions of minority, Indigenous and other land-dependent communities’ relationship to ecologies in a changing ... -
Language and communication in international students’ adaptation: a bibliometric and content analysis review
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This article systematically reviews the literature (313 articles) on language and communication in international students’ cross-cultural adaptation in institutions of higher education for 1994–2021. We used bibliometric ... -
A Language and Platform Independent Co-Simulation Framework Based on the Functional Mock-Up Interface
(Peer reviewed; Journal article, 2019)The main goal of the Functional Mock-up Interface (FMI) standard is to allow the sharing of simulation models across tools. To accomplish this, FMI relies on a combination of XML-files and compiled C-code packaged in a zip ... -
A Language and Platform Independent Co-Simulation Framework Based on the Functional Mock-Up Interface
(Peer reviewed; Journal article, 2019)The main goal of the Functional Mock-up Interface (FMI) standard is to allow the sharing of simulation models across tools. To accomplish this, FMI relies on a combination of XML-files and compiled C-code packaged in a zip ...